Lietuvoje bus atlikta išsami pameistrystės programų apžvalga

Publikuota: 2014 m. gegužės 30 d. penktadienis

Švietimo ir mokslo ministro kvietimu Europos profesinio mokymo plėtros centras (CEDEFOP) iki 2015 m. vidurio įsipareigojo atlikti išsamią pameistrystės programų Lietuvoje galimybių apžvalgą. Šios apžvalgos tikslas – pasiūlyti Lietuvos Respublikos Vyriausybei veiksmų planą kokybiškai pameistrystei įgyvendinti.

Turint tokį planą Lietuvoje bus veiksmingiau kovojama su jaunimo nedarbo problema, pritraukiami jauni ir vyresnio amžiaus besimokantys asmenys į profesinį mokymą ir darbu grįstą mokymąsi, skatinamas įdarbinimui reikalingų įgūdžių ir kompetencijų tobulinimas.

Atliekant minėtą apžvalgą, bus analizuojamos kitur jau veikiančios  sėkmingos pameistrystės sistemos, siekiant sukurti Lietuvos besimokančiųjų ir verslo poreikius bei mūsų šalies socialinį, politinį, ekonominį ir kultūrinį kontekstą atitinkančią pameistrystės formos mokymo sistemą. Atliekant apžvalgą bus siekiama išanalizuoti dabartinį pameistrystės mokymo planą, kuris turėtų vesti prie formalaus įgytų profesinių kvalifikacijų, susietų su Lietuvos kvalifikacijų sandara, pripažinimo. Visi šie veiksmai reikalingi užtikrinti pakankamą pasiūlytų pameistrystės programų formą ir trukmę, leidžiančią pameistriams išsiugdyti darbo rinkai reikalingą kompetenciją. Kitas numatytas apžvalgos tikslas – išryškinti šiame kontekste pridedamąja vertę Vyriausybės investicijų į praktinius mokymo centrus, padedančius paruošti jaunesnio ir vyresnio amžiaus besimokančiuosius darbui.

Taip pat yra numatyta, kad Lietuvos apžvalgoje bus apžvelgiama bendra Vyriausybės politika, skatinanti jaunimo užimtumą mokymosi visą gyvenimą kontekste. Be to, bendradarbiaujant su Lietuvos kvalifikacijų ir profesinio mokymo ir plėtros centru, apžvalgoje bus pasiūlyti galimi tokios politikos įgyvendinimo mechanizmai tiek profesinio mokymo institucijoms, tiek ir verslo atstovams.

Darbo grupėje dirbs atstovai iš skirtingų ministerijų, atsakingų už švietimą, užimtumą, socialinius reikalus, Lietuvos verslo darbdavių ir darbuotojų organizacijų, taip pat ekspertai iš CEDEFOP ir Lietuvos profesinių mokyklų bendruomenės.

Pirmajame grupės susitikime, įvykusiame gegužės 29 d., švietimo ir mokslo ministras Dainius Pavalkis pabrėžė tikįs, jog ši apžvalga suteiks galimybę stiprinti ryšius tarp švietimo, mokymo bei užimtumo sričių. CEDEFOP direktorius taip pat atkreipė dėmesį į glaudesnį švietimo ir užimtumo sektorių bendradarbiavimą, siekiant užtikrinti tinkamus darbo jėgos įgūdžius ir gebėjimus, reikalingus dinamiškai šiandienos darbo rinkai. CEDEFOP direktorius J. J. Calleja pabrėžė, kad ši apžvalga, kuri paraleliai bus atliekama ir Maltoje, kartu prisidės ir prie Europos pameistrystės aljanso stiprinimo.

Šaltinis: smm.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Populiariausi straipsniai

Inovatyvūs mokymo metodai: mokytojams pamokose siūlys pasitelkti vaizdo žaidimus

Vaizdo žaidimai gali būti ne tik laisvalaikio praleidimo forma, bet ir puiki mokymosi priemonė. skaityti »

Ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų

Novatorius fizikas S. Tamulevičius teigia, kad ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų, kurių ištekliai gamtoje mažėja. skaityti »

Penkios specialybės, kurių Lietuvos darbdaviai ieško dažniausiai

IT specialistus personalo atrankos ekspertai išskiria kaip pačius geidžiamiausius darbo rinkoje. skaityti »

Mokiniai sprendžia: kas svarbiausia kuriant ateities Europos Sąjungą?

Rusijos agresija, pabėgėlių krizė, teroristiniai išpuoliai – šie klausimai aktualūs ne tik ES politikos ekspertams, bet ir mokiniams. skaityti »

MITA patvirtino finansavimą 16 naujų projektų: bus kuriamos perspektyvios technologijos

Išmani apykaklė, apsauganti nuo nuskendimo, gintaro gaminių klasifikatorius, saulės kolektorius mažaenerginiams pastatams, sveikatos dienoraštis, mobili 12V baterija, antenų sistema nanopalydovams, plataus ruožo radaro prototipas – tai tik keletą inovacijų, kurios Lietuvoje bus vystomos 2018 metais. skaityti »

Skelbiama nauja atranka į programą „Renkuosi mokyti!“

Projektas „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai!“ skelbia naują mokyklų ir „Renkuosi mokyti!“ mokytojų atranką. skaityti »

Planuojama pertvarkyti vaikų socializacijos centrus

Per kelis ateinančius metus planuojama iš esmės pertvarkyti vaikų socializacijos centrus, sukuriant šiuolaikiškas įstaigas, kuriose būtų stiprinami socialiniai vaikų įgūdžiai. skaityti »

Ko galėtume pasimokyti iš Suomijos švietimo sistemos?

Suomijos švietimo sistema yra dažnai pateikiama kaip pavyzdys, kuriuo turėtų sekti kiekviena valstybė. skaityti »

XXI amžiaus švietimo sistema turi remtis kūrybiškumo ir atvirumo nesėkmei idėjomis

Mokyklos šiais laikais turi diegti ne tik konkrečios srities žinias, bet ir kūrybiškumą, plačias pažiūras, smalsumą. skaityti »

Programuotojai – pradinių klasių moksleiviai?

Programavimo specialistai įsitikinę, kad mokyti programavimo vaikus būtų tikslinga jau pradinėse klasėse. skaityti »