Informatinis ugdymas ateina į pradines klases

Publikuota: 2015 m. gruodžio 17 d. ketvirtadienis

Pastaruoju metu Europoje vis daugiau dėmesio skiriama STEM (gamtos mokslai, technologijos, inžinerija ir matematika) dalykų mokymui stiprinti. Švietimo ir mokslo ministerija jau parengė STEM strategijos gaires Lietuvos mokykloms. Vienas šios strategijos uždavinių – stiprinti mokinių domėjimąsi šiais mokslais ir skatinti jų mokymąsi. Nors tiesiogiai informatika nepaminėta, tačiau ji yra ir technologijose, ir inžinerijoje. Vis labiau kreipiamas dėmesys į informatinio mąstymo ugdymą. Tai būtina kiekvienam šiuolaikinės visuomenės piliečiui.

Informatinis mąstymas – tai gebėjimas atpažinti ir formuluoti įvairias aplinkos problemas (uždavinius), logiškai organizuoti ir analizuoti duomenis, pavaizduojant juos modeliais, įvertinti problemos išsprendžiamumą ir automatizuoti jos sprendimą naudojant šiuolaikines technologijas.

Gruodžio 8–12 d. Druskininkuose vyko projekto NordNICE (Network on Innovative Computing Education) partnerių susitikimas. Viena jo dalių – dviejų dienų seminaras apie informatinio ugdymo naujoves, galimybes ir ypatumus mūsų šalies informacinių technologijų ir pradinių klasių mokytojams.

Seminare dalyvavo 13 partnerių iš Estijos, Latvijos, Lietuvos, Suomijos ir Švedijos. Jie pasidalijo patirtimi apie informatikos, informacinių technologijų ugdymą. Išskirtinas estų mokslininkų ir mokytojų bendradarbiavimas, pagalba: Tartu universitete mokytojams nuolat organizuojami naujausių technologijų mokymo kursai, nuotoliniu būdu skaitomos paskaitos, o bakalauro darbai rengiami taip, kad jais naudodamiesi mokytojai galėtų tobulinti pamokas.

Suomija rengia iš esmės naują informatikos ir informacinių technologijų programą, kurios didelę dalį užims programavimas ir intelektualiųjų technologijų naudojimas. Suomiai daug dėmesio skiria vertinimui, pabrėžia, kad svarbesnis mokymosi procesas ir pasiekimai mokantis nei galutinis rezultatas.

Lietuva taip pat siekia inicijuoti esminius informatikos ir informacinių technologijų mokymo pokyčius bendrojo ugdymo mokyklose. Svarbiausia – pergalvoti ir atnaujinti programas, susitarti dėl esminių komponentų ir vertybinių nuostatų. Siūloma jau pradinėse klasėse pradėti mokyti informatikos ir informacinių technologijų, t. y. informatinis ugdymas turi būti įtrauktas į pradinių klasių bendrojo ugdymo programas. Siektina informatinį ugdymą integruoti į kitų dalykų (matematikos, gamtos ar kalbų) pamokas, tačiau mokykla gali savo nuožiūra skirti ir atskiras valandas.

VU Matematikos ir informatikos instituto profesorė Valentina Dagienė mokytojams pristatė informatinio ugdymo pradinėje mokykloje programos gaires ir ateities perspektyvas. Šis ugdymas padėtų mokiniams lavinti informatinį mąstymą ir gebėjimus sumaniai naudotis šiuolaikinėmis technologijomis mokantis visų dalykų, įgyti skaitmeninę kompetenciją, būtiną visaverčiam gyvenimui žinių visuomenėje.

Šaltinis: vu.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Populiariausi straipsniai

Neformaliojo vaikų švietimo krepšelis pasiteisino

Nors galutiniai registrų duomenys dar tvarkomi, matyti, kad valstybės skiriamas tikslinis finansavimas neformaliajam vaikų švietimui pasiteisino – registruotasi aktyviai, pasiūlyta didelė programų įvairovė. skaityti »

MRU vyko grupės „Dorich house“ baigiamasis susitikimas

Spalio 23 d. Mykolo Romerio universitete vyko baigiamasis Europos universitetų grupės Dorich house susitikimas. skaityti »

Vilniaus Sofijos Kovalevskajos mokykla minėjo 35 metų jubiliejų

Spalio 22 dieną į Vilniaus Sofijos Kovalevskajos mokyklą sugužėjo ne tik moksleiviai ir mokyklos bendruomenė, bet ir garbūs svečiai, tarp kurių Vilniaus meras Remigijus Šimašius, Seimo nariai Algirdas Sysas ir Vytautas Gapšys, ilgametės bičiulės įmonių grupės „Penki kontinentai“ atstovai ir kt. skaityti »

Pakeitimai lietuvių kalbos ir literatūros įskaitoje: abiturientai temas susidarys patys

Nuo šių mokslo metų abiturientai lietuvių kalbos ir literatūros įskaitą laikys pagal koreguotą įskaitos programą. Dabar mokiniai su mokytoju temas susidarys patys iš Vidurinio ugdymo lietuvių kalbos ir literatūros bendrosios programos ugdymo turinio. skaityti »

VU viešėjo naujasis Vengrijos Respublikos ambasadorius

Spalio 22 dieną su Vilniaus universiteto rektoriumi prof. Artūru Žukausku susitiko naujasis Vengrijos Respublikos ambasadorius Zoltánas Jancsi. skaityti »

Vilniaus universitetas regioniniame reitinge pateko į geriausiųjų 20-uką

Antrą kartą paskelbtame Kylančios Europos ir Centrinės Azijos universitetų reitinge (QS University Rankings: Emerging Europe and Central Asia, EECA) Vilniaus universitetas (VU) pakilo per 13 pozicijų ir užėmė 19 vietą. skaityti »

Lietuvos ir Izraelio ministrai aptarė, kaip panaudoti abiejų šalių mokslo ir verslo potencialą

Per ūkio ministro Evaldo Gusto susitikimą su Izraelio ekonomikos ministru Aryehu Deri buvo aptartos Lietuvos ir Izraelio ekonominio bendradarbiavimo perspektyvos, inovacijų ir turizmo plėtra, investicijų galimybės Lietuvoje. skaityti »

Studijos bus orientuotos į absolventų kompetencijas ir darbo rinkos poreikius

Nauji reikalavimai studijų programoms įpareigoja aukštąsias mokyklas studijas orientuoti į konkrečius tikslus ir studentų bei darbo rinkos poreikius. skaityti »

LEU senatas ir taryba vienbalsiai pritarė memorandumui dėl LEU, VDU, KU ir ŠU klasterio sudarymo

Lietuvos edukologijos universiteto (LEU) senatas (spalio 7 d.) ir taryba (spalio 16 d.) vienbalsiai pritarė memorandumui dėl Lietuvos edukologijos, Vytauto Didžiojo, Klaipėdos ir Šiaulių universitetų klasterio steigimo. skaityti »

MRU dalyvaus konferencijoje–festivalyje „Studfestas“

Spalio 21 d. Mykolo Romerio universitetas dalyvaus „Siemens“ arenoje vyksiančiame renginyje „Studfestas“ – pirmoje vienos dienos konferencijoje–festivalyje Lietuvoje, apjungiančiame aukštąjį mokslą, karjerą, muziką ir pramogas. skaityti »