Ką gali padaryti tėvai, kad technologijos vaiką ugdytų?

Publikuota: 2016 m. rugsėjo 20 d. antradienis

Viena iš šiuolaikinių tėvų dilemų – kaip teisingai supažindinti vaiką su technologijomis, kiek laiko leisti jomis naudotis, kad jos į vaiko dienotvarkę įsilietų atnešdamos naudos, o ne darydamos žalą ir atimdamos laiką, skirtą kitiems svarbiems įgūdžiams lavinti. Edukacinės platformos „Mažųjų ekspertų mokykla“ ambasadorė, „Šiaurės licėjaus” pradinio ugdymo mokytoja Valdonė Navickaitė dalijasi penkiais patarimais, kaip ir kada supažindinti vaiką su technologijomis.

1. Mokykite naudotis tinkamai. Mokydami vaikus tinkamai naudotis išmaniosiomis technologijomis, ugdysite jų smalsumą, gebėjimą ieškoti ir atrasti informaciją bei daugybę kitų įgūdžių, priklausomai nuo pasirinktų ugdomųjų žaidimų ar priemonių. Tačiau išmaniosios technologijos jokiu būdu neturi tapti tėvų pakaitalu ar priemone tiesiog užimti vaikų laiką. Taip pat atkreipkite dėmesį ir į tai, kiek laiko prie ekranų praleidžiate Jūs, matant vaikams. Kadangi esate pagrindinis pavyzdys savo vaikui, pasistenkite vaikų akivaizdoje tai kontroliuoti. Jei migdote vaiką tuo pat metu skaitydami naujienas arba pusryčiaujate prie kompiuterio, nenustebkite, jei ir vaikas dar prieš išmokdamas kalbėti ties rankytes į jūsų telefoną ir reikalaus filmukų.

2. Padėkite išsirinkti turinį. Pagrindinis technologijų privalumas – jos yra šiuolaikiniam vaikui įdomi ir motyvuojanti priemonė semtis žinių, tobulėti, atrasti. Pavyzdžiui, pasitelkdami virtualios realybės akinius, galime nusikelti į Afriką, apžiūrėti ten gyvenančius gyvūnus, augančius augalus, o naudodami virtualias laboratorijas, galime atlikti įvairius eksperimentus. Kasdiene gyvenimo dalimi tapusioms planšetėms ir telefonams pritaikytų edukacinių žaidimų gausa auga kas dieną. Svarbu išmokyti vaikus tinkamai naudoti technologijas gyvenime ir pasirinkti jiems tinkamą turinį. Mažyliams susipažįstant su išmaniuoju įrenginiu, rekomenduojama tėveliams būti greta, pasakoti ir aiškinti vaikams, kokias galimybes jie gali išnaudoti, kokius žaidimus ar užduotėles rinktis, kaip jas atlikti. Vyresni vaikai jau gali ir labai noriai turinio ieško patys, tad kokius kriterijus jiems įdiegsite, tokiais jie vadovausis ir vėliau.

3. Susitarkite dėl laiko. Visi žino, kad ikimokyklinukams prie ekranų užsibūti nereikėtų daugiau nei 30 minučių per dieną. Tėvai turėtų skatinti vaikus užsiimti kuo įvairesne veikla, nepamirštant gryno oro ir fiziškai aktyvių užsiėmimų. Tačiau kartais atplėšti vaiką nuo telefono ar planšetės išties sudėtinga. Dėl laiko, praleidžiamo prie ekrano, lengviausia su vaikais susitarti, jei tai bus daroma nuo pat pirmosios pažinties su technologijomis dienos. Sutarkite, kokia dienos dalis bus skirta pramogoms prie ekrano, kiek laiko skirsite, kodėl būtent tiek ir ne daugiau. Svarbiausia nuo pat susitarimo pradžios plano laikytis, nenuolaidžiauti, neįsivesti „šventinių“ dienų, kada galima žaisti ilgiau. 

4. Pasikalbėkite apie saugumą. Nebijokite papasakoti vaikui, kad internete yra ir jam netinkamos informacijos. Bendrais bruožais apibrėžkite, kokių svetainių ar žaidimų reikėtų vengti. Šiam tikslui galite pasinaudoti portalo „Draugiškas internetas“ siūlomais ištekliais jaunimui, pvz., vaikams siūloma knygele „Bitutė internete. Kas nori apgauti bitutę?“.

5. Stebėkite, ką vaikas veikia internete. Mokyklos dar nelankančiam vaikui rekomenduojama planšete dalintis su tėveliais, kadangi labai svarbu stebėti, kiek laiko su įrenginiu praleidžia vaikas. Be to, tai padeda užtikrinti saugų interneto naudojimą. Pirmasis telefonas vaikui rekomenduojamas atsižvelgiant į paties vaiko sąmoningumą, gebėjimą pasirūpinti savo daiktais, bet nepatariama jo pirkti anksčiau nei pirmoje klasėje.Laikui bėgant net patys mažiausi vaikai išmoksta patys atrasti naujos informacijos, žaidimų. Tuomet rekomenduojame reguliariai patikrinti įrenginio naršymo ir parsisiuntimų istoriją, siekiant užtikrinti, kad vaikas internetu naudojasi saugiai. 

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Populiariausi straipsniai

Kiekvienoje Vilniaus mokykloje – atviros mikrokompiuterių erdvės

Kovo 20 d. sostinės savivaldybės Jaunimo informacijos centre „Genio“ progimnazijos penktokai mikrokompiuteriais matavo patalpos temperatūrą, kūrė šviesoforo algoritmą ir eksperimentavo. skaityti »

Ateitis priklausys miestuose gyvenantiems kūrybingiems žmonėms

Pasak R. Dargio, į darbo rinką jau ateina naujos kartos darbuotojai, kurių prioritetai skiriasi nuo rinkos senbuvių. skaityti »

Skelbiamas 2017 metų Kalbos premijos konkursas

Seimo Lituanistikos tradicijų ir paveldo įprasminimo komisija, vadovaudamasi 2016 m. gruodžio 22 d. Seimo nutarimu Nr. XI-186, skelbia 2017 metų Kalbos premijos konkursą. skaityti »

Švietimo ir mokslo komitetas nagrinėjo tarptautinių švietimo tyrimų rezultatus

Švietimo ir mokslo komitetas kovo 15 d. posėdyje išklausė Švietimo ir mokslo ministerijos pranešimą apie 2015 metų tarptautinių švietimo tyrimų – Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacijos PISA ir Švietimo pasiekimų vertinimo tarptautinės asociacijos TIMSS rezultatus. skaityti »

Ar buhalteriai išnyks kaip dinozaurai?

Sparčiai vystantis technologijoms, vis dažniau viešojoje erdvėje pasigirsta nuogąstavimų, kad buhalteriai yra viena iš tų profesijų, kurios poreikis artimiausiu dešimtmečiu smarkiai sumažės. skaityti »

Lietuviškas vadovėlis – geriausia mokymosi priemonė pasaulyje

Ekonomikos vadovėlis „Ekonomika per 31 valandą”, kurį parengė ir išleido Lietuvos laisvosios rinkos institutas paskelbtas geriausia edukacine priemone pasaulyje. skaityti »

Ateities IT: programavimo įgūdžių nebepakaks

Ateities IT specialistams, kurie tikisi ne tik atlikti paskirtas užduotis, bet ir kurti IT sprendimus, reikės papildomų kompetencijų. skaityti »

Bibliotekomis naudojasi daugiau nei milijonas Lietuvos gyventojų

Lietuvos bibliotekų durys 2016 m. buvo atvertos 22,8 milijono kartų. skaityti »

Ar IT specialistui būtinas diplomas?

Bendraujant su moksleiviais ar žmonėmis, ieškančiais naujo karjeros kelio, dažnai tenka išgirsti abejonę, kam tas universitetas, jei galima iš karto pradėti savo verslą. skaityti »

VU komunikacijos kampanija „Belaukiant Nobelio” – geriausia Baltijos šalyse

Vilniaus universiteto komunikacijos kampanija „Belaukiant Nobelio”, kurios metu buvo pristatyta VU Gyvybės mokslų centro profesoriaus Virginijaus Šikšnio atrasta genomo redagavimo technologija CRISPR-Cas9 – „DNR žirklės” – buvo įvertinta kaip geriausia viešojo sektoriaus įvaizdinė kampanija Baltijos šalyse konkurse „Mi:t&links. Baltic Communication Awards 2017”. skaityti »