LEU stojimų rezultatai: populiarėja dviejų mokomųjų dalykų studijų programos

Publikuota: 2015 m. liepos 28 d. antradienis

Lietuvos aukštųjų mokyklų asociacijai bendrajam priėmimui organizuoti (LAMA BPO) paskelbus 2015 m. bendrojo priėmimo į Lietuvos aukštąsias mokyklas pagrindinio priėmimo pirmojo etapo kvietimo rezultatus, pastebima, kad į Lietuvos edukologijos universitetą (LEU) stoja gabūs ir motyvuoti abiturientai. Sumažėjus stojančiųjų į Lietuvos aukštąsias mokyklas skaičiui ir sumažinus valstybės finansuojamų pedagoginių studijų vietų skaičių, norinčių studijuoti LEU skaičius itin nesumažėjo. Lyginant praeitų ir šių metų priėmimo duomenis, tarp Lietuvos aukštųjų mokyklų daugumoje kategorijų pastebimas LEU pozicijų gerėjimas.

Šiais metais tarp Lietuvos valstybinių universitetų LEU pirmauja pagal maksimalų konkursinį balą (13,18) stojant į valstybės finansuojamą vietą. Antroje vietoje lieka Vilniaus universitetas (12,8 balo), trečioje – Kauno technologijos universitetas (12,5 balo). Pagal stojančiųjų pirmojo pageidavimo pasirinkimus ir pagal bendrą pasirinkusiųjų skaičių LEU šiais metais yra 9 vietoje tarp visų universitetų (pernai buvo 10), o pagal valstybės finansuojamas vietas – 6 vietoje (pernai – 8).

LEU kūno kultūros studijų programa pateko į populiariausių studijų programų Lietuvoje penkioliktuką. Taip pat tarp stojančiųjų populiarios šios studijų programos: ikimokyklinė ir priešmokyklinė pedagogika, pradinio ugdymo pedagogika, socialinis darbas, psichologija, šokio pedagogika ir kt. Tarp dviejų mokomųjų dalykų studijų programų populiariausios yra  anglų ir kitos užsienio kalbos (prancūzų / rusų / vokiečių) pedagogika, kūno kultūra ir gamtamokslinis ugdymas, matematikos ir informatikos mokymas ir kt.

LEU studijų prorektorė prof. Vilija Salienė džiaugiasi, kad studijas LEU renkasi jauni žmonės, suprantantys mokytojo darbo svarbą ir atsakomybę, nepabūgstantys sunkių studijų ir galvojantys apie savo ateities perspektyvas. „LEU skinasi kelią dviejų mokomųjų dalykų studijų programos, jau ne pirmus metus rengiame kūno kultūros ir gamtamokslinių dalykų, geografijos ir istorijos mokytojus. Pirmą kartą sulaukėme abiturientų dėmesio ir rengsime lietuvių filologijos ir istorijos, chemijos ir fizikos, istorijos ir pilietinio ugdymo, istorijos ir etikos, anglų ir kitos užsienio kalbos mokytojus“, – sako V. Salienė.

Liepos 29 d. prasideda bendrojo priėmimo į Lietuvos aukštąsias mokyklas antrasis etapas, kurio metu stojantieji gali atnaujinti savo prašymus. Antrajame pagrindinio priėmimo etape gali dalyvauti asmenys, nepasirašę studijų sutarties dėl valstybės finansuojamos vietos arba valstybės nefinansuojamos vietos su studijų stipendija, taip pat negavę į šias vietas kvietimo arba gavę, bet nesudarę sutarties. Stojantieji, norintys dalyvauti antrajame etape, šį norą turi patvirtinti LAMA BPO informacinėje sistemoje. Šiame etape pateiktame prašyme galima koreguoti nurodytų pageidavimų eiliškumą, tačiau įrašyti naujų pageidavimų negalima, nes nauja geriausiųjų eilė nesudaroma. Asmuo, pirmajame etape pasirašęs studijų sutartį dėl valstybės nefinansuojamos vietos, o antrajame etape pakviestas į valstybės finansuojamą arba valstybės nefinansuojamą vietą, bet su studijų stipendija, pasirašytą sutartį dėl valstybės nefinansuojamos vietos gali nutraukti arba likti studijuoti pagal dvi studijų programas.

Dalyvaujantieji šiame etape rugpjūčio 3 d. iki 17 val. sulauks žinios dėl kvietimo studijuoti ir rugpjūčio 4–6 d. galės pasirašyti studijų sutartis.

Šaltinis: leu.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

Šiuolaikinio mokslininko portretas: griūvantys stereotipai ir galia nulemti ateitį

Šiuolaikinis mokslininkas, norėdamas sėkmingai konkuruoti savo srityje, privalo būti kūrybiškas, socialus ir nuolat ieškoti savo veiklos realizavimo galimybių. skaityti »

Tarp 50 geriausių regiono universitetų – dvi Lietuvos aukštosios mokyklos

Vėlyvą pirmadienio vakarą tarptautinio universitetų reitingo „QS World University Rankings“ sudarytojai paskelbė „Emerging Europe and Central Asia 2018“ universitetų reitingą. skaityti »

Robotai ir virtuali realybė: galimybės ar pavojus mokytojo profesijai?

Prognozuojama, kad jau netolimoje ateityje mokymosi procesas stipriai pasikeis, mat pedagogų vietą mokyklose žada pakeisti ne kas kitas, o robotai. skaityti »

Metų knygos rinkimai: skelbiami išskirtiniausių kūrinių penketukai

Akcija „Metų knygos rinkimai“ jau 13 kartą kviečia skaitytojus rinkti labiausiai patikusias lietuvių autorių knygas. skaityti »

Šiuolaikinis švietimas: kaip vaikus ugdo inovatyvios pasaulio mokyklos?

Kaip turėtų atrodyti šiuolaikinė mokykla? Pasidairius po pasaulį panašu, kad mokyklose nuo tradicinių mokymosi įrankių, tokių kaip knyga ir sąsiuvinis, pereinama prie skaitmeninių mokymosi metodų. skaityti »

Ar Lietuvoje vyrai dirba pradinukų mokytojais?

Neįprastą pradinio ugdymo specialybę pasirinkęs vaikinas šiemet mokys pirmaklasius mokslo paslapčių. skaityti »

Lietuvoje kuriamas pirmasis Baltijos regione informacinių technologijų kompetencijų centras

IKT kompetencijų centre, kuris vienys lietuvių ir švedų tyrėjus ir institucijas bus vystomos inovacijos daiktų interneto kibernetinio saugumo, sveikatos technologijų srityje. skaityti »

Kokios savybės padės neužleisti vietos robotui?

Retas įsivaizduojame savo darbo dieną be kompiuterio ar išmanaus telefono, tačiau ateityje technologijų įtaka didės dar labiau. skaityti »

Lietuvos vaikų finansinis raštingumas žemas

Nors finansinis raštingumas padeda užtikrinti sėkmingą ekonominį gyvenimą, tyrimų rezultatai rodo, jog Lietuvoje vaikų ir paauglių iki 15 m. finansinio raštingumo lygis yra gerokai žemesnis nei kitose šalyse. skaityti »

Gabiems magistrantams iš užsienio – parama studijoms Lietuvoje

Siekiant didinti studijų tarptautiškumą ir pritraukti į Lietuvą studijuoti gabius jaunuolius iš užsienio, valstybė skiria paramą užsieniečių magistrantūros studijoms. skaityti »