Jaunieji mokslininkai: būtina suvienodinti doktorantų dėstymo universitetuose praktiką

Publikuota: 2012 m. kovo 29 d. ketvirtadienis

Lietuvos jaunųjų mokslininkų sąjungos (LJMS) iniciatyva atliktas tyrimas parodė, kad pedagoginės doktorantų praktikos tvarka Lietuvos universitetuose ženkliai skiriasi. Daugumoje aukštųjų mokyklų doktorantams privalu dėstyti, tačiau tokios praktikos įtaka studijoms bei apmokėjimo tvarka – nėra vieninga ir nuosekli. LJMS manymu, būtina nustatyti geriausius pavyzdžius bei pradėti juos taikyti visiems Lietuvos doktorantams.

„Doktorantų dėstymo tvarka priklauso nuo daugelio veiksnių: institucijos vadovo požiūrio, dėstomų dalykų kiekio ir pobūdžio, institucijos ilgalaikių mokslingumo rodiklių ir kitų objektyvių bei subjektyvių kriterijų. Kai kuriose institucijose į reikalavimą dėstyti atsižvelgiama pagal poreikį. Pasitaiko atvejų, kai net to paties universiteto ar net fakulteto doktorantai turi nevienodas sąlygas. Vienur doktorantų darbas su studentais – vertinamas ir už jį atsiskaitoma, tačiau kitose aukštosiose mokyklose doktorantų dėstymas vertinamas kaip prievolė. Tokia skirtinga praktika ir dvejopi standartai neprisideda prie motyvuojančios aplinkos ir paskatų doktorantams“, – teigia LJMS pirmininkė dr. Vilma Petrikaitė.

Mykolo Romerio universiteto doktorantas Ramojus Reimeris atkreipia dėmesį, kad valstybė deda dideles administracines ir finansines pastangas, kad didintų doktorantų skaičių ir jų studijų kokybę, pritrauktų į Lietuvą jaunų tyrėjų iš užsienio, tačiau kai kuriuose universitetuose taikoma praktika, jog doktorantas turi „atidirbti“ už studijoms iš valstybės gaunamą stipendiją universiteto naudai yra demotyvuojanti ir nedaranti jokio prestižo aukštajai mokyklai.

Dr. V.Petrikaitės teigimu, į doktorantų dėstymo praktiką derėtų pirmiausiai atkreipti dėmesį vien dėl to, kad jau eilę metų kalbame apie vangiai atsinaujinantį pedagoginį personalą aukštosiose mokyklose. O patys doktorantai komfortiškiau jaučiasi ten, kur universitetai yra suinteresuoti naujų dėstytojų ugdymu ir sudaro sąlygas jų, kaip būsimų lektorių dėstymo įgūdžiams formuoti, bendravimo su auditorija kompetencijoms ugdyti. Tuo metu kiti universitetai pasižymi tuo, kad dalis doktorantų juose negali įsidarbinti apskritai, o likusieji – neproporcingai apkraunami tiek, kad nukenčia jų mokslinė veikla. Ten, kur dėstytojams trūksta valandų, doktoranto pedagoginis darbas pakeičiamas kitokio pobūdžio darbu.

„Doktoranto statuso sudvejinimas, kai sudaromos nuolatinių studijų studentų sąlygos, tačiau keliami griežti moksliniai reikalavimai, kelia painiavą. Vieningos doktorantų įdarbinimo praktikos stoka nepadeda institucijose užtikrinti ir tinkamos mokslo bei studijų kokybės. Situaciją pagerintų vieningas doktorantų pedagoginės praktikos reglamentavimas. Šiuo tikslu praverstų išskirti sėkmingiausius pavyzdžius ir surasti galimybę suvienodinti egzistuojančias praktikas“, – teigia dr. V. Petrikaitė.

Anot LJMS, taip pat vertėtų rasti ir bendrą vardiklį dėl atlygio už doktorantų pedagoginį darbą, nes šiuo metu egzistuojanti praktika, kai vienoje aukštojoje mokykloje už tokį darbą yra mokamas atlygis, o kitoje – ne, yra ydinga.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

Vaikus programavimo mokanti lietuvė: leiskime jiems spręsti rytojaus problemas

Vaikų programavimo akademijos įkūrėja Monika Katkutė mano, kad netolimoje ateityje technologinis išprusimas gyvenimo aprašymuose bus toks pat įprastas ir normalus, kaip šiuo metu užsienio kalbos mokėjimas. skaityti »

LEU pasirašė bendradarbiavimo sutartį su VšĮ „Intelektas Q“

Lietuvos edukologijos universitetas (LEU) kovo 23 d. pasirašė bendradarbiavimo sutartį su VšĮ „Intelektas Q“. skaityti »

Vilniaus vaikams – daugiau galimybių mokytis IT ir programavimo

Sostinės savivaldybėje surengta diskusija „Informacinės technologijos mokyklose“, kurios metu buvo svarstoma, kaip pagerinti IT mokymo ir naudojimo situaciją Vilniaus švietimo įstaigose bei paskatinti mokinius labiau domėtis naujausiomis technologijomis. skaityti »

Ko trūksta, kad vaikai mokykloje išmoktų verslumo ir suprastų tikrąją pinigų vertę?

Vilniaus licėjaus direktorius Saulius Jurkevičius įsitikinęs, kad finansus turi išmanyti kiekvienas sąmoningas pilietis. Todėl mokyti finansinio raštingumo paauglius mokyklose – sveikintina iniciatyva. skaityti »

Paskelbtas tarptautinis QS reitingas pagal studijų kryptis

Tarptautinis universitetų reitingas „QS World University Rankings by Subject“ jau šeštą kartą įvertino aukštąsias mokyklas skirtingose studijų kryptyse. skaityti »

Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūra turi naują vadovą

Nuo š. m. kovo 21 d. Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūroje į direktoriaus pareigas paskirtas Kęstutis Šetkus. skaityti »

Vaikų universitetas pradeda naują sesiją

Vilniaus universiteto Vaikų universitetas kviečia 8–15 metų moksleivius į pavasario–vasaros sesiją. Ji vyks balandžio 6 – birželio 9 d. skaityti »

SMK plečia ryšius Kambodžoje

Socialinių mokslų kolegijos (SMK) Strateginės plėtros vadovė Reda Mikalauskaitė IIC University Of Technology (Kambodžoje) šiuo metu veda paskaitas partnerinio universiteto studentams apie projektų rengimą ir valdymą. skaityti »

LEU vyks forumas „Šiuolaikinio mokytojo ugdymo perspektyvos“

Kovo 23 d. 9 val. Lietuvos edukologijos universiteto (LEU) aktų salėje (III aukštas, Studentų g. 39, Vilnius) vyks forumas „Šiuolaikinio mokytojo ugdymo perspektyvos“. skaityti »

LEU pasirašė bendradarbiavimo sutartį su Vilniaus Gabijos gimnazija

Lietuvos edukologijos universitetas (LEU) kovo 9 d. pasirašė bendradarbiavimo sutartį su Vilniaus Gabijos gimnazija. Sutartį pasirašė LEU mokslo ir plėtros prorektorius, laikinai pavaduojantis rektorių, prof. dr. Aivas Ragauskas ir Vilniaus Gabijos gimnazijos direktorė Vilija Klimavičienė. skaityti »