Informatinis ugdymas ateina į pradines klases

Publikuota: 2015 m. gruodžio 17 d. ketvirtadienis

Pastaruoju metu Europoje vis daugiau dėmesio skiriama STEM (gamtos mokslai, technologijos, inžinerija ir matematika) dalykų mokymui stiprinti. Švietimo ir mokslo ministerija jau parengė STEM strategijos gaires Lietuvos mokykloms. Vienas šios strategijos uždavinių – stiprinti mokinių domėjimąsi šiais mokslais ir skatinti jų mokymąsi. Nors tiesiogiai informatika nepaminėta, tačiau ji yra ir technologijose, ir inžinerijoje. Vis labiau kreipiamas dėmesys į informatinio mąstymo ugdymą. Tai būtina kiekvienam šiuolaikinės visuomenės piliečiui.

Informatinis mąstymas – tai gebėjimas atpažinti ir formuluoti įvairias aplinkos problemas (uždavinius), logiškai organizuoti ir analizuoti duomenis, pavaizduojant juos modeliais, įvertinti problemos išsprendžiamumą ir automatizuoti jos sprendimą naudojant šiuolaikines technologijas.

Gruodžio 8–12 d. Druskininkuose vyko projekto NordNICE (Network on Innovative Computing Education) partnerių susitikimas. Viena jo dalių – dviejų dienų seminaras apie informatinio ugdymo naujoves, galimybes ir ypatumus mūsų šalies informacinių technologijų ir pradinių klasių mokytojams.

Seminare dalyvavo 13 partnerių iš Estijos, Latvijos, Lietuvos, Suomijos ir Švedijos. Jie pasidalijo patirtimi apie informatikos, informacinių technologijų ugdymą. Išskirtinas estų mokslininkų ir mokytojų bendradarbiavimas, pagalba: Tartu universitete mokytojams nuolat organizuojami naujausių technologijų mokymo kursai, nuotoliniu būdu skaitomos paskaitos, o bakalauro darbai rengiami taip, kad jais naudodamiesi mokytojai galėtų tobulinti pamokas.

Suomija rengia iš esmės naują informatikos ir informacinių technologijų programą, kurios didelę dalį užims programavimas ir intelektualiųjų technologijų naudojimas. Suomiai daug dėmesio skiria vertinimui, pabrėžia, kad svarbesnis mokymosi procesas ir pasiekimai mokantis nei galutinis rezultatas.

Lietuva taip pat siekia inicijuoti esminius informatikos ir informacinių technologijų mokymo pokyčius bendrojo ugdymo mokyklose. Svarbiausia – pergalvoti ir atnaujinti programas, susitarti dėl esminių komponentų ir vertybinių nuostatų. Siūloma jau pradinėse klasėse pradėti mokyti informatikos ir informacinių technologijų, t. y. informatinis ugdymas turi būti įtrauktas į pradinių klasių bendrojo ugdymo programas. Siektina informatinį ugdymą integruoti į kitų dalykų (matematikos, gamtos ar kalbų) pamokas, tačiau mokykla gali savo nuožiūra skirti ir atskiras valandas.

VU Matematikos ir informatikos instituto profesorė Valentina Dagienė mokytojams pristatė informatinio ugdymo pradinėje mokykloje programos gaires ir ateities perspektyvas. Šis ugdymas padėtų mokiniams lavinti informatinį mąstymą ir gebėjimus sumaniai naudotis šiuolaikinėmis technologijomis mokantis visų dalykų, įgyti skaitmeninę kompetenciją, būtiną visaverčiam gyvenimui žinių visuomenėje.

Šaltinis: vu.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Populiariausi straipsniai

Šalies mokyklų bendruomenės kviečiamos dalyvauti konkurse

Švietimo ir mokslo ministrei Audronei Pitrėnienei šiuos mokslo metus paskelbus Mokyklos bendruomenės metais, inicijuojamas švietimo įstaigoms skirtas konkursas. skaityti »

Lietuvos jaunimą reikia ugdyti kaip sau veikiančių smulkių ir vidutinių įmonių vadovus

Lapkričio 16 d. Lietuvos pramonininkų konfederacijos prezidentas Robertas Dargis dalyvavo tarptautinėje konferencijoje „Kokios švietimo ir mokymo sistemos reikia Lietuvai: darbo rinkos ir ekonominio augimo iššūkiai“. skaityti »

Naujas LEU mokslo partneris – Baltijos-Amerikos biotaksonomijos institutas

Nuo šiol Lietuvos edukologijos universitetas (LEU) bendradarbiaus su Baltijos–Amerikos biotaksonomijos institutu. Šio instituto misija – ryšių tarp Baltijos šalių ir Jungtinių Amerikos Valstijų, taip pat tarp kitų Amerikos šalių stiprinimas per mokslinius tyrimus ir edukacines programas. skaityti »

KTU įsikurs išskirtinė dizaino biblioteka

Kitais metais Kauno technologijos universiteto (KTU) „Santakos“ slėnyje duris atvers bibliotekos „DesignLibrary“ padalinys. Tai bus pirmasis šios bibliotekos, turinčios padalinius Šanchajuje ir Stambule, filialas Šiaurės Europoje. skaityti »

Vilnius – geriausia vieta Nacionaliniam mokslo centrui kurti

Vilniaus meras Remigijus Šimašius Švietimo ir mokslo ministerijoje pristatė Mokslo centro Vilniuje steigimo idėją ir projektą. skaityti »

Vilniaus universiteto atlikėjai surengs koncertus Baltarusijoje

Vilniaus universiteto (VU) chorai „Gaudeamus“ ir „Pro musica“ bei VU kamerinis orkestras išvyko gastrolių į Baltarusiją. skaityti »

KTU gimnazistai atstovaus Lietuvai gamtos mokslų olimpiadoje Pietų Korėjoje

Šiais metais jaunių gamtos mokslų olimpiadoje, kuri gruodžio pirmąją savaitę vyks Pietų Korėjoje, Lietuvai atstovaus trys Kauno technologijos universiteto gimnazijos (KTUG) auklėtiniai– Mindaugas Dženkaitis, Justinas Terentjevas ir Ignas Šakuro. skaityti »

Už studijas sumokėtus pinigus atgaus beveik 10 proc. geriausiųjų

Geriausiems už mokslą mokantiems bakalauro ir vientisųjų studijų studentams valstybė kompensuoja studijų kainą. Šį rudenį kompensacijas gaus 9,8 proc. studentų. Lyginant su ankstesniais metais jų dalis gerokai išaugo ir beveik pasiekia nustatytą maksimalią 10 proc. ribą. skaityti »

Švietimo ir mokslo ministerija siūlo didinti skatinamąsias stipendijas

Nuo 2016 m. rugsėjo daugiau lėšų ketinama skirti skatinamosioms stipendijoms. Tokį pasiūlymą Švietimo ir mokslo ministerija pateikė derinti Finansų ministerijai, Lietuvos universitetų rektorių ir kolegijų direktorių konferencijoms bei Lietuvos studentų sąjungai. skaityti »

Vilniaus automechanikos ir verslo mokykloje – technologijų proveržis

Ministras Pirmininkas Algirdas Butkevičius dalyvavo atidarant Vilniaus automechanikos ir verslo mokyklos Modernaus variklinių transporto priemonių techninės priežiūros ir remonto bei Transporto sektorinio praktinio mokymo centrus. skaityti »