Informatinis ugdymas ateina į pradines klases

Publikuota: 2015 m. gruodžio 17 d. ketvirtadienis

Pastaruoju metu Europoje vis daugiau dėmesio skiriama STEM (gamtos mokslai, technologijos, inžinerija ir matematika) dalykų mokymui stiprinti. Švietimo ir mokslo ministerija jau parengė STEM strategijos gaires Lietuvos mokykloms. Vienas šios strategijos uždavinių – stiprinti mokinių domėjimąsi šiais mokslais ir skatinti jų mokymąsi. Nors tiesiogiai informatika nepaminėta, tačiau ji yra ir technologijose, ir inžinerijoje. Vis labiau kreipiamas dėmesys į informatinio mąstymo ugdymą. Tai būtina kiekvienam šiuolaikinės visuomenės piliečiui.

Informatinis mąstymas – tai gebėjimas atpažinti ir formuluoti įvairias aplinkos problemas (uždavinius), logiškai organizuoti ir analizuoti duomenis, pavaizduojant juos modeliais, įvertinti problemos išsprendžiamumą ir automatizuoti jos sprendimą naudojant šiuolaikines technologijas.

Gruodžio 8–12 d. Druskininkuose vyko projekto NordNICE (Network on Innovative Computing Education) partnerių susitikimas. Viena jo dalių – dviejų dienų seminaras apie informatinio ugdymo naujoves, galimybes ir ypatumus mūsų šalies informacinių technologijų ir pradinių klasių mokytojams.

Seminare dalyvavo 13 partnerių iš Estijos, Latvijos, Lietuvos, Suomijos ir Švedijos. Jie pasidalijo patirtimi apie informatikos, informacinių technologijų ugdymą. Išskirtinas estų mokslininkų ir mokytojų bendradarbiavimas, pagalba: Tartu universitete mokytojams nuolat organizuojami naujausių technologijų mokymo kursai, nuotoliniu būdu skaitomos paskaitos, o bakalauro darbai rengiami taip, kad jais naudodamiesi mokytojai galėtų tobulinti pamokas.

Suomija rengia iš esmės naują informatikos ir informacinių technologijų programą, kurios didelę dalį užims programavimas ir intelektualiųjų technologijų naudojimas. Suomiai daug dėmesio skiria vertinimui, pabrėžia, kad svarbesnis mokymosi procesas ir pasiekimai mokantis nei galutinis rezultatas.

Lietuva taip pat siekia inicijuoti esminius informatikos ir informacinių technologijų mokymo pokyčius bendrojo ugdymo mokyklose. Svarbiausia – pergalvoti ir atnaujinti programas, susitarti dėl esminių komponentų ir vertybinių nuostatų. Siūloma jau pradinėse klasėse pradėti mokyti informatikos ir informacinių technologijų, t. y. informatinis ugdymas turi būti įtrauktas į pradinių klasių bendrojo ugdymo programas. Siektina informatinį ugdymą integruoti į kitų dalykų (matematikos, gamtos ar kalbų) pamokas, tačiau mokykla gali savo nuožiūra skirti ir atskiras valandas.

VU Matematikos ir informatikos instituto profesorė Valentina Dagienė mokytojams pristatė informatinio ugdymo pradinėje mokykloje programos gaires ir ateities perspektyvas. Šis ugdymas padėtų mokiniams lavinti informatinį mąstymą ir gebėjimus sumaniai naudotis šiuolaikinėmis technologijomis mokantis visų dalykų, įgyti skaitmeninę kompetenciją, būtiną visaverčiam gyvenimui žinių visuomenėje.

Šaltinis: vu.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Populiariausi straipsniai

VGTU lankosi Indonezijos ambasadorius

Vilniaus Gedimino technikos universitete (VGTU) svečiuojasi Indonezijos Respublikos nepaprastasis ir įgaliotasis ambasadorius Lietuvoje J. E. Bomer Pasaribu. skaityti »

Verslo stipendijos studentams leidžia patikėti savimi

Gabiems studentams verslo skiriamos stipendijos svarbios ne tik finansiniu požiūriu. Aktyviai su verslininkais bendradarbiaujančių universitetų specialistai sako, kad kur kas svarbiau tokiomis stipendijomis stiprinti studentų motyvaciją ir skatinti juos dar labiau stengtis. skaityti »

Iš Vilniaus mero lūpų – kvietimas verslininkams prisidėti prie mokslo centro kūrimo

Susitikime su verslininkais Vilniaus miesto meras Remigijus Šimašius pristatė sostinėje planuojamo statyti Nacionalinio mokslo centro (muziejaus) koncepciją. skaityti »

Seime bus apdovanoti tarptautinių olimpiadų ir konkursų laimėtojai

2015 metais 91 Lietuvos mokinys dalyvavo 19 tarptautinių renginių, kuriuose iškovojo 1 aukso medalį, 7 sidabro ir 20 bronzos medalių – iš viso 28 asmeninius medalius, taip pat – 5 pagyrimo raštus, 6 specialiuosius prizus, 1 pirmą ir 1 trečią vietą. skaityti »

Baigtas statyti Jungtinis gyvybės mokslų centras

Jungtinio gyvybės mokslų centro (JGMC) idėja virto realybe – oficialiai baigtos vieno ambicingiausių, didžiausių ir inovatyviausių mūsų šalies pastatų statybos. skaityti »

LEU svečiuosis Baltarusijos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos delegacija

Š. m. gruodžio 11 d. 12 val. Lietuvos edukologijos universitete (LEU)svečiuosis Baltarusijos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos delegacija. skaityti »

Lietuvoje kuriama dešimt STEAM – gamtos ir technologijos mokslų – centrų moksleiviams

Siekiant didinti mokinių susidomėjimą mokslu, Lietuvoje kuriama dešimt STEAM – gamtos, technologijų, inžinerijos, matematikos ir kūrybiškumo ugdymo – centrų. skaityti »

Švietimo ir mokslo ministerija skelbia konkursą užsienio lituanistinėms mokykloms

Švietimo ir mokslo ministerija skelbia konkursą užsienio lietuvių neformaliojo lituanistinio švietimo projektams finansuoti 2016 metais. skaityti »

Aukštojo mokslo taryboje sustiprės darbdavių balsas

Į Aukštojo mokslo tarybą įtraukta daugiau socialinių partnerių – darbdavių – atstovų. Švietimo ir mokslo ministrė Audronė Pitrėnienė patvirtino atnaujintą Aukštojo mokslo tarybos sudėtį. skaityti »

Sukurtas virtualus žaidimas „Knygos kelias“

Įgyvendinant projektą „Senosios knygos slėpiniai“, buvo sukurtas ir lapkričio–gruodžio mėn. Kauno regiono bibliotekose ir mokyklose pristatytas virtualus žaidimas „Knygos kelias“. skaityti »