Jaunieji mokslininkai: būtina suvienodinti doktorantų dėstymo universitetuose praktiką

Publikuota: 2012 m. kovo 29 d. ketvirtadienis

Lietuvos jaunųjų mokslininkų sąjungos (LJMS) iniciatyva atliktas tyrimas parodė, kad pedagoginės doktorantų praktikos tvarka Lietuvos universitetuose ženkliai skiriasi. Daugumoje aukštųjų mokyklų doktorantams privalu dėstyti, tačiau tokios praktikos įtaka studijoms bei apmokėjimo tvarka – nėra vieninga ir nuosekli. LJMS manymu, būtina nustatyti geriausius pavyzdžius bei pradėti juos taikyti visiems Lietuvos doktorantams.

„Doktorantų dėstymo tvarka priklauso nuo daugelio veiksnių: institucijos vadovo požiūrio, dėstomų dalykų kiekio ir pobūdžio, institucijos ilgalaikių mokslingumo rodiklių ir kitų objektyvių bei subjektyvių kriterijų. Kai kuriose institucijose į reikalavimą dėstyti atsižvelgiama pagal poreikį. Pasitaiko atvejų, kai net to paties universiteto ar net fakulteto doktorantai turi nevienodas sąlygas. Vienur doktorantų darbas su studentais – vertinamas ir už jį atsiskaitoma, tačiau kitose aukštosiose mokyklose doktorantų dėstymas vertinamas kaip prievolė. Tokia skirtinga praktika ir dvejopi standartai neprisideda prie motyvuojančios aplinkos ir paskatų doktorantams“, – teigia LJMS pirmininkė dr. Vilma Petrikaitė.

Mykolo Romerio universiteto doktorantas Ramojus Reimeris atkreipia dėmesį, kad valstybė deda dideles administracines ir finansines pastangas, kad didintų doktorantų skaičių ir jų studijų kokybę, pritrauktų į Lietuvą jaunų tyrėjų iš užsienio, tačiau kai kuriuose universitetuose taikoma praktika, jog doktorantas turi „atidirbti“ už studijoms iš valstybės gaunamą stipendiją universiteto naudai yra demotyvuojanti ir nedaranti jokio prestižo aukštajai mokyklai.

Dr. V.Petrikaitės teigimu, į doktorantų dėstymo praktiką derėtų pirmiausiai atkreipti dėmesį vien dėl to, kad jau eilę metų kalbame apie vangiai atsinaujinantį pedagoginį personalą aukštosiose mokyklose. O patys doktorantai komfortiškiau jaučiasi ten, kur universitetai yra suinteresuoti naujų dėstytojų ugdymu ir sudaro sąlygas jų, kaip būsimų lektorių dėstymo įgūdžiams formuoti, bendravimo su auditorija kompetencijoms ugdyti. Tuo metu kiti universitetai pasižymi tuo, kad dalis doktorantų juose negali įsidarbinti apskritai, o likusieji – neproporcingai apkraunami tiek, kad nukenčia jų mokslinė veikla. Ten, kur dėstytojams trūksta valandų, doktoranto pedagoginis darbas pakeičiamas kitokio pobūdžio darbu.

„Doktoranto statuso sudvejinimas, kai sudaromos nuolatinių studijų studentų sąlygos, tačiau keliami griežti moksliniai reikalavimai, kelia painiavą. Vieningos doktorantų įdarbinimo praktikos stoka nepadeda institucijose užtikrinti ir tinkamos mokslo bei studijų kokybės. Situaciją pagerintų vieningas doktorantų pedagoginės praktikos reglamentavimas. Šiuo tikslu praverstų išskirti sėkmingiausius pavyzdžius ir surasti galimybę suvienodinti egzistuojančias praktikas“, – teigia dr. V. Petrikaitė.

Anot LJMS, taip pat vertėtų rasti ir bendrą vardiklį dėl atlygio už doktorantų pedagoginį darbą, nes šiuo metu egzistuojanti praktika, kai vienoje aukštojoje mokykloje už tokį darbą yra mokamas atlygis, o kitoje – ne, yra ydinga.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

Abėcėlė tėveliams: kaip įkvėpti vaiką mokytis?

Tėvelių dėmesiui – patarimai, kaip motyvuoti savo vaiką mokytis ir kokių priemonių šiuo klausimu reikėtų vengti. skaityti »

Mokyklos gali teikti paraiškas dalyvauti nemokamose edukacinėse programose

Švietimo ir mokslo ministerija kviečia mokyklas iki spalio 3 d. teikti paraiškas dalyvauti įvairiose nemokamose edukacinėse programose. skaityti »

Iškilmingai atidarytos dvi jungtinės socialinių mokslų magistrantūros programos

Mykolo Romerio universistete atidarytos dvi jungtinės socialinių mokslų magistrantūros programos. skaityti »

Ką gali padaryti tėvai, kad technologijos vaiką ugdytų?

Edukacinės platformos „Mažųjų ekspertų mokykla“ ambasadorė, „Šiaurės licėjaus” pradinio ugdymo mokytoja Valdonė Navickaitė dalijasi penkiais patarimais, kaip ir kada supažindinti vaiką su technologijomis. skaityti »

LEU LF tyrėjai laimėjo tarptautinių „Erasmus+“ projektų konkursus

Lietuvos edukologijos universiteto Lituanistikos fakulteto (LEU LF) tyrėjai prof. dr. Dainius Vaitiekūnas ir Vilma Leonavičienė laimėjo tarptautinių Erasmus+ projektų konkursus. skaityti »

Vilniaus lietuvių namuose šiemet mokosi mokiniai iš Venesuelos, Indijos, Kinijos

Vilniaus lietuvių namuose naujus mokslo metus rugsėjį pradėjo Alejandro ir Gabriela Liesinskai, lietuviškos kilmės turintys brolis ir sesuo, atvykę iš Venesuelos. Jie čia mokysis mažiausiai metus. skaityti »

Studentai iš Lietuvos dalyvavo tarptautiniame informatikos studentų konkurse

Klaipėdos universiteto Jūros technologijų ir gamtos mokslų fakulteto informatikos dėstytojai išvyko į Rezeknės technologijų akademiją, kur dalyvavo antrajame tarptautiniame programinės įrangos modeliavimo konkurse „International Modeling Award“. skaityti »

Senjorai kviečiami į kompiuterinio raštingumo kursus

Mokymasis aktyvina smegenų veiklą, padeda ilgiau išlaikyti gerą atmintį. Jau vien dėl to žmogus turėtų mokytis visą gyvenimą. skaityti »

Prezidentas V. Adamkus ir H. Juškevičius su švietimo ministre aptarė VDU ir LEU jungimąsi

Vytauto Didžiojo (VDU) ir Lietuvos edukologijos (LEU) universitetų tarybų pirmininkai – Prezidentas Valdas Adamkus ir UNESCO generalinio direktoriaus patarėjas Henrikas Algirdas Juškevičius – aptarė šiuo metu vykstančius VDU ir LEU jungimosi procesus. skaityti »

LEU SEF ir Balstogės technikos universiteto Vadybos fakultetas pasirašė naują bendradarbiavimo sutartį

LEU SEF ir Balstogės technikos universiteto Vadybos fakultetas pasirašė naują bendradarbiavimo sutartį skaityti »