Informatinis ugdymas ateina į pradines klases

Publikuota: 2015 m. gruodžio 17 d. ketvirtadienis

Pastaruoju metu Europoje vis daugiau dėmesio skiriama STEM (gamtos mokslai, technologijos, inžinerija ir matematika) dalykų mokymui stiprinti. Švietimo ir mokslo ministerija jau parengė STEM strategijos gaires Lietuvos mokykloms. Vienas šios strategijos uždavinių – stiprinti mokinių domėjimąsi šiais mokslais ir skatinti jų mokymąsi. Nors tiesiogiai informatika nepaminėta, tačiau ji yra ir technologijose, ir inžinerijoje. Vis labiau kreipiamas dėmesys į informatinio mąstymo ugdymą. Tai būtina kiekvienam šiuolaikinės visuomenės piliečiui.

Informatinis mąstymas – tai gebėjimas atpažinti ir formuluoti įvairias aplinkos problemas (uždavinius), logiškai organizuoti ir analizuoti duomenis, pavaizduojant juos modeliais, įvertinti problemos išsprendžiamumą ir automatizuoti jos sprendimą naudojant šiuolaikines technologijas.

Gruodžio 8–12 d. Druskininkuose vyko projekto NordNICE (Network on Innovative Computing Education) partnerių susitikimas. Viena jo dalių – dviejų dienų seminaras apie informatinio ugdymo naujoves, galimybes ir ypatumus mūsų šalies informacinių technologijų ir pradinių klasių mokytojams.

Seminare dalyvavo 13 partnerių iš Estijos, Latvijos, Lietuvos, Suomijos ir Švedijos. Jie pasidalijo patirtimi apie informatikos, informacinių technologijų ugdymą. Išskirtinas estų mokslininkų ir mokytojų bendradarbiavimas, pagalba: Tartu universitete mokytojams nuolat organizuojami naujausių technologijų mokymo kursai, nuotoliniu būdu skaitomos paskaitos, o bakalauro darbai rengiami taip, kad jais naudodamiesi mokytojai galėtų tobulinti pamokas.

Suomija rengia iš esmės naują informatikos ir informacinių technologijų programą, kurios didelę dalį užims programavimas ir intelektualiųjų technologijų naudojimas. Suomiai daug dėmesio skiria vertinimui, pabrėžia, kad svarbesnis mokymosi procesas ir pasiekimai mokantis nei galutinis rezultatas.

Lietuva taip pat siekia inicijuoti esminius informatikos ir informacinių technologijų mokymo pokyčius bendrojo ugdymo mokyklose. Svarbiausia – pergalvoti ir atnaujinti programas, susitarti dėl esminių komponentų ir vertybinių nuostatų. Siūloma jau pradinėse klasėse pradėti mokyti informatikos ir informacinių technologijų, t. y. informatinis ugdymas turi būti įtrauktas į pradinių klasių bendrojo ugdymo programas. Siektina informatinį ugdymą integruoti į kitų dalykų (matematikos, gamtos ar kalbų) pamokas, tačiau mokykla gali savo nuožiūra skirti ir atskiras valandas.

VU Matematikos ir informatikos instituto profesorė Valentina Dagienė mokytojams pristatė informatinio ugdymo pradinėje mokykloje programos gaires ir ateities perspektyvas. Šis ugdymas padėtų mokiniams lavinti informatinį mąstymą ir gebėjimus sumaniai naudotis šiuolaikinėmis technologijomis mokantis visų dalykų, įgyti skaitmeninę kompetenciją, būtiną visaverčiam gyvenimui žinių visuomenėje.

Šaltinis: vu.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Populiariausi straipsniai

LEU absolventai ir darbuotojai įtraukti į rinktinių biografijų žinyną

„Istoriją kuria žmonės“, – tokiu šūkiu besivadovaujanti leidykla Leidybos idėjų centras pavasarį išleido solidžią dvitomę knygą „Asmenybės. 1990–2015 m. Lietuvos pasiekimai“. skaityti »

Mokslininkai Lietuvoje ieško būdų efektyvesnėms LED lemputėms kurti

Fizinių ir technologijos mokslų centre (FTMC) pradėtas įgyvendinti svarbus optoelektronikos srities projektas, finansuojamas Europos Sąjungos Marie Skłodowska-Curie (trumpiau – Marie Curie) programos. skaityti »

Ekspertai teigiamai įvertino VU TVM

Tarptautinė vadybos plėtros asociacija CEEMAN maksimaliam šešerių metų laikotarpiui Vilniaus universiteto Tarptautinio verslo mokyklai (VU TVM) suteikė Tarptautinę kokybės akreditaciją (International Quality Accreditation, IQA). skaityti »

Vilniaus universitetui pasiūlyta jungtis prie Tarptautinės telekomunikacijų sąjungos

Jungtinių Tautų organizacijos – Tarptautinės telekomunikacijų sąjungos (International Telecommunication Union – ITU) – generalinis sekretorius Houlin Zhao šiandien susitiko su Vilniaus universiteto rektoriumi prof. Artūru Žukausku. skaityti »

VGTU: reikšmingi žingsniai tarptautinio universiteto link

Naujus mokslo metus Vilniaus Gedimino technikos universitetas (VGTU) pasitinka nusiteikęs itin tarptautiškai – rugsėjį čia studijas pradeda studentai iš 47 pasaulio šalių, paskaitas skaitys net 50 dėstytojų iš ne Europos Sąjungos (ES) šalių. skaityti »

KTU rengs mokslų daktarus Jungtinės Karalystės tyrimų centrui

Tarp Kauno technologijos universiteto (KTU) ir Anglijoje bei Velse veikiančio Nacionalinio struktūrinio integralumo tyrimų centro pradėtas glaudus bendradarbiavimas. skaityti »

VU ieško bendradarbiavimo nišų su Hondūro Respublika

Vilniaus universiteto rektorius prof. Artūras Žukauskas susitiko su Hondūro Respublikos ambasadoriumi Roberto Floresu Bermúdezu. skaityti »

Briuselyje, Europos mokykloje, atidaroma nauja lietuviška sekcija

Briuselio II Europos mokykloje rugsėjo 2 d. pradeda veikti naujai įsteigta Lietuviška vidurinio ugdymo sekcija. Dešimt mokinių gamtos, tiksliųjų ir humanitarinių mokslų čia mokysis gimtąja lietuvių kalba. skaityti »

Socialinių mokslų kolegijoje – mokslo metų pradžios šventė

„Pradėk studijas įdomiai!“ – tokiu šūkiu Vilniaus socialinių mokslų kolegija (SMK) pakvietė į iškilmingą mokslo metų pradžios šventę. Į Vilniaus centre, loftų mieste „Loft Town“, įsikūrusį modernų kolegijos pastatą rinkosi esami ir būsimi studentai, dėstytojai, valstybinių institucijų atstovai, kiti garbūs svečiai. skaityti »

Prezidentės Dalios Grybauskaitės sveikinimas su Mokslo ir žinių, laisvės diena

Mokslas ir žinios yra mūsų laisvės pamatas. Rugsėjo 1-oji sujungia šias vertybes. Būtent ant jų, būtent mokykloje klojami kiekvienos tautos gyvenimo pagrindai. skaityti »