Informatinis ugdymas ateina į pradines klases

Publikuota: 2015 m. gruodžio 17 d. ketvirtadienis

Pastaruoju metu Europoje vis daugiau dėmesio skiriama STEM (gamtos mokslai, technologijos, inžinerija ir matematika) dalykų mokymui stiprinti. Švietimo ir mokslo ministerija jau parengė STEM strategijos gaires Lietuvos mokykloms. Vienas šios strategijos uždavinių – stiprinti mokinių domėjimąsi šiais mokslais ir skatinti jų mokymąsi. Nors tiesiogiai informatika nepaminėta, tačiau ji yra ir technologijose, ir inžinerijoje. Vis labiau kreipiamas dėmesys į informatinio mąstymo ugdymą. Tai būtina kiekvienam šiuolaikinės visuomenės piliečiui.

Informatinis mąstymas – tai gebėjimas atpažinti ir formuluoti įvairias aplinkos problemas (uždavinius), logiškai organizuoti ir analizuoti duomenis, pavaizduojant juos modeliais, įvertinti problemos išsprendžiamumą ir automatizuoti jos sprendimą naudojant šiuolaikines technologijas.

Gruodžio 8–12 d. Druskininkuose vyko projekto NordNICE (Network on Innovative Computing Education) partnerių susitikimas. Viena jo dalių – dviejų dienų seminaras apie informatinio ugdymo naujoves, galimybes ir ypatumus mūsų šalies informacinių technologijų ir pradinių klasių mokytojams.

Seminare dalyvavo 13 partnerių iš Estijos, Latvijos, Lietuvos, Suomijos ir Švedijos. Jie pasidalijo patirtimi apie informatikos, informacinių technologijų ugdymą. Išskirtinas estų mokslininkų ir mokytojų bendradarbiavimas, pagalba: Tartu universitete mokytojams nuolat organizuojami naujausių technologijų mokymo kursai, nuotoliniu būdu skaitomos paskaitos, o bakalauro darbai rengiami taip, kad jais naudodamiesi mokytojai galėtų tobulinti pamokas.

Suomija rengia iš esmės naują informatikos ir informacinių technologijų programą, kurios didelę dalį užims programavimas ir intelektualiųjų technologijų naudojimas. Suomiai daug dėmesio skiria vertinimui, pabrėžia, kad svarbesnis mokymosi procesas ir pasiekimai mokantis nei galutinis rezultatas.

Lietuva taip pat siekia inicijuoti esminius informatikos ir informacinių technologijų mokymo pokyčius bendrojo ugdymo mokyklose. Svarbiausia – pergalvoti ir atnaujinti programas, susitarti dėl esminių komponentų ir vertybinių nuostatų. Siūloma jau pradinėse klasėse pradėti mokyti informatikos ir informacinių technologijų, t. y. informatinis ugdymas turi būti įtrauktas į pradinių klasių bendrojo ugdymo programas. Siektina informatinį ugdymą integruoti į kitų dalykų (matematikos, gamtos ar kalbų) pamokas, tačiau mokykla gali savo nuožiūra skirti ir atskiras valandas.

VU Matematikos ir informatikos instituto profesorė Valentina Dagienė mokytojams pristatė informatinio ugdymo pradinėje mokykloje programos gaires ir ateities perspektyvas. Šis ugdymas padėtų mokiniams lavinti informatinį mąstymą ir gebėjimus sumaniai naudotis šiuolaikinėmis technologijomis mokantis visų dalykų, įgyti skaitmeninę kompetenciją, būtiną visaverčiam gyvenimui žinių visuomenėje.

Šaltinis: vu.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Populiariausi straipsniai

Sukurta medžiaga naujos kartos saulės elementams

Kauno technologijos universiteto (KTU) Organinės chemijos katedros laboratorijose susintetinta medžiaga siūlo kelis kartus pigesnę alternatyvą tai, kuri šiandien naudojama hibridiniuose saulės elementuose. skaityti »

Tarptautinėje biologijos olimpiadoje Danijoje pelnyti sidabro ir bronzos medaliai

26-ojoje tarptautinėje biologijos olimpiadoje Vilniaus licėjaus abiturientas Simonas Vytautas Ašmontas laimėjo sidabrą (mokytoja Alyda Daulenskienė). skaityti »

Kaip lygūs su lygiais: studentai ir mokslininkai KTU „Santakos“ slėnyje

„Mūsų studentai, atlikdami tyrimus, sprendžia realias praktines problemas – jiems pateikiame institute atliekamų tarptautinių projektų užduotis“, – teigia Kauno technologijos universiteto (KTU) K. Baršausko Ultragarso mokslo instituto tyrėja Elena Jasiūnienė. skaityti »

Kodėl studentai iš Kalifornijos veržiasi į Lietuvą?

Kalifornijos valstybinio politechnikos universiteto profesorius jau trečią kartą atvyksta į Vilniaus Gedimino technikos universitetą, kur organizuojama tarptautinė vasaros mokykla „VGTU-CalPoly‘2015“. skaityti »

ISM studentų iniciatyva – Liuksemburge rungsis dėl Europos verslininkystės skatinimo apdovanojimų vardo

ISM Vadybos ir ekonomikos universiteto studentų atstovybės organizuojamas projektas „Creative Shock” tapo Europos Komisijos inicijuoto ir Ūkio ministerijos vykdyto Europos verslininkystės skatinimo apdovanojimų (EEPA) konkurso nacionalinės atrankos nugalėtojais. skaityti »

VU studentėms – pasaulio vasaros universiados auksas

Liepos 3–14 dienomis Pietų Korėjoje, Gwangju mieste, vyko 28-oji pasaulio vasaros universiada. Lietuvos studentų delegacijos sudėtyje išbandyti savo jėgų vyko dvi Vilniaus universiteto studentės: irkluotoja Milda Valčiukaitė (KF) ir lengvaatletė, šuolininkė į aukštį Airinė Palšytė (EF). skaityti »

Profesinio mokymo naujovės: stiprinamas ryšys su darbo rinka, įvedamas modulinis mokymas

Švietimo ir mokslo ministrė Audronė Pitrėnienė patvirtino bendruosius profesinio mokymo planus artimiausiems dvejiems metams. skaityti »

Duomenų analitika – „karščiausia“ dešimtmečio profesija

Duomenų analitika yra ta specialybė, kurioje atotrūkis tarp rinkos poreikio ir pasiūlos yra vienas iš didžiausių. Žurnalas „Forbes“ skelbia, kad per 2014-uosius duomenų analitikų poreikis įvairiose srityse ženkliai išaugo – kai kuriose iš jų kone 124 procentais. skaityti »

Geriausiems Lietuvos studentams – vardinės LR prezidentų stipendijos

Geriausiems Lietuvos studentams paskirtos vardinės LR prezidentų stipendijos. skaityti »

Vaikas ilgai sėdi prie kompiuterio? Paverskite tai privalumu!

Daugelis tėvelių susiduria su dažna šių laikų problema – vaikai, užuot užsiėmę kita įdomia veikla ar namų ruoša, valandų valandas sėdi prie kompiuterio. Kovoti su šiuo įpročiu dažnai nepadeda nei barimas, nei nustatomas grafikas, nei, kraštutiniais atvejais, išjungiama elektra. skaityti »