Informatinis ugdymas ateina į pradines klases

Publikuota: 2015 m. gruodžio 17 d. ketvirtadienis

Pastaruoju metu Europoje vis daugiau dėmesio skiriama STEM (gamtos mokslai, technologijos, inžinerija ir matematika) dalykų mokymui stiprinti. Švietimo ir mokslo ministerija jau parengė STEM strategijos gaires Lietuvos mokykloms. Vienas šios strategijos uždavinių – stiprinti mokinių domėjimąsi šiais mokslais ir skatinti jų mokymąsi. Nors tiesiogiai informatika nepaminėta, tačiau ji yra ir technologijose, ir inžinerijoje. Vis labiau kreipiamas dėmesys į informatinio mąstymo ugdymą. Tai būtina kiekvienam šiuolaikinės visuomenės piliečiui.

Informatinis mąstymas – tai gebėjimas atpažinti ir formuluoti įvairias aplinkos problemas (uždavinius), logiškai organizuoti ir analizuoti duomenis, pavaizduojant juos modeliais, įvertinti problemos išsprendžiamumą ir automatizuoti jos sprendimą naudojant šiuolaikines technologijas.

Gruodžio 8–12 d. Druskininkuose vyko projekto NordNICE (Network on Innovative Computing Education) partnerių susitikimas. Viena jo dalių – dviejų dienų seminaras apie informatinio ugdymo naujoves, galimybes ir ypatumus mūsų šalies informacinių technologijų ir pradinių klasių mokytojams.

Seminare dalyvavo 13 partnerių iš Estijos, Latvijos, Lietuvos, Suomijos ir Švedijos. Jie pasidalijo patirtimi apie informatikos, informacinių technologijų ugdymą. Išskirtinas estų mokslininkų ir mokytojų bendradarbiavimas, pagalba: Tartu universitete mokytojams nuolat organizuojami naujausių technologijų mokymo kursai, nuotoliniu būdu skaitomos paskaitos, o bakalauro darbai rengiami taip, kad jais naudodamiesi mokytojai galėtų tobulinti pamokas.

Suomija rengia iš esmės naują informatikos ir informacinių technologijų programą, kurios didelę dalį užims programavimas ir intelektualiųjų technologijų naudojimas. Suomiai daug dėmesio skiria vertinimui, pabrėžia, kad svarbesnis mokymosi procesas ir pasiekimai mokantis nei galutinis rezultatas.

Lietuva taip pat siekia inicijuoti esminius informatikos ir informacinių technologijų mokymo pokyčius bendrojo ugdymo mokyklose. Svarbiausia – pergalvoti ir atnaujinti programas, susitarti dėl esminių komponentų ir vertybinių nuostatų. Siūloma jau pradinėse klasėse pradėti mokyti informatikos ir informacinių technologijų, t. y. informatinis ugdymas turi būti įtrauktas į pradinių klasių bendrojo ugdymo programas. Siektina informatinį ugdymą integruoti į kitų dalykų (matematikos, gamtos ar kalbų) pamokas, tačiau mokykla gali savo nuožiūra skirti ir atskiras valandas.

VU Matematikos ir informatikos instituto profesorė Valentina Dagienė mokytojams pristatė informatinio ugdymo pradinėje mokykloje programos gaires ir ateities perspektyvas. Šis ugdymas padėtų mokiniams lavinti informatinį mąstymą ir gebėjimus sumaniai naudotis šiuolaikinėmis technologijomis mokantis visų dalykų, įgyti skaitmeninę kompetenciją, būtiną visaverčiam gyvenimui žinių visuomenėje.

Šaltinis: vu.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Populiariausi straipsniai

Baltarusijoje VU choras „Virgo“ pelnė pagrindinį prizą

Gegužės 5–8 d. Vilniaus universiteto merginų choras „Virgo“ dalyvavo Minske vykusiame tarptautiniame studentų chorų forume „Paparac Kvetka“. skaityti »

VGTU studentų suburta formulės komanda rengiasi varžybų startui

Vilniaus Gedimino technikos universitete (VGTU) į komandą susibūrę jaunieji inžinerijos entuziastai kuria tai, kas Lietuvoje dar nekurta – elektrinį studentų formulės automobilį. skaityti »

Mokiniai į teisę pažvelgs išradingai

Kazimiero Simonavičiaus universitetas, Teisingumo ministerija ir Nacionalinė teismų administracija kviečia Lietuvos mokinius į savo teises ir pareigas pažvelgti išradingai – šia tema kuriant trumpametražius filmukus konkursui „14:16:18“. skaityti »

Leidiniui „KTU: This is not science fiction“ – tarptautinis rinkodaros ir komunikacijos apdovanojimas

Kauno technologijos universitetą pristatantis leidinys „KTU: This is not science fiction“ JAV prestižiniuose rinkodaros ir komunikacijos apdovanojimuose „Communicator Awards“ Dizaino ir spaudos kategorijoje laimėjo aukščiausio meistriškumo įvertinimą. skaityti »

Vyks vaizdo konferencija internetu „Švietimas ir informacinės technologijos“

Vytauto Didžiojo universitetas su Lietuvos edukologijos, Klaipėdos ir Šiaulių universitetais jungiasi prie Europos suaugusiųjų švietėjų portalo „Epale“ Skaitmeninio mokymosi savaitės ir gegužės 10 d. 15–17 val. organizuoja vaizdo konferenciją internetu „Švietimas ir informacinės technologijos“. skaityti »

Nauja SMK socialinė iniciatyva „WayforMe“ skatins atrasti gyvenimo kelią

Gegužės 4 dieną Vilniuje, Socialinių mokslų kolegijoje (SMK), įvyko naujos socialinės iniciatyvos, kurią inicijavo SMK studentų ir darbuotojų bendra kūrybinė komanda, pristatomasis renginys. skaityti »

Rengiant pedagogus – ypatingas dėmesys praktikai

Švietimo ir mokslo ministerija parengė pedagogų rengimo ir kvalifikacijos tobulinimo kaitos gaires. skaityti »

MRU akredituota nauja jungtinė magistrantūros studijų programa „Informatika ir vaizdo turinys“

Balandžio 28 d. Studijų kokybės vertinimo centras maksimaliai galimam 3 metų laikotarpiui akreditavo naują BMS ir Dongseo universiteto parengtą jungtinę magistrantūros studijų programą „Informatika ir vaizdo turinys“. skaityti »

Į Lietuvą kviečiamas studijuoti gabus užsienio jaunimas

Siekiant skatinti studijų tarptautiškumą ir pritraukti į Lietuvą studijuoti gabius jaunuolius iš užsienio, valstybė skiria paramą magistrantūros studijoms. skaityti »

Lietuvos ir JAV mokslininkai sumanė, kaip padidinti šviesos diodų efektyvumą

Kauno technologijos universiteto (KTU) Matematikos ir gamtos mokslų fakulteto prof. Audrius Alkauskas prisidėjo prie šviesos diodų efektyvumo tyrimo, vykdyto kartu su JAV mokslininkais. skaityti »