Informatinis ugdymas ateina į pradines klases

Publikuota: 2015 m. gruodžio 17 d. ketvirtadienis

Pastaruoju metu Europoje vis daugiau dėmesio skiriama STEM (gamtos mokslai, technologijos, inžinerija ir matematika) dalykų mokymui stiprinti. Švietimo ir mokslo ministerija jau parengė STEM strategijos gaires Lietuvos mokykloms. Vienas šios strategijos uždavinių – stiprinti mokinių domėjimąsi šiais mokslais ir skatinti jų mokymąsi. Nors tiesiogiai informatika nepaminėta, tačiau ji yra ir technologijose, ir inžinerijoje. Vis labiau kreipiamas dėmesys į informatinio mąstymo ugdymą. Tai būtina kiekvienam šiuolaikinės visuomenės piliečiui.

Informatinis mąstymas – tai gebėjimas atpažinti ir formuluoti įvairias aplinkos problemas (uždavinius), logiškai organizuoti ir analizuoti duomenis, pavaizduojant juos modeliais, įvertinti problemos išsprendžiamumą ir automatizuoti jos sprendimą naudojant šiuolaikines technologijas.

Gruodžio 8–12 d. Druskininkuose vyko projekto NordNICE (Network on Innovative Computing Education) partnerių susitikimas. Viena jo dalių – dviejų dienų seminaras apie informatinio ugdymo naujoves, galimybes ir ypatumus mūsų šalies informacinių technologijų ir pradinių klasių mokytojams.

Seminare dalyvavo 13 partnerių iš Estijos, Latvijos, Lietuvos, Suomijos ir Švedijos. Jie pasidalijo patirtimi apie informatikos, informacinių technologijų ugdymą. Išskirtinas estų mokslininkų ir mokytojų bendradarbiavimas, pagalba: Tartu universitete mokytojams nuolat organizuojami naujausių technologijų mokymo kursai, nuotoliniu būdu skaitomos paskaitos, o bakalauro darbai rengiami taip, kad jais naudodamiesi mokytojai galėtų tobulinti pamokas.

Suomija rengia iš esmės naują informatikos ir informacinių technologijų programą, kurios didelę dalį užims programavimas ir intelektualiųjų technologijų naudojimas. Suomiai daug dėmesio skiria vertinimui, pabrėžia, kad svarbesnis mokymosi procesas ir pasiekimai mokantis nei galutinis rezultatas.

Lietuva taip pat siekia inicijuoti esminius informatikos ir informacinių technologijų mokymo pokyčius bendrojo ugdymo mokyklose. Svarbiausia – pergalvoti ir atnaujinti programas, susitarti dėl esminių komponentų ir vertybinių nuostatų. Siūloma jau pradinėse klasėse pradėti mokyti informatikos ir informacinių technologijų, t. y. informatinis ugdymas turi būti įtrauktas į pradinių klasių bendrojo ugdymo programas. Siektina informatinį ugdymą integruoti į kitų dalykų (matematikos, gamtos ar kalbų) pamokas, tačiau mokykla gali savo nuožiūra skirti ir atskiras valandas.

VU Matematikos ir informatikos instituto profesorė Valentina Dagienė mokytojams pristatė informatinio ugdymo pradinėje mokykloje programos gaires ir ateities perspektyvas. Šis ugdymas padėtų mokiniams lavinti informatinį mąstymą ir gebėjimus sumaniai naudotis šiuolaikinėmis technologijomis mokantis visų dalykų, įgyti skaitmeninę kompetenciją, būtiną visaverčiam gyvenimui žinių visuomenėje.

Šaltinis: vu.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Populiariausi straipsniai

KTU „EDU Lab“ – dėstytojų eksperimentams skirta erdvė

„Laboratorija – tai nebūtinai tik mėgintuvėlių ir mokslinės įrangos „prikimšta“ patalpa. Visų pirma, tai vieta, kurioje laukiamos naujos idėjos, atliekami įvairūs tyrimai, bandymai. skaityti »

Jaunieji lietuvių dizaineriai ir iliustratoriai prisistatys Londono dizaino festivalyje

Š. m. rugsėjo 24–27 dienomis trys konkurso „Jaunojo dizainerio prizas 2015“ laureatės ir trys jaunosios kartos iliustratoriai bei grafiniai dizaineriai prisistatys Londono dizaino festivalyje. skaityti »

Nuo pirmos klasės – interaktyvios ir žaismingos pamokos

Naujais mokslo metais dar viena Lietuvos mokykla savo mokiniams ir mokytojams atvėrė „Aktyvios klasės“ duris. skaityti »

Veiklą pradedančiam Lietuvos banko ir Vilniaus universiteto Tyrimų centrui keliami ambicingi tikslai

Lietuvos banko ir Vilniaus universiteto įkurtas Tyrimų centras suformavo perspektyvių talentingų mokslininkų komandą ir pradeda aktyvią veiklą. skaityti »

Neformaliojo švietimo krepšeliu reikia pasinaudoti iki spalio 1 dienos

Tėveliai, norintys pasinaudoti valstybės skiriamu finansavimu neformaliajam vaikų švietimui, turėtų suskubti. Paslaugų sutartis su neformaliojo vaikų švietimo teikėjais – organizacijomis ar laisvaisiais mokytojais – būtina sudaryti iki 2015 m. spalio 1 dienos. skaityti »

Vilniaus universitetas atvirų durų dieną pasiūlys platų veiklų spektrą

Rugsėjo 18 d. Vilniaus universiteto bibliotekos Mokslinės komunikacijos ir informacijos centre (MKIC) organizuojama atvirų durų diena. skaityti »

Švietimo ir mokslo ministrė A. Pitrėnienė su LVK nariais aptarė švietimo problemas

Švietimo ir mokslo ministrė Audronė Pitrėnienė dalyvavo Lietuvos verslo konfederacijos (LVK) išplėstiniame prezidiumo posėdyje. skaityti »

Geriausių pasaulio universitetų sąraše Vilniaus universitetas priartėjo prie 500-uko

Pasauliniame universitetų reitinge „QS World University Rankings“ Vilniaus universitetui skirta rekordiškai aukšta vieta: tarp 501–550 pozicijų. Pernai šiame reitinge Vilniaus universitetas buvo tarp 551–600 geriausių pasaulio universitetų. skaityti »

Mokytis lietuvių kalbos studentė atvyko iš Kinijos

Lietuvos edukologijos universitete (LEU) jau dešimtą vasarą susirenka žmonių iš įvairių šalių, norinčių išmokti lietuvių kalbą ir pažinti Lietuvos kultūrą. Šiemet čia atvyko 62 studentai iš 15 valstybių. skaityti »

Švietimo ir mokslo ministerija kviečia teikti kandidatūras Meilės Lukšienės premijai gauti

Švietimo ir mokslo ministerija informuoja, kad iki rugsėjo 21 d pratęsiamas terminas teikti kandidatūras Meilės Lukšienės premijai gauti. skaityti »