Lietuvoje pirmą kartą organizuojama tarptautinė konferencija, skirta Globalaus švietimo problematikai pristatyti ir aptarti galimus sprendimus kartu su Lietuvos ir Europos švietimo specialistais, NVO atstovais bei politikos formuotojais.
Lietuvoje pirmą kartą organizuojama tarptautinė konferencija, skirta Globalaus švietimo problematikai pristatyti ir aptarti galimus sprendimus kartu su Lietuvos ir Europos švietimo specialistais, NVO atstovais bei politikos formuotojais. Konferencija įvyks Vilniuje, balandžio 13 d. Jos metu bus pristatytas Švietimo ir mokslo ministerijos sudarytos darbo grupės parengtas Lietuvos globaliojo švietimo koncepcijos projektas.
„Pasaulyje vykstantys globalūs pokyčiai turėtų rasti vietą ir šiandienėje švietimo sistemoje, – sako Valdas Jankauskas, Lietuvos vaikų ir jaunimo centro (LVJC) vadovas, Globaliojo švietimo koncepcijos rengimo grupės narys. – Dar darželyje vaikai turėtų suprasti ir mokytis spręsti pasaulio taikos, klimato kaitos, skurdo mažinimo problemas“.
Pasak V. Jankausko, pirmas žingsnis – suvokti, vykstančius procesus ir jų pasekmes. Šiandien tai suvokia mokslininkai, politikai, tačiau suprasti tai turėtų kiekvienas žmogus. „Gyvename viename pasaulyje, esame tarpusavyje susiję. Bendrų problemų, kurias turime spręsti – daugybė, – sako jis. – Nesiimant veiksmų, besivystančiose šalyse, kur žmonių skaičius didžiausias, gilės skurdas, daugės karinių konfliktų, augs šimtmečius nesuyrančių šiukšlių kalnai“.
2013 m. Pasaulio Ekonomikos Forumo Davose globalusis švietimas buvo pagrindine pranešimų ir diskusijų tema. Jau tuomet pasaulio lyderiai globalųjį švietimą pripažino veiksmingu įrankiu, skatinant pilietiškumą, sprendžiant ekonomines ir socialines problemas, ragino pasaulio valstybes imtis konkrečių veiksmų.
Šį balandį konferencijoje susirinkę Lietuvos ir Europos švietimo, vystomojo bendradarbiavimo specialistai, NVO atstovai bei politikos formuotojai diskutuos apie globaliojo švietimo sampratą, situaciją ir rezultatus Europos valstybėse, globaliojo švietimo sąsajas su kasdienio gyvenimo aktualijomis, ieškos būdų, kaip stiprinti jo vaidmenį įvairiuose nacionalinės švietimo sistemos lygiuose.