Informatinis ugdymas ateina į pradines klases

Publikuota: 2015 m. gruodžio 17 d. ketvirtadienis

Pastaruoju metu Europoje vis daugiau dėmesio skiriama STEM (gamtos mokslai, technologijos, inžinerija ir matematika) dalykų mokymui stiprinti. Švietimo ir mokslo ministerija jau parengė STEM strategijos gaires Lietuvos mokykloms. Vienas šios strategijos uždavinių – stiprinti mokinių domėjimąsi šiais mokslais ir skatinti jų mokymąsi. Nors tiesiogiai informatika nepaminėta, tačiau ji yra ir technologijose, ir inžinerijoje. Vis labiau kreipiamas dėmesys į informatinio mąstymo ugdymą. Tai būtina kiekvienam šiuolaikinės visuomenės piliečiui.

Informatinis mąstymas – tai gebėjimas atpažinti ir formuluoti įvairias aplinkos problemas (uždavinius), logiškai organizuoti ir analizuoti duomenis, pavaizduojant juos modeliais, įvertinti problemos išsprendžiamumą ir automatizuoti jos sprendimą naudojant šiuolaikines technologijas.

Gruodžio 8–12 d. Druskininkuose vyko projekto NordNICE (Network on Innovative Computing Education) partnerių susitikimas. Viena jo dalių – dviejų dienų seminaras apie informatinio ugdymo naujoves, galimybes ir ypatumus mūsų šalies informacinių technologijų ir pradinių klasių mokytojams.

Seminare dalyvavo 13 partnerių iš Estijos, Latvijos, Lietuvos, Suomijos ir Švedijos. Jie pasidalijo patirtimi apie informatikos, informacinių technologijų ugdymą. Išskirtinas estų mokslininkų ir mokytojų bendradarbiavimas, pagalba: Tartu universitete mokytojams nuolat organizuojami naujausių technologijų mokymo kursai, nuotoliniu būdu skaitomos paskaitos, o bakalauro darbai rengiami taip, kad jais naudodamiesi mokytojai galėtų tobulinti pamokas.

Suomija rengia iš esmės naują informatikos ir informacinių technologijų programą, kurios didelę dalį užims programavimas ir intelektualiųjų technologijų naudojimas. Suomiai daug dėmesio skiria vertinimui, pabrėžia, kad svarbesnis mokymosi procesas ir pasiekimai mokantis nei galutinis rezultatas.

Lietuva taip pat siekia inicijuoti esminius informatikos ir informacinių technologijų mokymo pokyčius bendrojo ugdymo mokyklose. Svarbiausia – pergalvoti ir atnaujinti programas, susitarti dėl esminių komponentų ir vertybinių nuostatų. Siūloma jau pradinėse klasėse pradėti mokyti informatikos ir informacinių technologijų, t. y. informatinis ugdymas turi būti įtrauktas į pradinių klasių bendrojo ugdymo programas. Siektina informatinį ugdymą integruoti į kitų dalykų (matematikos, gamtos ar kalbų) pamokas, tačiau mokykla gali savo nuožiūra skirti ir atskiras valandas.

VU Matematikos ir informatikos instituto profesorė Valentina Dagienė mokytojams pristatė informatinio ugdymo pradinėje mokykloje programos gaires ir ateities perspektyvas. Šis ugdymas padėtų mokiniams lavinti informatinį mąstymą ir gebėjimus sumaniai naudotis šiuolaikinėmis technologijomis mokantis visų dalykų, įgyti skaitmeninę kompetenciją, būtiną visaverčiam gyvenimui žinių visuomenėje.

Šaltinis: vu.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Populiariausi straipsniai

ISM Vadybos ir ekonomikos universiteto durys atviros moksleiviams

ISM Vadybos ir ekonomikos universitetas jau penktus metus kviečia vyresnių klasių moksleivius dalyvauti seminarų cikle „ISM Moksleivių universitetas“. skaityti »

KTU – Nobelio premijos laureato Anilo Markandya paskaitos

Kauno technologijos universitete (KTU) šią savaitę lankysis ir paskaitas skaitys bei kūrybines dirbtuves ves Nobelio premijos laureatas Anilas Markandya. skaityti »

JAV pristatomas Lietuvos atviros prieigos tyrimų centrų tinklas „Open R&D Lithuania“

Spalio 12–16 d. švietimo ir mokslo viceministrė Svetlana Kauzonienė su Lietuvos mokslo ir verslo misija lankosi Jungtinėse Amerikos Valstijose. Bostone ir Čikagoje mūsų šalies delegacija pristatys Lietuvoje veikiantį atviros prieigos tyrimų centrų tinklą „Open R&D Lithuania”. skaityti »

Vilniuje veiks naujas interaktyvus Mokslo centras

Savivaldybėje pasirašytas ketinimų protokolas steigti naują Mokslo centrą Vilniuje. Vilniaus meras Remigijus Šimašius susitiko su Mokslo centro steigimo iniciatyvine grupe – universitetų, verslo, pramoninkų, lazerių asociacijų atstovais – aptarti jo idėją, koncepciją ir išskirtinumą. skaityti »

Vilniaus universitetas perims prestižinio Europos universiteto patirtį

Spalio 6–8 d. Vilniaus universitete lankosi pirmaujančio Švedijoje ir į geriausių universitetų pasaulyje šimtuką patenkančio Lundo universiteto delegacija. skaityti »

KTU sukurtas išmanusis pleistras naikina net antibiotikams atsparias bakterijas

„Mane žavi galimybė sukurti inovaciją, kuri palengvintų sergančių žmonių kančias, pagreitintų ligonių gijimą. Išmanusis pleistras – tai pirmoji idėja, kurią bandau įgyvendinti“, – teigia Kauno technologijos universiteto (KTU) Medžiagų mokslo instituto (MMI) doktorantas Tadas Juknius. skaityti »

Švietimo ir mokslo ministrė A. Pitrėnienė susitiko su jai viešą laišką parašiusiu mokiniu

Internete viešą laišką švietimo ir mokslo ministrei Audronei Pitrėnienei paskelbęs Kauno „Santaros“ gimnazijos mokinys Tautvydas Kiršys lankėsi Švietimo ir mokslo ministerijoje. skaityti »

Nobelio medicinos premija – už vaistus parazitinėms ligoms gydyti

Paskelbta Nobelio premija medicinos srityje. Ją pasidalijo JAV mokslininkas Williamas C. Campbellas, japonų mokslininkas mikrobiologas Satoshi Ōmura ir kinų tradicinės medicinos specialistė Youyou Tu už atrastus vaistus, skirtus parazitinėms ligoms gydyti. skaityti »

Iškilmingai įteikta Meilės Lukšienės premija

Švietimo ir mokslo ministrė Audronė Pitrėnienė per renginį, skirtą Tarptautinei mokytojų dienai, įteikė Meilės Lukšienės premiją šių metų laureatei – Klaipėdos Vitės pagrindinės mokyklos socialinei pedagogei Kristinai Stankutei-Matei. skaityti »

Šalies mokytojams – Prezidentės sveikinimas

Lietuvos Respublikos Prezidentė Dalia Grybauskaitė pasveikino visus Lietuvos mokytojus Tarptautinės mokytojų dienos proga. skaityti »