Inovatyviausi verslo sprendimai studentams gimsta netradicinėse vietose

Publikuota: 2011 m. gruodžio 28 d. trečiadienis

Mokslo ir verslo partnerystė sąlygoja šalies pažangą, inovacijas, didina konkurencingumą. Įvairaus pobūdžio verslo ir mokslo institucijų bendradarbiavimas yra ne tik naudingas abiems pusės – padeda suprasti, kuo iš tiesų gyvena, „alsuoja“ viena ar kita verslo sritis, mokslas, bet ir yra nepaprastai reikalingas studentams, nes formuoja tvirtą teorinių ir praktinių žinių bei įgūdžių bagažą. Tuo neabejoja Kauno technologijos universiteto (KTU) Marketingo katedros docentė dr. Laimona Šliburytė.

Vienas naujausių verslo inicijuotų projektų KTU buvo mažų kainų vaistinių tinklo „Camelia“ pasiūlymas Ekonomikos ir vadybos fakulteto marketingo specializacijos studentams. Jiems įmonė patikėjo parengti kūrybinius marketingo komunikacijos pasiūlymus. Anot doc. dr. L. Šliburytės, studijose kiekvienas praktinis projektas, o juo labiau inicijuotas žinomos ir sėkmingai dirbančios įmonės, sulaukia didelio studentų susidomėjimo ir noro bei ambicijų išbandyti save, savo žinias bei sugebėjimus. Ne mažiau svarbus yra ir tikslas pirmauti tarp kartu studijuojančių kolegų, kadangi tokie projektai paprastai būna komandiniai, o komandas sukuria patys studentai.  

Vaistinių tinklo „Camelia“ generalinė direktorė Aušra Budrikienė įsitikinusi, kad partnerystė su akademine bendruomene įmonei yra naudinga įvairiapusiškai.  „Pirmiausia dėl nepriklausomo požiūrio, objektyvaus veiklos įvertinimo iš šalies. Galiausiai toks bendradarbiavimas – tai puiki galimybė „atrasti“ naujų, perspektyvių darbuotojų. Norint būti šiuolaikiška ir pasaulines tendencijas atitinkančia bei kokybiškas paslaugas teikiančia įmone, būtina bendradarbiauti su mokslo institucijomis, studentais. Mokslas turi žinių, kurių dažnai trūksta verslui. Pasaulyje apstu pavyzdžių, įrodančių, kad studentų bendrabučių kambarėliuose gimsta patys inovatyviausi verslo sprendimai. Tuo įsitikinome ir patys, ne vieną studentų pasiūlytą idėją galėsime įgyvendinti“, - teigė A. Budrikienė.

„Tiek rinkose, tiek verslo įmonių veikloje nuolat vyksta dinamiškų pokyčių, tad visiems kasdien mokytis tenka labai greitai ir intensyviai. Dauguma studentų tai supranta ir planuodami savo darbinę karjerą įvertina, jog norint susirasti įdomų ir perspektyvų darbą, visų pirma reikia pademonstruoti savo įgytas žinias bei kompetenciją, taip pat kūrybiškumą, komunikabilumą, sugebėjimą dirbti drauge komandoje, kitas asmenines savybes. Šiame informacinių technologijų amžiuje, informacijos rasti galima gana daug ir greitai, tačiau labai svarbu sugebėti atrinkti pačią svarbiausią informaciją, mokėti ją analizuoti ir apibendrinant priimti savalaikius bei veiksmingus sprendimus versle. Studentams dirbant su įmonių atrinktais inicijuotais projektais, būtent to ir galima išmokti – atlikti ir analizuoti rinkos tyrimus, apibendrinti informaciją, kitaip tariant, įgyti reikalingų praktinių įgūdžių“, - teigė L. Šliburytė.

Iš vienuolikos projekte dalyvavusių KTU komandų piniginiais prizais už geriausiai parengtus pasiūlymus buvo apdovanotos net kelios studentų grupės. Laimėję studentai tvirtino, kad dalyvauti tokio pobūdžio projekte buvo nepaprastai įdomu ir naudinga, nes įgyta naujos patirties, žinių, įgūdžių. Jaunuoliai džiaugėsi turėję galimybę kurti, siūlyti idėjas, gyvai pabendrauti su rimtos, daug pasiekusios įmonės atstovais, kurie gali praktiškai pamokyti, kaip elgtis vienoje ar kitoje situacijoje. Pasak studentų, parengti dėmesio vertus pasiūlymus buvo nelengva, bet jie kruopščiai tyrė rinką, analizavo šios poreikius, lūkesčius, domėjosi, kaip atrodo bei yra vertinami konkretūs produktai. Į užduotis buvo stengiamasi žiūrėti kūrybiškai, o priimti sprendimai išdėstyti argumentuotai. Tai ir lėmė sėkmę.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

SMK pristatė naujausią nacionalinio masto iniciatyvą Lietuvos jaunimui „Kūrėjų karta“

Tarptautinėje mokymosi, žinių ir karjeros planavimo parodoje „Studijos 2017“ SMK pristatė naujausią nacionalinio masto iniciatyvą Lietuvos jaunimui „Kūrėjų karta“. skaityti »

Ekspertai: Lietuvos mokslo taryba diskriminuoja socialinius mokslus

Lietuvos mokslo tarybos (LMT) keliami reikalavimai eliminuoja šalies socialinių mokslų atstovus iš mokslo tyrimų finansavimo. skaityti »

KTU studijų prorektorė J. Šiugždinienė: konkuruodami tarpusavyje, pralaimime kovą tarptautinėje aukštojo mokslo erdvėje

Jau visi pavargo nuo diskusijų apie universitetų susijungimus – belieka laukti Vyriausybės politinės valios kuo greičiau priimti racionalius sprendimus. skaityti »

Didžiausioje Lietuvos mokslinių tyrimų įstaigoje tobulinamas atominių jėgų mikroskopas

Fizinių ir technologijos mokslų centro (FTMC) mokslininkai sukūrė unikalų būdą didesne sparta gauti atominių jėgų mikroskopo vaizdus. skaityti »

SMK plečia tarptautinį bendradarbiavimą

Socialinių mokslų kolegija, siekdama suteikti SMK bendruomenės nariams kuo įvairesnės globalios patirties, užmezgė ryšius su žinomomis ir gerai vertinamomis institucijomis Lotynų Amerikoje, Azijoje, Balkanų ir kitose Europos šalyse. skaityti »

Ar lengva būti jaunuoju mokslininku Lietuvoje?

Viešojoje erdvėje nuolat pasigirsta diskusijos apie į užsienį „nutekančius“ jaunuosius Lietuvos protus. skaityti »

Aukštųjų mokyklų tinklo pertvarka leis efektyviau panaudoti mokslui ir studijoms skiriamas lėšas

Švietimo ir mokslo ministrė Jurgita Petrauskienė susitiko su Lietuvos studentų sąjungos tarybos atstovais. skaityti »

Bus tariamasi dėl mokytojų rengimo koncepcijos

Švietimo ir mokslo ministerijoje bus aptariami ir apibendrinti šiuo metu akademinėje aplinkoje bei švietimo visuomenėje diskutuojami siūlymai dėl Nacionalinės mokytojų rengimo koncepcijos nuostatų. skaityti »

Paskirtos šešios Lietuvos mokslo premijos

Geriausiems mokslininkams paskirtos šešios 2016 m. Lietuvos mokslo premijos. skaityti »

Kodėl ambicingiems studentams reikalingi karjeros mentoriai?

Kiekvieno asmens karjeroje mentoriaus vaidmuo kuria didžiulę vertę. Žmogus savo gyvenime turėjęs mentorių yra labiau motyvuotas, daug greičiau ir sėkmingiau adaptuojasi darbo rinkoje, jam lengviau sekasi užmegzti naujas pažintis. skaityti »