Inovatyviausi verslo sprendimai studentams gimsta netradicinėse vietose

Publikuota: 2011 m. gruodžio 28 d. trečiadienis

Mokslo ir verslo partnerystė sąlygoja šalies pažangą, inovacijas, didina konkurencingumą. Įvairaus pobūdžio verslo ir mokslo institucijų bendradarbiavimas yra ne tik naudingas abiems pusės – padeda suprasti, kuo iš tiesų gyvena, „alsuoja“ viena ar kita verslo sritis, mokslas, bet ir yra nepaprastai reikalingas studentams, nes formuoja tvirtą teorinių ir praktinių žinių bei įgūdžių bagažą. Tuo neabejoja Kauno technologijos universiteto (KTU) Marketingo katedros docentė dr. Laimona Šliburytė.

Vienas naujausių verslo inicijuotų projektų KTU buvo mažų kainų vaistinių tinklo „Camelia“ pasiūlymas Ekonomikos ir vadybos fakulteto marketingo specializacijos studentams. Jiems įmonė patikėjo parengti kūrybinius marketingo komunikacijos pasiūlymus. Anot doc. dr. L. Šliburytės, studijose kiekvienas praktinis projektas, o juo labiau inicijuotas žinomos ir sėkmingai dirbančios įmonės, sulaukia didelio studentų susidomėjimo ir noro bei ambicijų išbandyti save, savo žinias bei sugebėjimus. Ne mažiau svarbus yra ir tikslas pirmauti tarp kartu studijuojančių kolegų, kadangi tokie projektai paprastai būna komandiniai, o komandas sukuria patys studentai.  

Vaistinių tinklo „Camelia“ generalinė direktorė Aušra Budrikienė įsitikinusi, kad partnerystė su akademine bendruomene įmonei yra naudinga įvairiapusiškai.  „Pirmiausia dėl nepriklausomo požiūrio, objektyvaus veiklos įvertinimo iš šalies. Galiausiai toks bendradarbiavimas – tai puiki galimybė „atrasti“ naujų, perspektyvių darbuotojų. Norint būti šiuolaikiška ir pasaulines tendencijas atitinkančia bei kokybiškas paslaugas teikiančia įmone, būtina bendradarbiauti su mokslo institucijomis, studentais. Mokslas turi žinių, kurių dažnai trūksta verslui. Pasaulyje apstu pavyzdžių, įrodančių, kad studentų bendrabučių kambarėliuose gimsta patys inovatyviausi verslo sprendimai. Tuo įsitikinome ir patys, ne vieną studentų pasiūlytą idėją galėsime įgyvendinti“, - teigė A. Budrikienė.

„Tiek rinkose, tiek verslo įmonių veikloje nuolat vyksta dinamiškų pokyčių, tad visiems kasdien mokytis tenka labai greitai ir intensyviai. Dauguma studentų tai supranta ir planuodami savo darbinę karjerą įvertina, jog norint susirasti įdomų ir perspektyvų darbą, visų pirma reikia pademonstruoti savo įgytas žinias bei kompetenciją, taip pat kūrybiškumą, komunikabilumą, sugebėjimą dirbti drauge komandoje, kitas asmenines savybes. Šiame informacinių technologijų amžiuje, informacijos rasti galima gana daug ir greitai, tačiau labai svarbu sugebėti atrinkti pačią svarbiausią informaciją, mokėti ją analizuoti ir apibendrinant priimti savalaikius bei veiksmingus sprendimus versle. Studentams dirbant su įmonių atrinktais inicijuotais projektais, būtent to ir galima išmokti – atlikti ir analizuoti rinkos tyrimus, apibendrinti informaciją, kitaip tariant, įgyti reikalingų praktinių įgūdžių“, - teigė L. Šliburytė.

Iš vienuolikos projekte dalyvavusių KTU komandų piniginiais prizais už geriausiai parengtus pasiūlymus buvo apdovanotos net kelios studentų grupės. Laimėję studentai tvirtino, kad dalyvauti tokio pobūdžio projekte buvo nepaprastai įdomu ir naudinga, nes įgyta naujos patirties, žinių, įgūdžių. Jaunuoliai džiaugėsi turėję galimybę kurti, siūlyti idėjas, gyvai pabendrauti su rimtos, daug pasiekusios įmonės atstovais, kurie gali praktiškai pamokyti, kaip elgtis vienoje ar kitoje situacijoje. Pasak studentų, parengti dėmesio vertus pasiūlymus buvo nelengva, bet jie kruopščiai tyrė rinką, analizavo šios poreikius, lūkesčius, domėjosi, kaip atrodo bei yra vertinami konkretūs produktai. Į užduotis buvo stengiamasi žiūrėti kūrybiškai, o priimti sprendimai išdėstyti argumentuotai. Tai ir lėmė sėkmę.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

Inovatyvūs mokymo metodai: mokytojams pamokose siūlys pasitelkti vaizdo žaidimus

Vaizdo žaidimai gali būti ne tik laisvalaikio praleidimo forma, bet ir puiki mokymosi priemonė. skaityti »

Ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų

Novatorius fizikas S. Tamulevičius teigia, kad ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų, kurių ištekliai gamtoje mažėja. skaityti »

Penkios specialybės, kurių Lietuvos darbdaviai ieško dažniausiai

IT specialistus personalo atrankos ekspertai išskiria kaip pačius geidžiamiausius darbo rinkoje. skaityti »

Mokiniai sprendžia: kas svarbiausia kuriant ateities Europos Sąjungą?

Rusijos agresija, pabėgėlių krizė, teroristiniai išpuoliai – šie klausimai aktualūs ne tik ES politikos ekspertams, bet ir mokiniams. skaityti »

MITA patvirtino finansavimą 16 naujų projektų: bus kuriamos perspektyvios technologijos

Išmani apykaklė, apsauganti nuo nuskendimo, gintaro gaminių klasifikatorius, saulės kolektorius mažaenerginiams pastatams, sveikatos dienoraštis, mobili 12V baterija, antenų sistema nanopalydovams, plataus ruožo radaro prototipas – tai tik keletą inovacijų, kurios Lietuvoje bus vystomos 2018 metais. skaityti »

Skelbiama nauja atranka į programą „Renkuosi mokyti!“

Projektas „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai!“ skelbia naują mokyklų ir „Renkuosi mokyti!“ mokytojų atranką. skaityti »

Planuojama pertvarkyti vaikų socializacijos centrus

Per kelis ateinančius metus planuojama iš esmės pertvarkyti vaikų socializacijos centrus, sukuriant šiuolaikiškas įstaigas, kuriose būtų stiprinami socialiniai vaikų įgūdžiai. skaityti »

Ko galėtume pasimokyti iš Suomijos švietimo sistemos?

Suomijos švietimo sistema yra dažnai pateikiama kaip pavyzdys, kuriuo turėtų sekti kiekviena valstybė. skaityti »

XXI amžiaus švietimo sistema turi remtis kūrybiškumo ir atvirumo nesėkmei idėjomis

Mokyklos šiais laikais turi diegti ne tik konkrečios srities žinias, bet ir kūrybiškumą, plačias pažiūras, smalsumą. skaityti »

Programuotojai – pradinių klasių moksleiviai?

Programavimo specialistai įsitikinę, kad mokyti programavimo vaikus būtų tikslinga jau pradinėse klasėse. skaityti »