Informatinis ugdymas ateina į pradines klases

Publikuota: 2015 m. gruodžio 17 d. ketvirtadienis

Pastaruoju metu Europoje vis daugiau dėmesio skiriama STEM (gamtos mokslai, technologijos, inžinerija ir matematika) dalykų mokymui stiprinti. Švietimo ir mokslo ministerija jau parengė STEM strategijos gaires Lietuvos mokykloms. Vienas šios strategijos uždavinių – stiprinti mokinių domėjimąsi šiais mokslais ir skatinti jų mokymąsi. Nors tiesiogiai informatika nepaminėta, tačiau ji yra ir technologijose, ir inžinerijoje. Vis labiau kreipiamas dėmesys į informatinio mąstymo ugdymą. Tai būtina kiekvienam šiuolaikinės visuomenės piliečiui.

Informatinis mąstymas – tai gebėjimas atpažinti ir formuluoti įvairias aplinkos problemas (uždavinius), logiškai organizuoti ir analizuoti duomenis, pavaizduojant juos modeliais, įvertinti problemos išsprendžiamumą ir automatizuoti jos sprendimą naudojant šiuolaikines technologijas.

Gruodžio 8–12 d. Druskininkuose vyko projekto NordNICE (Network on Innovative Computing Education) partnerių susitikimas. Viena jo dalių – dviejų dienų seminaras apie informatinio ugdymo naujoves, galimybes ir ypatumus mūsų šalies informacinių technologijų ir pradinių klasių mokytojams.

Seminare dalyvavo 13 partnerių iš Estijos, Latvijos, Lietuvos, Suomijos ir Švedijos. Jie pasidalijo patirtimi apie informatikos, informacinių technologijų ugdymą. Išskirtinas estų mokslininkų ir mokytojų bendradarbiavimas, pagalba: Tartu universitete mokytojams nuolat organizuojami naujausių technologijų mokymo kursai, nuotoliniu būdu skaitomos paskaitos, o bakalauro darbai rengiami taip, kad jais naudodamiesi mokytojai galėtų tobulinti pamokas.

Suomija rengia iš esmės naują informatikos ir informacinių technologijų programą, kurios didelę dalį užims programavimas ir intelektualiųjų technologijų naudojimas. Suomiai daug dėmesio skiria vertinimui, pabrėžia, kad svarbesnis mokymosi procesas ir pasiekimai mokantis nei galutinis rezultatas.

Lietuva taip pat siekia inicijuoti esminius informatikos ir informacinių technologijų mokymo pokyčius bendrojo ugdymo mokyklose. Svarbiausia – pergalvoti ir atnaujinti programas, susitarti dėl esminių komponentų ir vertybinių nuostatų. Siūloma jau pradinėse klasėse pradėti mokyti informatikos ir informacinių technologijų, t. y. informatinis ugdymas turi būti įtrauktas į pradinių klasių bendrojo ugdymo programas. Siektina informatinį ugdymą integruoti į kitų dalykų (matematikos, gamtos ar kalbų) pamokas, tačiau mokykla gali savo nuožiūra skirti ir atskiras valandas.

VU Matematikos ir informatikos instituto profesorė Valentina Dagienė mokytojams pristatė informatinio ugdymo pradinėje mokykloje programos gaires ir ateities perspektyvas. Šis ugdymas padėtų mokiniams lavinti informatinį mąstymą ir gebėjimus sumaniai naudotis šiuolaikinėmis technologijomis mokantis visų dalykų, įgyti skaitmeninę kompetenciją, būtiną visaverčiam gyvenimui žinių visuomenėje.

Šaltinis: vu.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Populiariausi straipsniai

Lietuvių studentų komanda – pirmoji iš Baltijos šalių dalyvauja prestižiniame konkurse

Vilniaus universiteto (VU) studentų komanda šiemet atstovaus Lietuvai prestižiniame studentų sintetinės biologijos konkurse „iGEM“ (angl. International Genetically Engineered Machine competition). skaityti »

Vaikų raštingumo gerinimui – naujos lietuvių kalbos ir literatūros bendrosios ugdymo programos

Švietimo ir mokslo ministerijoje vyko Lietuvių kalbos pradinio ugdymo bei Lietuvių kalbos ir literatūros pagrindinio ugdymo bendrųjų programų projektų pristatymas. skaityti »

Užsieniečiai Lietuvoje semiasi tarptautinės patirties

Jaunimas iš įvairių pasaulio kraštų šiuo metu dalyvauja stažuotėse, skirtose visiems, kuriuos domina Lietuva. Vytauto Didžiojo universiteto rengiamose Lietuvių išeivijos stažuotėse (LISS) ir „Summer Internship“ (SIP) programose iš viso šiemet dalyvauja apie 30 jaunuolių iš JAV, Kanados, Vokietijos, Pietų Korėjos ir kitų šalių. skaityti »

Aplinkos ministerija pasirašė bendradarbiavimo sutartį su Vilniaus Gedimino technikos universitetu

Liepos 8 d., aplinkos ministras Kęstutis Trečiokas pasirašė bendradarbiavimo sutartį su Vilniaus Gedimino technikos universiteto rektoriumi Alfonsu Daniūnu. skaityti »

VU mokslininkams – parama vykdyti gerovės visuomenės tyrimus

Valstybės lėšomis ateinančius trejus metus Lietuvos mokslininkai tirs, kaip gerinti psichikos sveikatos situaciją šalyje, kurs metodikas jaunų „kelių erelių“ pasirodymų keliuose prevencijai ar mėgins išsiaiškinti, kaip efektyviau mažinti socialinę bei ekonominę nelygybę. skaityti »

Vienintelės Lietuvoje – Mados rinkodaros studijos

Socialinių mokslų kolegija (SMK) šiemet stojantiesiems pristato naujovę – išskirtines mados rinkodaros studijas tiems, kas jaučia laiko pulsą, nori būti stilingi ir dirbti įdomų darbą tarptautinėse rinkose. skaityti »

3 dalykai, kurių nereikėtų daryti renkantis studijas

Per didelė atsakomybė renkantis profesiją, universitetą, baimė nepataisomai suklysti jauną žmogų gali atvesti prie neracionalių sprendimų. Kad taip nenutiktų, siūlome atkreipti dėmesį į 3 dalykus, kurių nereikėtų daryti renkantis studijas. skaityti »

MRU duris atvers didžiausia pasaulyje tarptautinė skaidrumo vasaros mokykla

Nuo liepos 6 iki 13 d. Mykolo Romerio universitete vyks kasmetinė pasaulinė „Transparency International“ skaidrumo vasaros mokykla. skaityti »

Unikali magistrantūros studijų programa – socialinės industrijos ir komunikacija

Lietuvos edukologijos universiteto (LEU) Socialinės edukacijos fakultete nuo šių mokslo metų studentai galės studijuoti naują ir unikalią magistrantūros studijų programą socialinės industrijos ir komunikacija. skaityti »

LEU patvirtinta nauja jungtinė studijų programa istorija ir pilietinis ugdymas

Lietuvos edukologijos universiteto (LEU) Istorijos fakultete (IF) nuo šių mokslo metų studentai galės studijuoti dvigubą istorijos ir pilietinio ugdymo bakalauro studijų programą. skaityti »