KTU įvertintas aukščiausiu ES apdovanojimu

Publikuota: 2013 m. vasario 6 d. trečiadienis

Prieš savaitę Vienos technologijos universitete (Vienna University of Technology) vykusiame šventiniame renginyje apdovanoti QUESTE–SI akreditacijoje dalyvavę ir ją pelnę Europos technologiniai universitetai. KTU, aplenkęs kitus 26 į akreditaciją pakviestus techniškuosius universitetus, pelnė pagrindinius laurus. KTU veikla vienoje iš kategorijų visai Europos Sąjungai bus siūlomas kaip pavyzdinis modelis.

Darnaus vystymosi sąvoka susieja tris esminius požiūrius: ekonominį, aplinkos ir socialinį vystymąsi. Šis vystymasis turi būti toks, kad tenkinant esminius žmonių poreikius dabartyje, vėlesnės kartos nepajustų jokios žalos, kuri gali būti padaryta natūraliajam kapitalui, t.y. gamtos ištekliams. Taigi akreditacijoje dalyvavę universitetai buvo vertinami įvairiais aspektais, buvo aiškinamasi, kaip juose įtvirtinami darnaus vystymosi principai – nuo atliekų rūšiavimo iki universiteto strategijos, jos įgyvendinimo, studijų ir mokslo programų. Europos Sąjungos programos ERASMUS finansuojamo projekto QUESTE–SI (angl. Quality System of Science and Technology Universities for Sustainable Industry) vienas pagrindinių tikslų – skatinti darnaus vystymosi principus techniškųjų ir inžinerinių mokslų kryptyse.

Būti pirmaisiais akreditacijos dalyviais iš kiekvienos ES šalies buvo pakviesta po vieną geriausią technologinį universitetą. Lietuvoje ši garbė atiteko KTU. 2011 m. lapkritį Paryžiuje buvo pristatyta akreditacijos eiga, pagrindiniai reikalavimai jos dalyviams. Iš 27 pakviestųjų aukštųjų mokyklų 14 įsitraukė į akreditacijos procesą, tarp jų – ir KTU Aplinkos inžinerijos institutas (APINI).

„Aukštosios mokyklos kontekste buvo vertinamas vienas struktūrinis padalinys – fakultetas arba institutas. Iš pradžių vykome į mokymus, vėliau pagal sukurtą metodiką reikėjo įsivertinti savo pasiekimus, galiausiai specialiai paruoštų ekspertų komanda atliko auditą ir skyrė „balus“ už kiekvieną veiklą kategorijoje nuo 0 iki 4", – pasakojo APINI direktorius prof. Jurgis Staniškis.

Buvo vertinama keturiose kategorijose – institucija ir darnumo principų įgyvendinimas jos raidos strategijoje; studijos ir mokymo programos; tyrimai ir inovacijos; studentų įtraukimas ir kultūrinė raida. Kiekvienoje iš šių kategorijų gavus bent po 1 tašką jau buvo garantuotas QUESTE–SI akreditacijos ženklas. KTU APINI trijose kategorijose surinko po 3 taškus, o studentų įtraukimo ir kultūrinė raidos kategorijoje – maksimalius 4 taškus. Tai reiškia, kad KTU veikla šioje srityje visai Europos Sąjungai bus siūlomas kaip pavyzdinis modelis. Susumavus rezultatus paaiškėjo, kad KTU surinko 13 taškų iš 16 galimų ir Europoje darnios plėtros srityje tapo absoliučiu lyderiu. Jis aplenkė tokias žinomas aukštąsias mokyklas kaip Vienos technologijos universitetas (Vienna University of Technology, Austrija), Čekijos techninis universitetas Prahoje (Czech Technical University in Prague, Čekija), Portugalijos Aukštasis technikos institutas (Instituto Superior Técnico, Portugal, KTH karališkasis technologijos institutas (KTH Royal Institute of Technology, Švedija), Vroclavo technologijos universitetas (Wroclaw University of Technology, Lenkija) ir kt.

„Be naujos KTU strategijos ir be įdėto triūso į darnaus universiteto idėjos propagavimą nebūtume pasiekę tokių gerų rezultatų, – laimėjimu džiaugėsi prof. J.Staniškis. – Galutinai patvirtinus akreditacijos metodikas jos bus perduotos Europos akreditacijos institucijoms, kurios iš suinteresuotų įstaigų, norinčių gauti akreditacijas, jau ims nemažus mokesčius.“

Į Lietuvą atvežta pirmoji tokio pobūdžio aukštosios mokyklos akreditacija (apdovanojimas) žiniasklaidai ir akademinei visuomenei bus pristatyta vasario 8 d. (penktadienį) KTU III rūmuose (Laisvės al. 13) vykstančiame renginyje.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

Aptarti planuojami pokyčiai vertinant ir skiriant mokyklų vadovus

Diskutuojant dėl mokyklų vadovų kadencijų svarbu numatyti kompleksinius sprendimus, susijusius su mokyklų vadovų bei mokyklų vertinimu, savivaldos vaidmeniu, pedagogo profesijos patrauklumo didinimu. skaityti »

Dvi akredituotos sostinės mokyklos tampa ilgosiomis gimnazijomis

Dvi sostinės mokyklos įgijo teisę siekti ilgosios gimnazijos statuso: Vladislavo Sirokomlės vidurinė – su humanitarine kryptimi, o Joachimo Lelevelio – pagal inžinerinio ugdymo programą. skaityti »

Reikia keisti mokytojų rengimo sistemą

2030 m. bendrojo lavinimo mokyklose trūks beveik 5 tūkst. visų dalykų mokytojų: iki reikalingo skaičiaus stokosime net 1449 matematikos mokytojų, taip pat gamtos mokslų (1277), fizikos (873), lietuvių kalbos ir literatūros (853) ir ne tik. skaityti »

Vyksta žiemos priėmimas į dalį VU studijų programų

Sausio mėn. 4–31 d. vykdomas I priėmimo etapas į dalį Vilniaus universitete (VU) vykdomų programų. skaityti »

VU Medicinos fakulteto mokslininkė – tarp pripažintų Europos ekspertų

Vilniaus universiteto Medicinos fakulteto Visuomenės sveikatos instituto docentė Liubovė Murauskienė tapo nepriklausomos Europos Komisijos Veiksmingų būdų investuoti į sveikatą ekspertų grupės (Expert Panel on Effective ways of Investing in Health) nare. skaityti »

Geriausių Europos architektūros kūrinių konkurse – VGTU mokslo ir administracijos centras

Europos Komisija ir „Mies van der Rohe“ Fondas paviešino sąrašą architektūros kūrinių, kurie dalyvaus 2017 metų Europos architektūros – „Mies van der Rohe“ prizo – konkurse. skaityti »

Edukologijos universitetas ir Vytauto Didžiojo universitetas ketina susijungti iki metų pabaigos

Vytauto Didžiojo universitetas (VDU) ir Lietuvos edukologijos universitetas (LEU) tikisi susijungti iki 2017 metų pabaigos. skaityti »

Jaunieji kompiuterinės Kalėdų pasakos kūrėjai džiugino originalumu

Kaune finišavo penkiolikos metų jubiliejų švenčiantis respublikinis informatikos konkursas „Kompiuterinė Kalėdų pasaka 2016“. skaityti »

Ministrė J. Petrauskienė rengia pasitarimą dėl mokyklų vadovų

Švietimo ir mokslo ministrė Jurgita Petrauskienė kviečia savivaldybių švietimo padalinių vadovų asociaciją į pasitarimą dėl mokyklų direktorių darbo. skaityti »

„Jaunojo pedagogo akademija“ kviečia moksleivius „pasimatuoti“ pedagogo profesiją

Lietuvos edukologijos universitetas (LEU) tradiciškai kviečia 11–12 klasių moksleivius į „Jaunojo pedagogo akademiją“ (JPA). skaityti »