Kodėl mokyklose šalia vadovėlio turi atsirasti ir kompiuterinis žaidimas?

Publikuota: 2016 m. lapkričio 30 d. trečiadienis

Nors įprastai žaidimus laikome laisvalaikio praleidimo būdu, jie pamažu atkeliauja ir į klases. Mokytojai Lietuvoje pastebi, kad žaidimai praturtina mokymosi procesą, padeda lengviau įsiminti pamokos medžiagą, o svarbiausia – motyvuoja vaikus net labiau nei tradiciniai mokymosi būdai. Neseniai Lietuvos mokykloms prieinama tapo speciali mokymui skirta žaidimo „Minecraft Education Edition“ versija. Ją klasėse išbandę mokytojai teigia, kad vaikai kur kas aktyviau dirbo komandose ir daugiau skyrė laiko mokslams.  

„Daugelis sako, kad žaidimų vieta tik po pamokų, bet mes manome kitaip. Šiuolaikiniai žaidimai leidžia išmokti daug 21-ajame amžiuje reikalingų gebėjimų, kaip loginis mąstymas, kūrybiškumas, komandinis darbas ar kompiuteriniai įgūdžiai. Tinkamai integruojant modernius mokymosi būdus su tradiciniais, galime užtikrinti, kad klasėje vaikai gaus geriausią žinių bagažą, o ir jų motyvacija mokytis ir atrasti naujus dalykus bus didelė“, – sako Ainis Kavaliauskas, „Microsoft Lietuva“ vadovas.

„Minecraft Education Edition“ švietimui skirta versija išleista lapkričio pradžioje 50 šalių, tarp kurių ir Lietuva. Populiariojo žaidimo versija buvo kurta atsižvelgiant į 50 tūkst. studentų ir pedagogų atsiliepimus. Ji leidžia moksleiviams lavinti loginį mąstymą, spręsti problemas, mokytis dirbti kartu ir lavinti fantaziją žaismingu formatu. Šiuo žaidimu paremtas, specialiai Programavimo valandai sukurtas pamokas klasėje galima išbandyti ČIA. Tam reikės tik interneto naršyklės ir interneto.

Žaidžiant padidėja vaikų motyvacija mokytis

Kauno Kazio Griniaus progimnazijos informacinių ir komunikacinių technologijų koordinatorė Edita Rabizaitė sako, kad dėl žaismingumo elemento moksleiviai labiau įsitraukia mokytis: „Žaidimai yra kitokia mokymosi aplinka – pagavi, įtraukianti, mokiniai pamiršta apie laiką ir nori pasiekti daugiau. Be to, žaidimai leidžia praktiškai pritaikyti žinias – viena yra vadovėlyje skaityti apie Romą, o visai kita, žinant istorinius faktus, architektūros tipą, ją pastatyti virtualioje aplinkoje pasitariant su klasiokais.“

Taip pat pedagogė pastebi, kad žaidimai keičia mokymosi efektyvumą, palyginus su tradiciniais metodais: „Tradicinėje pamokoje mokiniams dažnai trūksta noro pasimokyti daugiau nei mokytojas liepia, o žaidžiant viskas kitaip. Noras surasti lobį pirmam ar pasiekti kitą lygį, skatina mokytis individualiai tai, kas tau įdomu ir ko tau reikia.“

Mokiniai anglų kalbos mokosi virtualiuose labirintuose

Viena iš žaidimų panaudojimo mokymuisi esmė yra mokomojo turinio perkėlimas į virtualią aplinką. Anot E. Rabizaitės, bandydami naująjį „Minecraft Education Edition“, moksleiviai į žaidimus sudeda, tai ką sužino ir išmoksta pamokose: „Pamokų ciklo metu moksleiviai komandose kūrė mokomąsias aplinkas bendraklasiams – aptarė tai, ką jie mokėsi, kokius klausimus, žodžius, užkoduotas prasmes jie sudės į savo sukurtą „pasaulį“. Pavyzdžiui, neseniai kūrėme anglų kalbos testus žaidimo aplinkoje. Moksleiviai pagal kiekvieno trūkumus sukuria virtualų labirintą, kuris veda veikėją tokia kryptimi, kurią pasirenka moksleivis atsakydamas į klausimus apie angliškus žodžius, gramatiką ar sakinio sudarymą. Jei moksleivis kurioje nors užduotyje suklysta – prieina aklavietę ir turi iš naujo permąstyti atsakymą.“

Palyginus su tradiciniu mokymusi, toks mokymasis padeda moksleiviams pajausti gebėjimo taikyti žinias gyvenime naudą. „Jei esi virtualiame mieste ir nori rasti ten paslėptą lobį ar pasiekti kelionės tikslą, turi perskaityti nurodymus, juos suprasti ir tik tada pasuksi teisinga linkme, jei suklysi – teks grįžti ir dar kartą skaityti. Jei lyginsime su tradiciniu mokymu, tai moksleivis perskaito tekstą, atsako į klausimus, mokytojas ištaiso klaidas ir vaikas gauna įvertinimą priklausomai nuo rezultato. Žaidime kitaip – įsikūnydamas į pasirinktą veikėją mokinys turi rasti sprendimą, visi žaidžiantys jį randa, tačiau priklausomai nuo mokinio turimų žinių, tai užima skirtingą laiko tarpą“, – paaiškina E. Rabizaitė.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

Tarp 28 geriausių Lietuvos studentų – ir LEU atstovė

Geriausiems Lietuvos studentams paskirtos vardinės Lietuvos Respublikos prezidentų stipendijos. skaityti »

Kaip informatikos studijas pakeitė asmeninių kompiuterių ir interneto atsiradimas?

Kaip informatikos studijas pakeitė pastaraisiais dešimtmečiais žaibiškai besivystančios informacinės technologijos (IT), rinkos poreikiai, kokių programavimo kalbų mokomi dabartiniai studentai, kokios IT studijos bus ateityje? skaityti »

LEU rektoriui akademikui Algirdui Gaižučiui suteiktas Vroclavo universiteto garbės daktaro vardas

Birželio 29 d. Vroclavo universitete (Lenkija) vyko iškilmės, kurių metu Lietuvos edukologijos universiteto (LEU) rektoriui, Lietuvos kultūros, meno filosofui akademikui prof. habil. dr. Algirdui Gaižučiui įteiktos šio universiteto garbės daktaro regalijos skaityti »

Kuriama lietuvių kalbos testavimo sistema užsienio lituanistinių mokyklų mokiniams

Švietimo ir mokslo ministerija, įvertinusi šiuo metu egzistuojančius lietuvių kalbos mokėjimo vertinimo būdus, inicijavo vieningos lietuvių kalbos testavimo sistemos, skirtos užsienio lietuviams ir užsieniečiams, sukūrimą. skaityti »

Lietuva pirmąkart dalyvavo suaugusiųjų gebėjimų tyrime

Lietuva pirmą kartą dalyvavo Tarptautiniame suaugusiųjų gebėjimų tyrime (PIAAC), kuriame įvertintas suaugusiųjų raštingumas, gebėjimas skaičiuoti bei problemų sprendimas informacinių technologijų pagalba 33-ose šalyse. skaityti »

LNB parengė virtualią paroda „Lietuvos edukologijos universiteto Lituanistikos fakultetui – 70“

2015 m. Lietuvos edukologijos universitetui (LEU) minint 80-metį, šios mokslo ir švietimo įstaigos Lituanistikos fakultetas šventė 70-ąjį jubiliejų. Ta proga Lietuvos nacionalinė Martyno Mažvydo biblioteka parengė virtualią parodą. skaityti »

Papildomas informatikos mokymasis – sėkmingos karjeros pagrindas

Apklausos rodo, kad iš 66 proc. moksleivių, lankančių papildomo ugdymo užsiėmimus, tik 6,2 proc. renkasi mokytis informacinių technologijų (IT), kai, tuo tarpu, sportuoja daugiau nei pusė iš jų. skaityti »

TVM taps visateise VU dalimi: stojantieji galės pretenduoti į valstybės finansuojamas vietas

Vilniaus universitetas (VU) integruoja Tarptautinio verslo mokyklą (VU TVM) vidinio organizacinio padalinio (lot. sui generis) pagrindu. skaityti »

Mokslo metų statistika: beveik kas trečias pažymys – dešimtukas

Lietuvos moksleiviams per praėjusius metus parašyta beveik 2 mln. neigiamų pažymių ir tai – 19 procentinių punktų mažiau nei dešimtukų. skaityti »

Ūkio ministerija kviečia studentus dalyvauti magistro darbų konkurse

Ūkio ministerija kviečia aukštųjų universitetinių mokyklų magistrantus ir jų mokslinius vadovus dalyvauti magistro darbų konkurse. skaityti »