Informatinis ugdymas ateina į pradines klases

Publikuota: 2015 m. gruodžio 17 d. ketvirtadienis

Pastaruoju metu Europoje vis daugiau dėmesio skiriama STEM (gamtos mokslai, technologijos, inžinerija ir matematika) dalykų mokymui stiprinti. Švietimo ir mokslo ministerija jau parengė STEM strategijos gaires Lietuvos mokykloms. Vienas šios strategijos uždavinių – stiprinti mokinių domėjimąsi šiais mokslais ir skatinti jų mokymąsi. Nors tiesiogiai informatika nepaminėta, tačiau ji yra ir technologijose, ir inžinerijoje. Vis labiau kreipiamas dėmesys į informatinio mąstymo ugdymą. Tai būtina kiekvienam šiuolaikinės visuomenės piliečiui.

Informatinis mąstymas – tai gebėjimas atpažinti ir formuluoti įvairias aplinkos problemas (uždavinius), logiškai organizuoti ir analizuoti duomenis, pavaizduojant juos modeliais, įvertinti problemos išsprendžiamumą ir automatizuoti jos sprendimą naudojant šiuolaikines technologijas.

Gruodžio 8–12 d. Druskininkuose vyko projekto NordNICE (Network on Innovative Computing Education) partnerių susitikimas. Viena jo dalių – dviejų dienų seminaras apie informatinio ugdymo naujoves, galimybes ir ypatumus mūsų šalies informacinių technologijų ir pradinių klasių mokytojams.

Seminare dalyvavo 13 partnerių iš Estijos, Latvijos, Lietuvos, Suomijos ir Švedijos. Jie pasidalijo patirtimi apie informatikos, informacinių technologijų ugdymą. Išskirtinas estų mokslininkų ir mokytojų bendradarbiavimas, pagalba: Tartu universitete mokytojams nuolat organizuojami naujausių technologijų mokymo kursai, nuotoliniu būdu skaitomos paskaitos, o bakalauro darbai rengiami taip, kad jais naudodamiesi mokytojai galėtų tobulinti pamokas.

Suomija rengia iš esmės naują informatikos ir informacinių technologijų programą, kurios didelę dalį užims programavimas ir intelektualiųjų technologijų naudojimas. Suomiai daug dėmesio skiria vertinimui, pabrėžia, kad svarbesnis mokymosi procesas ir pasiekimai mokantis nei galutinis rezultatas.

Lietuva taip pat siekia inicijuoti esminius informatikos ir informacinių technologijų mokymo pokyčius bendrojo ugdymo mokyklose. Svarbiausia – pergalvoti ir atnaujinti programas, susitarti dėl esminių komponentų ir vertybinių nuostatų. Siūloma jau pradinėse klasėse pradėti mokyti informatikos ir informacinių technologijų, t. y. informatinis ugdymas turi būti įtrauktas į pradinių klasių bendrojo ugdymo programas. Siektina informatinį ugdymą integruoti į kitų dalykų (matematikos, gamtos ar kalbų) pamokas, tačiau mokykla gali savo nuožiūra skirti ir atskiras valandas.

VU Matematikos ir informatikos instituto profesorė Valentina Dagienė mokytojams pristatė informatinio ugdymo pradinėje mokykloje programos gaires ir ateities perspektyvas. Šis ugdymas padėtų mokiniams lavinti informatinį mąstymą ir gebėjimus sumaniai naudotis šiuolaikinėmis technologijomis mokantis visų dalykų, įgyti skaitmeninę kompetenciją, būtiną visaverčiam gyvenimui žinių visuomenėje.

Šaltinis: vu.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Populiariausi straipsniai

LMT kviečia teikti siūlymus dėl rengiamų atvirosios prieigos nuostatų

Lietuvos mokslo taryba pradeda rengti nuostatas dėl atvirosios prieigos prie mokslo rezultatų, gautų valstybės lėšomis finansuojant mokslinius tyrimus. skaityti »

„Erasmus+“ studijos Honkonge – tai jau realu

Nuo 2015 m. Lietuvos aukštosios mokyklos gali vykdyti mobilumo veiklas su beveik viso pasaulio šalių aukštosiomis mokyklomis. skaityti »

Mokslinių tyrimų laivas „Mintis“ grįžo iš ekspedicijos užsienyje

Klaipėdos universiteto mokslinių tyrimų laivas „Mintis“ grįžo iš Baltijos jūroje Lenkijos išskirtinėje ekonominėje zonoje (IEZ) ir teritoriniuose vandenyse vykdytos mokslinės ekspedicijos. skaityti »

Plastiko klasteris sujungė verslą ir mokslą

Verslo ir mokslo institucijų Lietuvoje šią vasarą įkurtas plastiko klasteris neslepia ambicingų planų – pasaulinei rinkai kurti inovatyvius produktus, išnaudojant visą šios srities įmonių ir mokslo potencialą. skaityti »

Su kompiuteriais jau galime šnekėtis ir lietuviškai

Atverk rašyklę“, „Parodyk orus“, „Grįžk į pradžią“ – šias ir daugelį kitų komandų jau supranta kompiuteriai bei kiti išmanieji įrenginiai. Nuo šiol su jais galėsime kalbėtis lietuviškai. Tai – Vilniaus universiteto beveik įvykdyto projekto „Lietuvių šneka valdomos paslaugos“ (LIEPA) rezultatas. skaityti »

Paaiškėjo antrojo priėmimo etapo rezultatai

Paaiškėjo antrojo priėmimo į aukštąsias mokyklas stojimo rezultatai. Kvietimus studijuoti gavo 3613 stojančiųjų, iš jų 1684 pakviesti studijuoti į finansuojamas (valstybės arba su studijų stipendijomis) vietas. Kaip praneša LAMA BPO, iš viso buvo pateikti 8572 prašymai. skaityti »

Tarptautinėje astrofizikos ir astronomijos olimpiadoje lietuvis pelnė sidabro medalį

Tarptautinėje astrofizikos ir astronomijos olimpiadoje, liepos 26–rugpjūčio 4 dienomis vykusioje Indonezijoje, Semarango mieste, Utenos Adolfo Šapokos gimnazijos abiturientas Karolis Markauskas pelnė sidabro medalį. skaityti »

Turistams ir VU bendruomenei – vizuali universiteto istorija

Nuo kitos savaitės turistai, lankantys VU architektūrinį ansamblį, galės užsukti į Didžiojo kiemo patalpą (į M. K. Sarbievijaus kiemo pusę), kurioje eksponuojami plakatai, anglų ir lietuvių kalbomis supažindinantys su svarbiausiais universiteto istorijos momentais ir laikotarpiais. skaityti »

Iš tarptautinės informatikos olimpiados lietuviai parsivežė sidabro ir bronzos medalius

27-ojoje tarptautinėje informatikos olimpiadoje Grigiškių „Šviesos“ gimnazijos abiturientas Domantas Jadenkus laimėjo sidabro medalį (mokytoja Rima Marčiulaitienė). Vilniaus licėjaus mokinys Andrius Ovsianas apdovanotas bronzos medaliu (mokytojas Bronius Skūpas). skaityti »

Kernavėje studentai tris dienas diskutuos apie migracijos iššūkius

Jau rugpjūčio 3 d. popietę į Kernavę suplūs beveik 50 tarptautinės stovyklos „Migracija ir žmogaus teisės“ dalyvių. Lietuvos Raudonojo Kryžius organizuojamoje trijų dienų stovykloje dalyvaus Norvegijos bei Lietuvos studentai ir jaunimas, besidomintys migracijos politika ir žmogaus teisėmis. skaityti »