Kodėl mokyklose šalia vadovėlio turi atsirasti ir kompiuterinis žaidimas?

Publikuota: 2016 m. lapkričio 30 d. trečiadienis

Nors įprastai žaidimus laikome laisvalaikio praleidimo būdu, jie pamažu atkeliauja ir į klases. Mokytojai Lietuvoje pastebi, kad žaidimai praturtina mokymosi procesą, padeda lengviau įsiminti pamokos medžiagą, o svarbiausia – motyvuoja vaikus net labiau nei tradiciniai mokymosi būdai. Neseniai Lietuvos mokykloms prieinama tapo speciali mokymui skirta žaidimo „Minecraft Education Edition“ versija. Ją klasėse išbandę mokytojai teigia, kad vaikai kur kas aktyviau dirbo komandose ir daugiau skyrė laiko mokslams.  

„Daugelis sako, kad žaidimų vieta tik po pamokų, bet mes manome kitaip. Šiuolaikiniai žaidimai leidžia išmokti daug 21-ajame amžiuje reikalingų gebėjimų, kaip loginis mąstymas, kūrybiškumas, komandinis darbas ar kompiuteriniai įgūdžiai. Tinkamai integruojant modernius mokymosi būdus su tradiciniais, galime užtikrinti, kad klasėje vaikai gaus geriausią žinių bagažą, o ir jų motyvacija mokytis ir atrasti naujus dalykus bus didelė“, – sako Ainis Kavaliauskas, „Microsoft Lietuva“ vadovas.

„Minecraft Education Edition“ švietimui skirta versija išleista lapkričio pradžioje 50 šalių, tarp kurių ir Lietuva. Populiariojo žaidimo versija buvo kurta atsižvelgiant į 50 tūkst. studentų ir pedagogų atsiliepimus. Ji leidžia moksleiviams lavinti loginį mąstymą, spręsti problemas, mokytis dirbti kartu ir lavinti fantaziją žaismingu formatu. Šiuo žaidimu paremtas, specialiai Programavimo valandai sukurtas pamokas klasėje galima išbandyti ČIA. Tam reikės tik interneto naršyklės ir interneto.

Žaidžiant padidėja vaikų motyvacija mokytis

Kauno Kazio Griniaus progimnazijos informacinių ir komunikacinių technologijų koordinatorė Edita Rabizaitė sako, kad dėl žaismingumo elemento moksleiviai labiau įsitraukia mokytis: „Žaidimai yra kitokia mokymosi aplinka – pagavi, įtraukianti, mokiniai pamiršta apie laiką ir nori pasiekti daugiau. Be to, žaidimai leidžia praktiškai pritaikyti žinias – viena yra vadovėlyje skaityti apie Romą, o visai kita, žinant istorinius faktus, architektūros tipą, ją pastatyti virtualioje aplinkoje pasitariant su klasiokais.“

Taip pat pedagogė pastebi, kad žaidimai keičia mokymosi efektyvumą, palyginus su tradiciniais metodais: „Tradicinėje pamokoje mokiniams dažnai trūksta noro pasimokyti daugiau nei mokytojas liepia, o žaidžiant viskas kitaip. Noras surasti lobį pirmam ar pasiekti kitą lygį, skatina mokytis individualiai tai, kas tau įdomu ir ko tau reikia.“

Mokiniai anglų kalbos mokosi virtualiuose labirintuose

Viena iš žaidimų panaudojimo mokymuisi esmė yra mokomojo turinio perkėlimas į virtualią aplinką. Anot E. Rabizaitės, bandydami naująjį „Minecraft Education Edition“, moksleiviai į žaidimus sudeda, tai ką sužino ir išmoksta pamokose: „Pamokų ciklo metu moksleiviai komandose kūrė mokomąsias aplinkas bendraklasiams – aptarė tai, ką jie mokėsi, kokius klausimus, žodžius, užkoduotas prasmes jie sudės į savo sukurtą „pasaulį“. Pavyzdžiui, neseniai kūrėme anglų kalbos testus žaidimo aplinkoje. Moksleiviai pagal kiekvieno trūkumus sukuria virtualų labirintą, kuris veda veikėją tokia kryptimi, kurią pasirenka moksleivis atsakydamas į klausimus apie angliškus žodžius, gramatiką ar sakinio sudarymą. Jei moksleivis kurioje nors užduotyje suklysta – prieina aklavietę ir turi iš naujo permąstyti atsakymą.“

Palyginus su tradiciniu mokymusi, toks mokymasis padeda moksleiviams pajausti gebėjimo taikyti žinias gyvenime naudą. „Jei esi virtualiame mieste ir nori rasti ten paslėptą lobį ar pasiekti kelionės tikslą, turi perskaityti nurodymus, juos suprasti ir tik tada pasuksi teisinga linkme, jei suklysi – teks grįžti ir dar kartą skaityti. Jei lyginsime su tradiciniu mokymu, tai moksleivis perskaito tekstą, atsako į klausimus, mokytojas ištaiso klaidas ir vaikas gauna įvertinimą priklausomai nuo rezultato. Žaidime kitaip – įsikūnydamas į pasirinktą veikėją mokinys turi rasti sprendimą, visi žaidžiantys jį randa, tačiau priklausomai nuo mokinio turimų žinių, tai užima skirtingą laiko tarpą“, – paaiškina E. Rabizaitė.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

Suaugusiųjų švietimo programų ir objektų saugykla – elektroninių mokymosi paslaugų priemonė

Sukurta elektroninio mokymosi informacinė sistema. Jos pagrindu teikiama interaktyvi elektroninio mokymosi paslauga. skaityti »

Klaipėdos universitetas užmegs naujus ryšius su Kroatija

2016 m. birželio 9 dieną Klaipėdos universitete (KU) lankysis Kroatijos Respublikos ambasados Lietuvoje laikinasis reikalų patikėtinis ponas Krešimir Kedmenec bei Kroatijos Respublikos Ekonomikos ministro pavaduotojas Zdeslav Matić. skaityti »

LEU vykdys studijas Kaune ir Šiauliuose

Nuo kitų mokslo metų Lietuvos edukologijos universitetas (LEU) vykdys studijų programas ne tik Vilniuje, bet ir Kaune, Šiauliuose. Kaune bus galima studijuoti ekonomiką ir ikimokyklinį ugdymą, o Šiauliuose – taikomąją sociologiją. skaityti »

Šiaulių universitetas bendradarbiaus su kompanija „Microsoft“

Birželio 2 d. Šiaulių universiteto atstovai susitiko su „Microsoft Lietuva“ generaliniu direktoriumi Ainiu Kavaliausku. skaityti »

Lietuvos trečiojo amžiaus universitetams – garbingas Europos Parlamento apdovanojimas

Šiemet Europos Sąjungos piliečio adovanojimą Europos Parlamentas skyrė Lietuvos trečiojo amžiaus universitetams, kuriuos šiam garbingam apdovanojimui nominavo Europos Parlamento narė Vilija Blinkevičiūtė. skaityti »

Prasidėjo bendrasis priėmimas į aukštąsias mokyklas

Prasidėjo bendrasis priėmimas į Lietuvos universitetus ir kolegijas. Šiemet bendrajame priėmime dalyvauja 42 aukštosios mokyklos. skaityti »

UNESCO Tarptautinis švietimo biuras bendradarbiaus su VDU

Pasaulinis švietimo kompetencijų centras, UNESCO Tarptautinis švietimo biuras (IBE) savo ekspertines žinias nuo šiol aktyviau skleis ir Lietuvoje. skaityti »

LEU pasirašė bendradarbiavimo sutartį su Nacionaline moksleivių akademija

Lietuvos edukologijos universitetas (LEU) gegužės 31 d. pasirašė bendradarbiavimo sutartį su Nacionaline moksleivių akademija. skaityti »

Paskelbti Nacionalinės teisės žinių olimpiados nugalėtojai

Gegužės 30 dieną apdovanoti pirmosios moksleivių Nacionalinės teisės žinių olimpiados nugalėtojai. Šiemet olimpiados finale dalyvavo apie keturis šimtus 9-10 ir 11-12 klasių moksleivių iš 70 Lietuvos mokyklų ir gimnazijų. skaityti »

VGTU studentai pagerino Lietuvos rekordą pasauliniame makaronų tiltų čempionate

Vengrijoje vykusiame pasaulio čempionate „World Championship in Spaghetti Bridge Building: RECCS 2016“ Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) studentų komanda „Špikis“ įspūdingai ištaškė savo iš makaronų pastatytą tiltą ir pagerino dar prieš metus jų pačių pasiektą Lietuvos rekordą. skaityti »