Kodėl mokyklose šalia vadovėlio turi atsirasti ir kompiuterinis žaidimas?

Publikuota: 2016 m. lapkričio 30 d. trečiadienis

Nors įprastai žaidimus laikome laisvalaikio praleidimo būdu, jie pamažu atkeliauja ir į klases. Mokytojai Lietuvoje pastebi, kad žaidimai praturtina mokymosi procesą, padeda lengviau įsiminti pamokos medžiagą, o svarbiausia – motyvuoja vaikus net labiau nei tradiciniai mokymosi būdai. Neseniai Lietuvos mokykloms prieinama tapo speciali mokymui skirta žaidimo „Minecraft Education Edition“ versija. Ją klasėse išbandę mokytojai teigia, kad vaikai kur kas aktyviau dirbo komandose ir daugiau skyrė laiko mokslams.  

„Daugelis sako, kad žaidimų vieta tik po pamokų, bet mes manome kitaip. Šiuolaikiniai žaidimai leidžia išmokti daug 21-ajame amžiuje reikalingų gebėjimų, kaip loginis mąstymas, kūrybiškumas, komandinis darbas ar kompiuteriniai įgūdžiai. Tinkamai integruojant modernius mokymosi būdus su tradiciniais, galime užtikrinti, kad klasėje vaikai gaus geriausią žinių bagažą, o ir jų motyvacija mokytis ir atrasti naujus dalykus bus didelė“, – sako Ainis Kavaliauskas, „Microsoft Lietuva“ vadovas.

„Minecraft Education Edition“ švietimui skirta versija išleista lapkričio pradžioje 50 šalių, tarp kurių ir Lietuva. Populiariojo žaidimo versija buvo kurta atsižvelgiant į 50 tūkst. studentų ir pedagogų atsiliepimus. Ji leidžia moksleiviams lavinti loginį mąstymą, spręsti problemas, mokytis dirbti kartu ir lavinti fantaziją žaismingu formatu. Šiuo žaidimu paremtas, specialiai Programavimo valandai sukurtas pamokas klasėje galima išbandyti ČIA. Tam reikės tik interneto naršyklės ir interneto.

Žaidžiant padidėja vaikų motyvacija mokytis

Kauno Kazio Griniaus progimnazijos informacinių ir komunikacinių technologijų koordinatorė Edita Rabizaitė sako, kad dėl žaismingumo elemento moksleiviai labiau įsitraukia mokytis: „Žaidimai yra kitokia mokymosi aplinka – pagavi, įtraukianti, mokiniai pamiršta apie laiką ir nori pasiekti daugiau. Be to, žaidimai leidžia praktiškai pritaikyti žinias – viena yra vadovėlyje skaityti apie Romą, o visai kita, žinant istorinius faktus, architektūros tipą, ją pastatyti virtualioje aplinkoje pasitariant su klasiokais.“

Taip pat pedagogė pastebi, kad žaidimai keičia mokymosi efektyvumą, palyginus su tradiciniais metodais: „Tradicinėje pamokoje mokiniams dažnai trūksta noro pasimokyti daugiau nei mokytojas liepia, o žaidžiant viskas kitaip. Noras surasti lobį pirmam ar pasiekti kitą lygį, skatina mokytis individualiai tai, kas tau įdomu ir ko tau reikia.“

Mokiniai anglų kalbos mokosi virtualiuose labirintuose

Viena iš žaidimų panaudojimo mokymuisi esmė yra mokomojo turinio perkėlimas į virtualią aplinką. Anot E. Rabizaitės, bandydami naująjį „Minecraft Education Edition“, moksleiviai į žaidimus sudeda, tai ką sužino ir išmoksta pamokose: „Pamokų ciklo metu moksleiviai komandose kūrė mokomąsias aplinkas bendraklasiams – aptarė tai, ką jie mokėsi, kokius klausimus, žodžius, užkoduotas prasmes jie sudės į savo sukurtą „pasaulį“. Pavyzdžiui, neseniai kūrėme anglų kalbos testus žaidimo aplinkoje. Moksleiviai pagal kiekvieno trūkumus sukuria virtualų labirintą, kuris veda veikėją tokia kryptimi, kurią pasirenka moksleivis atsakydamas į klausimus apie angliškus žodžius, gramatiką ar sakinio sudarymą. Jei moksleivis kurioje nors užduotyje suklysta – prieina aklavietę ir turi iš naujo permąstyti atsakymą.“

Palyginus su tradiciniu mokymusi, toks mokymasis padeda moksleiviams pajausti gebėjimo taikyti žinias gyvenime naudą. „Jei esi virtualiame mieste ir nori rasti ten paslėptą lobį ar pasiekti kelionės tikslą, turi perskaityti nurodymus, juos suprasti ir tik tada pasuksi teisinga linkme, jei suklysi – teks grįžti ir dar kartą skaityti. Jei lyginsime su tradiciniu mokymu, tai moksleivis perskaito tekstą, atsako į klausimus, mokytojas ištaiso klaidas ir vaikas gauna įvertinimą priklausomai nuo rezultato. Žaidime kitaip – įsikūnydamas į pasirinktą veikėją mokinys turi rasti sprendimą, visi žaidžiantys jį randa, tačiau priklausomai nuo mokinio turimų žinių, tai užima skirtingą laiko tarpą“, – paaiškina E. Rabizaitė.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

Paskelbtas iškilios mokslininkės, pedagogės Meilės Lukšienės premijos laureatas

Spalio 3 d. Švietimo ir mokslo ministerijoje Meilės Lukšienės premijos skyrimo komisija paskelbė daktarės Meilės Lukšienės premijos laureatą. Šių metų laureatu tapo Alytaus Dzūkijos pagrindinės mokyklos fizikos mokytojas Antanas Kalinauskas. skaityti »

Paskelbti aukštųjų universitetinių mokyklų studentų magistro darbų konkurso laimėtojai

Paskelbti Ūkio ministerijos inicijuoto aukštųjų universitetinių mokyklų studentų geriausių magistro darbų, kurių temos siejosi su šalies ekonomikos augimu ir konkurencingumo skatinimu, konkurso laimėtojai. skaityti »

„Saulėtekio slėnyje“ – Biotechnologijų verslo inkubatorius

Besibaigiant Inovacijų savaitei, rugsėjo 30 d. Vilniaus universiteto Saulėtekio slėnyje atidarytas Biotechnologijų verslo inkubatorius. skaityti »

Sukurtas didmiesčių gyventojams skirtas elektrinis paspirtukas

Elektrinį paspirtuką buvo galima pamatyti bei išbandyti ir renginių ciklo „Inovacijų savaitė“ verslo ir mokslo pikniko metu, vykusiu šalia Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) centrinių rūmų. skaityti »

Šiemet veiklą atnaujino lituanistinė mokykla Milane

Nauji mokslo metai prasidėjo Milano lituanistinėje mokykloje „Pabiručiai“, į kurią užregistruota 30 vaikų nuo 4 iki 12 m. Beveik visi vaikai yra iš mišrių šeimų. skaityti »

Profesinės mokyklos priėmė penktadaliu daugiau mokinių nei planavo

Galutiniais duomenimis šiais mokslo metais į profesines mokyklas priimta 23,7 tūkst. mokinių. Tai 1 800 mokinių, arba 8 proc., daugiau nei pernai ir 20 proc. daugiau nei buvo numatyta priimti. skaityti »

Mokiniams nebereikės nešiotis vadovėlių

Lengvesnės mokinių kuprinės ir paprastesnis mokytojų darbas – tokį pažadą davė leidykla „Šviesa“, šiais mokslo metais suteikdama nemokamą prieigą naudotis visų pagrindinių vadovėlių elektroninėmis versijomis per virtualiąją mokymosi aplinką „Eduka klasė“. skaityti »

Paskirtos K. Būgos stipendijos užsienio lituanistikos centrų studentams

Švietimo ir mokslo ministerija skiria Kazimiero Būgos stipendijas užsienyje veikiančių lituanistikos centrų studentams. 2016–2017 mokslo metais Lietuvos valstybines stipendijas gaus penki studentai, studijuojantys lietuvių kalbą Čekijos, Latvijos, Lenkijos ir Rusijos universitetuose. skaityti »

VU ir VGTU suvienys jėgas ir atnaujins Saulėtekio akademinį miestelį

Vilniaus universitetas (VU) kartu su Vilniaus Gedimino technikos universitetu (VGTU) sutarė atnaujinti Vilniuje esantį Saulėtekio miestelį ir plėtoti šiuolaikišką mokslo, studijų ir socialinę infrastruktūrą. skaityti »

MRU mokslinėje konferencijoje dalyvauja projektų vadybininkai iš įvairių Europos universitetų

Rugsėjo 22–23 d. Mykolo Romerio universitete (MRU) vyksta tarptautinių projektų administratorių tinklo COST veiklos Nr. TN1302 BESTPRAC susitikimas. skaityti »