Informatinis ugdymas ateina į pradines klases

Publikuota: 2015 m. gruodžio 17 d. ketvirtadienis

Pastaruoju metu Europoje vis daugiau dėmesio skiriama STEM (gamtos mokslai, technologijos, inžinerija ir matematika) dalykų mokymui stiprinti. Švietimo ir mokslo ministerija jau parengė STEM strategijos gaires Lietuvos mokykloms. Vienas šios strategijos uždavinių – stiprinti mokinių domėjimąsi šiais mokslais ir skatinti jų mokymąsi. Nors tiesiogiai informatika nepaminėta, tačiau ji yra ir technologijose, ir inžinerijoje. Vis labiau kreipiamas dėmesys į informatinio mąstymo ugdymą. Tai būtina kiekvienam šiuolaikinės visuomenės piliečiui.

Informatinis mąstymas – tai gebėjimas atpažinti ir formuluoti įvairias aplinkos problemas (uždavinius), logiškai organizuoti ir analizuoti duomenis, pavaizduojant juos modeliais, įvertinti problemos išsprendžiamumą ir automatizuoti jos sprendimą naudojant šiuolaikines technologijas.

Gruodžio 8–12 d. Druskininkuose vyko projekto NordNICE (Network on Innovative Computing Education) partnerių susitikimas. Viena jo dalių – dviejų dienų seminaras apie informatinio ugdymo naujoves, galimybes ir ypatumus mūsų šalies informacinių technologijų ir pradinių klasių mokytojams.

Seminare dalyvavo 13 partnerių iš Estijos, Latvijos, Lietuvos, Suomijos ir Švedijos. Jie pasidalijo patirtimi apie informatikos, informacinių technologijų ugdymą. Išskirtinas estų mokslininkų ir mokytojų bendradarbiavimas, pagalba: Tartu universitete mokytojams nuolat organizuojami naujausių technologijų mokymo kursai, nuotoliniu būdu skaitomos paskaitos, o bakalauro darbai rengiami taip, kad jais naudodamiesi mokytojai galėtų tobulinti pamokas.

Suomija rengia iš esmės naują informatikos ir informacinių technologijų programą, kurios didelę dalį užims programavimas ir intelektualiųjų technologijų naudojimas. Suomiai daug dėmesio skiria vertinimui, pabrėžia, kad svarbesnis mokymosi procesas ir pasiekimai mokantis nei galutinis rezultatas.

Lietuva taip pat siekia inicijuoti esminius informatikos ir informacinių technologijų mokymo pokyčius bendrojo ugdymo mokyklose. Svarbiausia – pergalvoti ir atnaujinti programas, susitarti dėl esminių komponentų ir vertybinių nuostatų. Siūloma jau pradinėse klasėse pradėti mokyti informatikos ir informacinių technologijų, t. y. informatinis ugdymas turi būti įtrauktas į pradinių klasių bendrojo ugdymo programas. Siektina informatinį ugdymą integruoti į kitų dalykų (matematikos, gamtos ar kalbų) pamokas, tačiau mokykla gali savo nuožiūra skirti ir atskiras valandas.

VU Matematikos ir informatikos instituto profesorė Valentina Dagienė mokytojams pristatė informatinio ugdymo pradinėje mokykloje programos gaires ir ateities perspektyvas. Šis ugdymas padėtų mokiniams lavinti informatinį mąstymą ir gebėjimus sumaniai naudotis šiuolaikinėmis technologijomis mokantis visų dalykų, įgyti skaitmeninę kompetenciją, būtiną visaverčiam gyvenimui žinių visuomenėje.

Šaltinis: vu.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Populiariausi straipsniai

Suaugusiųjų švietimo programų ir objektų saugykla – elektroninių mokymosi paslaugų priemonė

Sukurta elektroninio mokymosi informacinė sistema. Jos pagrindu teikiama interaktyvi elektroninio mokymosi paslauga. skaityti »

Klaipėdos universitetas užmegs naujus ryšius su Kroatija

2016 m. birželio 9 dieną Klaipėdos universitete (KU) lankysis Kroatijos Respublikos ambasados Lietuvoje laikinasis reikalų patikėtinis ponas Krešimir Kedmenec bei Kroatijos Respublikos Ekonomikos ministro pavaduotojas Zdeslav Matić. skaityti »

LEU vykdys studijas Kaune ir Šiauliuose

Nuo kitų mokslo metų Lietuvos edukologijos universitetas (LEU) vykdys studijų programas ne tik Vilniuje, bet ir Kaune, Šiauliuose. Kaune bus galima studijuoti ekonomiką ir ikimokyklinį ugdymą, o Šiauliuose – taikomąją sociologiją. skaityti »

Šiaulių universitetas bendradarbiaus su kompanija „Microsoft“

Birželio 2 d. Šiaulių universiteto atstovai susitiko su „Microsoft Lietuva“ generaliniu direktoriumi Ainiu Kavaliausku. skaityti »

Lietuvos trečiojo amžiaus universitetams – garbingas Europos Parlamento apdovanojimas

Šiemet Europos Sąjungos piliečio adovanojimą Europos Parlamentas skyrė Lietuvos trečiojo amžiaus universitetams, kuriuos šiam garbingam apdovanojimui nominavo Europos Parlamento narė Vilija Blinkevičiūtė. skaityti »

Prasidėjo bendrasis priėmimas į aukštąsias mokyklas

Prasidėjo bendrasis priėmimas į Lietuvos universitetus ir kolegijas. Šiemet bendrajame priėmime dalyvauja 42 aukštosios mokyklos. skaityti »

UNESCO Tarptautinis švietimo biuras bendradarbiaus su VDU

Pasaulinis švietimo kompetencijų centras, UNESCO Tarptautinis švietimo biuras (IBE) savo ekspertines žinias nuo šiol aktyviau skleis ir Lietuvoje. skaityti »

LEU pasirašė bendradarbiavimo sutartį su Nacionaline moksleivių akademija

Lietuvos edukologijos universitetas (LEU) gegužės 31 d. pasirašė bendradarbiavimo sutartį su Nacionaline moksleivių akademija. skaityti »

Paskelbti Nacionalinės teisės žinių olimpiados nugalėtojai

Gegužės 30 dieną apdovanoti pirmosios moksleivių Nacionalinės teisės žinių olimpiados nugalėtojai. Šiemet olimpiados finale dalyvavo apie keturis šimtus 9-10 ir 11-12 klasių moksleivių iš 70 Lietuvos mokyklų ir gimnazijų. skaityti »

VGTU studentai pagerino Lietuvos rekordą pasauliniame makaronų tiltų čempionate

Vengrijoje vykusiame pasaulio čempionate „World Championship in Spaghetti Bridge Building: RECCS 2016“ Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) studentų komanda „Špikis“ įspūdingai ištaškė savo iš makaronų pastatytą tiltą ir pagerino dar prieš metus jų pačių pasiektą Lietuvos rekordą. skaityti »