Ką gali padaryti tėvai, kad technologijos vaiką ugdytų?

Publikuota: 2016 m. rugsėjo 20 d. antradienis

Viena iš šiuolaikinių tėvų dilemų – kaip teisingai supažindinti vaiką su technologijomis, kiek laiko leisti jomis naudotis, kad jos į vaiko dienotvarkę įsilietų atnešdamos naudos, o ne darydamos žalą ir atimdamos laiką, skirtą kitiems svarbiems įgūdžiams lavinti. Edukacinės platformos „Mažųjų ekspertų mokykla“ ambasadorė, „Šiaurės licėjaus” pradinio ugdymo mokytoja Valdonė Navickaitė dalijasi penkiais patarimais, kaip ir kada supažindinti vaiką su technologijomis.

1. Mokykite naudotis tinkamai. Mokydami vaikus tinkamai naudotis išmaniosiomis technologijomis, ugdysite jų smalsumą, gebėjimą ieškoti ir atrasti informaciją bei daugybę kitų įgūdžių, priklausomai nuo pasirinktų ugdomųjų žaidimų ar priemonių. Tačiau išmaniosios technologijos jokiu būdu neturi tapti tėvų pakaitalu ar priemone tiesiog užimti vaikų laiką. Taip pat atkreipkite dėmesį ir į tai, kiek laiko prie ekranų praleidžiate Jūs, matant vaikams. Kadangi esate pagrindinis pavyzdys savo vaikui, pasistenkite vaikų akivaizdoje tai kontroliuoti. Jei migdote vaiką tuo pat metu skaitydami naujienas arba pusryčiaujate prie kompiuterio, nenustebkite, jei ir vaikas dar prieš išmokdamas kalbėti ties rankytes į jūsų telefoną ir reikalaus filmukų.

2. Padėkite išsirinkti turinį. Pagrindinis technologijų privalumas – jos yra šiuolaikiniam vaikui įdomi ir motyvuojanti priemonė semtis žinių, tobulėti, atrasti. Pavyzdžiui, pasitelkdami virtualios realybės akinius, galime nusikelti į Afriką, apžiūrėti ten gyvenančius gyvūnus, augančius augalus, o naudodami virtualias laboratorijas, galime atlikti įvairius eksperimentus. Kasdiene gyvenimo dalimi tapusioms planšetėms ir telefonams pritaikytų edukacinių žaidimų gausa auga kas dieną. Svarbu išmokyti vaikus tinkamai naudoti technologijas gyvenime ir pasirinkti jiems tinkamą turinį. Mažyliams susipažįstant su išmaniuoju įrenginiu, rekomenduojama tėveliams būti greta, pasakoti ir aiškinti vaikams, kokias galimybes jie gali išnaudoti, kokius žaidimus ar užduotėles rinktis, kaip jas atlikti. Vyresni vaikai jau gali ir labai noriai turinio ieško patys, tad kokius kriterijus jiems įdiegsite, tokiais jie vadovausis ir vėliau.

3. Susitarkite dėl laiko. Visi žino, kad ikimokyklinukams prie ekranų užsibūti nereikėtų daugiau nei 30 minučių per dieną. Tėvai turėtų skatinti vaikus užsiimti kuo įvairesne veikla, nepamirštant gryno oro ir fiziškai aktyvių užsiėmimų. Tačiau kartais atplėšti vaiką nuo telefono ar planšetės išties sudėtinga. Dėl laiko, praleidžiamo prie ekrano, lengviausia su vaikais susitarti, jei tai bus daroma nuo pat pirmosios pažinties su technologijomis dienos. Sutarkite, kokia dienos dalis bus skirta pramogoms prie ekrano, kiek laiko skirsite, kodėl būtent tiek ir ne daugiau. Svarbiausia nuo pat susitarimo pradžios plano laikytis, nenuolaidžiauti, neįsivesti „šventinių“ dienų, kada galima žaisti ilgiau. 

4. Pasikalbėkite apie saugumą. Nebijokite papasakoti vaikui, kad internete yra ir jam netinkamos informacijos. Bendrais bruožais apibrėžkite, kokių svetainių ar žaidimų reikėtų vengti. Šiam tikslui galite pasinaudoti portalo „Draugiškas internetas“ siūlomais ištekliais jaunimui, pvz., vaikams siūloma knygele „Bitutė internete. Kas nori apgauti bitutę?“.

5. Stebėkite, ką vaikas veikia internete. Mokyklos dar nelankančiam vaikui rekomenduojama planšete dalintis su tėveliais, kadangi labai svarbu stebėti, kiek laiko su įrenginiu praleidžia vaikas. Be to, tai padeda užtikrinti saugų interneto naudojimą. Pirmasis telefonas vaikui rekomenduojamas atsižvelgiant į paties vaiko sąmoningumą, gebėjimą pasirūpinti savo daiktais, bet nepatariama jo pirkti anksčiau nei pirmoje klasėje.Laikui bėgant net patys mažiausi vaikai išmoksta patys atrasti naujos informacijos, žaidimų. Tuomet rekomenduojame reguliariai patikrinti įrenginio naršymo ir parsisiuntimų istoriją, siekiant užtikrinti, kad vaikas internetu naudojasi saugiai. 

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Populiariausi straipsniai

Šiuolaikinio mokslininko portretas: griūvantys stereotipai ir galia nulemti ateitį

Šiuolaikinis mokslininkas, norėdamas sėkmingai konkuruoti savo srityje, privalo būti kūrybiškas, socialus ir nuolat ieškoti savo veiklos realizavimo galimybių. skaityti »

Tarp 50 geriausių regiono universitetų – dvi Lietuvos aukštosios mokyklos

Vėlyvą pirmadienio vakarą tarptautinio universitetų reitingo „QS World University Rankings“ sudarytojai paskelbė „Emerging Europe and Central Asia 2018“ universitetų reitingą. skaityti »

Robotai ir virtuali realybė: galimybės ar pavojus mokytojo profesijai?

Prognozuojama, kad jau netolimoje ateityje mokymosi procesas stipriai pasikeis, mat pedagogų vietą mokyklose žada pakeisti ne kas kitas, o robotai. skaityti »

Metų knygos rinkimai: skelbiami išskirtiniausių kūrinių penketukai

Akcija „Metų knygos rinkimai“ jau 13 kartą kviečia skaitytojus rinkti labiausiai patikusias lietuvių autorių knygas. skaityti »

Šiuolaikinis švietimas: kaip vaikus ugdo inovatyvios pasaulio mokyklos?

Kaip turėtų atrodyti šiuolaikinė mokykla? Pasidairius po pasaulį panašu, kad mokyklose nuo tradicinių mokymosi įrankių, tokių kaip knyga ir sąsiuvinis, pereinama prie skaitmeninių mokymosi metodų. skaityti »

Ar Lietuvoje vyrai dirba pradinukų mokytojais?

Neįprastą pradinio ugdymo specialybę pasirinkęs vaikinas šiemet mokys pirmaklasius mokslo paslapčių. skaityti »

Lietuvoje kuriamas pirmasis Baltijos regione informacinių technologijų kompetencijų centras

IKT kompetencijų centre, kuris vienys lietuvių ir švedų tyrėjus ir institucijas bus vystomos inovacijos daiktų interneto kibernetinio saugumo, sveikatos technologijų srityje. skaityti »

Kokios savybės padės neužleisti vietos robotui?

Retas įsivaizduojame savo darbo dieną be kompiuterio ar išmanaus telefono, tačiau ateityje technologijų įtaka didės dar labiau. skaityti »

Lietuvos vaikų finansinis raštingumas žemas

Nors finansinis raštingumas padeda užtikrinti sėkmingą ekonominį gyvenimą, tyrimų rezultatai rodo, jog Lietuvoje vaikų ir paauglių iki 15 m. finansinio raštingumo lygis yra gerokai žemesnis nei kitose šalyse. skaityti »

Gabiems magistrantams iš užsienio – parama studijoms Lietuvoje

Siekiant didinti studijų tarptautiškumą ir pritraukti į Lietuvą studijuoti gabius jaunuolius iš užsienio, valstybė skiria paramą užsieniečių magistrantūros studijoms. skaityti »