Informatinis ugdymas ateina į pradines klases

Publikuota: 2015 m. gruodžio 17 d. ketvirtadienis

Pastaruoju metu Europoje vis daugiau dėmesio skiriama STEM (gamtos mokslai, technologijos, inžinerija ir matematika) dalykų mokymui stiprinti. Švietimo ir mokslo ministerija jau parengė STEM strategijos gaires Lietuvos mokykloms. Vienas šios strategijos uždavinių – stiprinti mokinių domėjimąsi šiais mokslais ir skatinti jų mokymąsi. Nors tiesiogiai informatika nepaminėta, tačiau ji yra ir technologijose, ir inžinerijoje. Vis labiau kreipiamas dėmesys į informatinio mąstymo ugdymą. Tai būtina kiekvienam šiuolaikinės visuomenės piliečiui.

Informatinis mąstymas – tai gebėjimas atpažinti ir formuluoti įvairias aplinkos problemas (uždavinius), logiškai organizuoti ir analizuoti duomenis, pavaizduojant juos modeliais, įvertinti problemos išsprendžiamumą ir automatizuoti jos sprendimą naudojant šiuolaikines technologijas.

Gruodžio 8–12 d. Druskininkuose vyko projekto NordNICE (Network on Innovative Computing Education) partnerių susitikimas. Viena jo dalių – dviejų dienų seminaras apie informatinio ugdymo naujoves, galimybes ir ypatumus mūsų šalies informacinių technologijų ir pradinių klasių mokytojams.

Seminare dalyvavo 13 partnerių iš Estijos, Latvijos, Lietuvos, Suomijos ir Švedijos. Jie pasidalijo patirtimi apie informatikos, informacinių technologijų ugdymą. Išskirtinas estų mokslininkų ir mokytojų bendradarbiavimas, pagalba: Tartu universitete mokytojams nuolat organizuojami naujausių technologijų mokymo kursai, nuotoliniu būdu skaitomos paskaitos, o bakalauro darbai rengiami taip, kad jais naudodamiesi mokytojai galėtų tobulinti pamokas.

Suomija rengia iš esmės naują informatikos ir informacinių technologijų programą, kurios didelę dalį užims programavimas ir intelektualiųjų technologijų naudojimas. Suomiai daug dėmesio skiria vertinimui, pabrėžia, kad svarbesnis mokymosi procesas ir pasiekimai mokantis nei galutinis rezultatas.

Lietuva taip pat siekia inicijuoti esminius informatikos ir informacinių technologijų mokymo pokyčius bendrojo ugdymo mokyklose. Svarbiausia – pergalvoti ir atnaujinti programas, susitarti dėl esminių komponentų ir vertybinių nuostatų. Siūloma jau pradinėse klasėse pradėti mokyti informatikos ir informacinių technologijų, t. y. informatinis ugdymas turi būti įtrauktas į pradinių klasių bendrojo ugdymo programas. Siektina informatinį ugdymą integruoti į kitų dalykų (matematikos, gamtos ar kalbų) pamokas, tačiau mokykla gali savo nuožiūra skirti ir atskiras valandas.

VU Matematikos ir informatikos instituto profesorė Valentina Dagienė mokytojams pristatė informatinio ugdymo pradinėje mokykloje programos gaires ir ateities perspektyvas. Šis ugdymas padėtų mokiniams lavinti informatinį mąstymą ir gebėjimus sumaniai naudotis šiuolaikinėmis technologijomis mokantis visų dalykų, įgyti skaitmeninę kompetenciją, būtiną visaverčiam gyvenimui žinių visuomenėje.

Šaltinis: vu.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Populiariausi straipsniai

VGTU studentų patogumui – moderniausi Lietuvoje interneto vartai

Rugsėjį į auditorijas sugrįžusių Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) studentų lauks ne tik naujos paskaitos ir dėstytojai, bet ir visiškai atsinaujinę novatoriškiausi ir moderniausi Lietuvoje interneto vartai studentams – „Mano VGTU“. skaityti »

Tarkitės su vaiku – jis puikiai žino, ko prireiks einant į mokyklą

Nors parduotuvių lentynos lūžta nuo mokyklinių prekių gausos, o pasirinkimo procesą ypač supaprastina iš mokyklos parsineštas būtiniausių reikmenų sąrašas, vis dėlto tėvams kyla klausimų. skaityti »

Į Lietuvą pasaulinio garso mokslininkus gemologus traukia Baltijos gintaras

Š. m. rugpjūčio 26–30 d. Vilniuje susiburs dešimtys iškiliausių pasaulio mokslininkų gemologų iš beveik 30 pasaulio šalių. skaityti »

Prieš naujus mokslo metus – metodinių dienų ciklas apie mokinių mokymosi gerinimą

Rugpjūčio 24–28 dienomis Švietimo ir mokslo ministerija kartu su Ugdymo plėtotės centru Vilniuje organizuoja metodinių dienų ciklą „Mokinių mokymosi gerinimas: ką galime padaryti?“. skaityti »

VGTU „Instagram“ – tarp 50 populiariausių Lietuvoje

Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) „Instagram“ paskyra gali pasigirti 1535 sekėjais ir garbinga 50-a vieta Lietuvos „Instatop“ reitinge. skaityti »

Tarptautinėje moksleivių geografijos olimpiadoje lietuviai iškovojo sidabrą

Lietuvos jaunųjų geografų komanda XII tarptautinėje geografijos olimpiadoje pelnė du sidabro medalius. Tai septintoji iš eilės tarptautinė geografijos olimpiada, iš kurios mūsų mokiniai grįžta su medaliais. skaityti »

Nacionalinis atlasas perduotas Klaipėdos universitetui

Nacionalinės žemės tarnybos (NŽT) vadovė Daiva Gineikaitė Klaipėdos universiteto mokslo ir meno prorektorei, pavaduojančiai rektorių, doc. dr. Ritai Vaičekauskaitei įteikė pirmą kartą per Lietuvos valstybingumo istoriją išleistą Lietuvos nacionalinį atlasą (I tomą). skaityti »

Išmaniosios technologijos diagnozuos širdies aritmijos vystymosi pradžią

Mokslas šiandien vis dar ieško efektyvių priemonių plačiausiai pasaulyje paplitusiai širdies aritmijai – prieširdžių virpėjimui, gydyti. skaityti »

Nuo 2017 metų abiturientai galės rinktis brandos darbą

Švietimo ir mokslo ministrė Audronė Pitrėnienė patvirtino brandos darbo – naujo Lietuvoje mokinių kompetencijų ugdymo ir pasiekimų vertinimo įrankio – programą. skaityti »

Socialinių inovacijų doktorantūros mokykla kviečia dalyvauti „Tyrėjų naktyje 2015“

Visus, besidominčius mokslu ir naujausiais jo pasiekimais, Mykolo Romerio universiteto Mokslo ir inovacijų paramos centro Socialinių inovacijų doktorantūros mokykla kviečia paskutinį rugsėjo mėnesio penktadienį dalyvauti vyksiančioje „Tyrėjų naktyje 2015“. skaityti »