Kodėl mokyklose šalia vadovėlio turi atsirasti ir kompiuterinis žaidimas?

Publikuota: 2016 m. lapkričio 30 d. trečiadienis

Nors įprastai žaidimus laikome laisvalaikio praleidimo būdu, jie pamažu atkeliauja ir į klases. Mokytojai Lietuvoje pastebi, kad žaidimai praturtina mokymosi procesą, padeda lengviau įsiminti pamokos medžiagą, o svarbiausia – motyvuoja vaikus net labiau nei tradiciniai mokymosi būdai. Neseniai Lietuvos mokykloms prieinama tapo speciali mokymui skirta žaidimo „Minecraft Education Edition“ versija. Ją klasėse išbandę mokytojai teigia, kad vaikai kur kas aktyviau dirbo komandose ir daugiau skyrė laiko mokslams.  

„Daugelis sako, kad žaidimų vieta tik po pamokų, bet mes manome kitaip. Šiuolaikiniai žaidimai leidžia išmokti daug 21-ajame amžiuje reikalingų gebėjimų, kaip loginis mąstymas, kūrybiškumas, komandinis darbas ar kompiuteriniai įgūdžiai. Tinkamai integruojant modernius mokymosi būdus su tradiciniais, galime užtikrinti, kad klasėje vaikai gaus geriausią žinių bagažą, o ir jų motyvacija mokytis ir atrasti naujus dalykus bus didelė“, – sako Ainis Kavaliauskas, „Microsoft Lietuva“ vadovas.

„Minecraft Education Edition“ švietimui skirta versija išleista lapkričio pradžioje 50 šalių, tarp kurių ir Lietuva. Populiariojo žaidimo versija buvo kurta atsižvelgiant į 50 tūkst. studentų ir pedagogų atsiliepimus. Ji leidžia moksleiviams lavinti loginį mąstymą, spręsti problemas, mokytis dirbti kartu ir lavinti fantaziją žaismingu formatu. Šiuo žaidimu paremtas, specialiai Programavimo valandai sukurtas pamokas klasėje galima išbandyti ČIA. Tam reikės tik interneto naršyklės ir interneto.

Žaidžiant padidėja vaikų motyvacija mokytis

Kauno Kazio Griniaus progimnazijos informacinių ir komunikacinių technologijų koordinatorė Edita Rabizaitė sako, kad dėl žaismingumo elemento moksleiviai labiau įsitraukia mokytis: „Žaidimai yra kitokia mokymosi aplinka – pagavi, įtraukianti, mokiniai pamiršta apie laiką ir nori pasiekti daugiau. Be to, žaidimai leidžia praktiškai pritaikyti žinias – viena yra vadovėlyje skaityti apie Romą, o visai kita, žinant istorinius faktus, architektūros tipą, ją pastatyti virtualioje aplinkoje pasitariant su klasiokais.“

Taip pat pedagogė pastebi, kad žaidimai keičia mokymosi efektyvumą, palyginus su tradiciniais metodais: „Tradicinėje pamokoje mokiniams dažnai trūksta noro pasimokyti daugiau nei mokytojas liepia, o žaidžiant viskas kitaip. Noras surasti lobį pirmam ar pasiekti kitą lygį, skatina mokytis individualiai tai, kas tau įdomu ir ko tau reikia.“

Mokiniai anglų kalbos mokosi virtualiuose labirintuose

Viena iš žaidimų panaudojimo mokymuisi esmė yra mokomojo turinio perkėlimas į virtualią aplinką. Anot E. Rabizaitės, bandydami naująjį „Minecraft Education Edition“, moksleiviai į žaidimus sudeda, tai ką sužino ir išmoksta pamokose: „Pamokų ciklo metu moksleiviai komandose kūrė mokomąsias aplinkas bendraklasiams – aptarė tai, ką jie mokėsi, kokius klausimus, žodžius, užkoduotas prasmes jie sudės į savo sukurtą „pasaulį“. Pavyzdžiui, neseniai kūrėme anglų kalbos testus žaidimo aplinkoje. Moksleiviai pagal kiekvieno trūkumus sukuria virtualų labirintą, kuris veda veikėją tokia kryptimi, kurią pasirenka moksleivis atsakydamas į klausimus apie angliškus žodžius, gramatiką ar sakinio sudarymą. Jei moksleivis kurioje nors užduotyje suklysta – prieina aklavietę ir turi iš naujo permąstyti atsakymą.“

Palyginus su tradiciniu mokymusi, toks mokymasis padeda moksleiviams pajausti gebėjimo taikyti žinias gyvenime naudą. „Jei esi virtualiame mieste ir nori rasti ten paslėptą lobį ar pasiekti kelionės tikslą, turi perskaityti nurodymus, juos suprasti ir tik tada pasuksi teisinga linkme, jei suklysi – teks grįžti ir dar kartą skaityti. Jei lyginsime su tradiciniu mokymu, tai moksleivis perskaito tekstą, atsako į klausimus, mokytojas ištaiso klaidas ir vaikas gauna įvertinimą priklausomai nuo rezultato. Žaidime kitaip – įsikūnydamas į pasirinktą veikėją mokinys turi rasti sprendimą, visi žaidžiantys jį randa, tačiau priklausomai nuo mokinio turimų žinių, tai užima skirtingą laiko tarpą“, – paaiškina E. Rabizaitė.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

Rytis Zemkauskas apie restauruotą Prezidento Valdo Adamkaus biblioteką: „Tai galėtų būti Lietuvos socialinio tinklo centras“

Kaune duris po rekonstrukcijos atvėrė prezidento Valdo Adamkaus biblioteka-muziejus. Ši kultūrinė ir edukacinė erdvė neabejotinai yra itin svarbi miestui ir Vytauto Didžiojo universitetui (VDU). skaityti »

KTU „Santakos“ slėnyje atidaryta pirmoji išmani elektromobilių krovimo stotelė „SmartChargeBox“

Gegužės 19 d. KTU „Santakos“ slėnyje vyko kasmetinė jaunųjų mokslininkų paroda-konkursas KTU „Technorama 2016“. Renginio metu buvo pristatyta ir pradėjo veikti pirmoji vieša išmani elektromobilių krovimo stotelė „SmartChargeBox“. skaityti »

Ketvirtadalis abiturientų egzaminams ruošiasi telefonu

Dvyliktokams dabar pats intensyviausias mokymosi metas prieš egzaminus, o jie leidžia laiką sukišę nosis į išmaniuosius telefonus. Nenustebkite – greičiausiai jie sprendžia pasiruošimo egzaminams užduotis. skaityti »

Lietuvis sėkmingai pasirodė Baltijos šalių informatikos olimpiadoje

Gegužės 11–15 d. Helsinkio universitete vykusioje 22-ojoje Baltijos šalių informatikos olimpiadoje Vilniaus licėjaus moksleivis Jonas Pukšta pelnė bronzos medalį. skaityti »

ES gamtos mokslų olimpiadoje – du sidabro medaliai

Gegužės 7–14 d. Estijoje, Tartu ir Taline, įvykusioje 14-ojoje Europos Sąjungos gamtos mokslų olimpiadoje Lietuvos atstovai pelnė du komandinius sidabro medalius. skaityti »

Teatrų festivalyje – studentai iš Gruzijos vaidins lietuviškai

Šią savaitę Lietuvoje svečiuojasi studentų grupė iš Gruzijos – Gruzijos technikos universiteto Lietuvių kalbos ir kultūros centro studentai. skaityti »

LEU kviečia kolegijų absolventus įgyti universitetinį išsilavinimą

Lietuvos edukologijos universitetas (LEU) siūlo kolegijų absolventams pasinaudoti galimybe įgyti universitetinį išsilavinimą. skaityti »

Lietuvos verslas ir mokslas turi unikalią galimybę pasiūlyti naujų sprendimų Europos kosmoso pramonei

Europos kosmoso agentūra (EKA) Lietuvos verslo ir mokslo atstovus jau antrą kartą kviečia teikti paraiškas pagal Lietuvai skirtą kvietimą. skaityti »

Savo moksliniu potencialu VU dalysis su lyderiaujančiais Belgijos universitetais

Gegužės 10 d. Vilniuje viešėjo Flandrijos regiono delegacija (Belgijos Karalystė). skaityti »

„VDU vasaros mokykla 2016“ kviečia moksleivius

Vytauto Didžiojo universitetas (VDU) jau penktus metus ragina Lietuvos moksleivius vasarą pasitikti drauge ir turiningai praleisti laiką. „VDU vasaros mokykla 2016“ vyks birželio 13–17 d. skaityti »