Lietuvoje bus atlikta išsami pameistrystės programų apžvalga

Publikuota: 2014 m. gegužės 30 d. penktadienis

Švietimo ir mokslo ministro kvietimu Europos profesinio mokymo plėtros centras (CEDEFOP) iki 2015 m. vidurio įsipareigojo atlikti išsamią pameistrystės programų Lietuvoje galimybių apžvalgą. Šios apžvalgos tikslas – pasiūlyti Lietuvos Respublikos Vyriausybei veiksmų planą kokybiškai pameistrystei įgyvendinti.

Turint tokį planą Lietuvoje bus veiksmingiau kovojama su jaunimo nedarbo problema, pritraukiami jauni ir vyresnio amžiaus besimokantys asmenys į profesinį mokymą ir darbu grįstą mokymąsi, skatinamas įdarbinimui reikalingų įgūdžių ir kompetencijų tobulinimas.

Atliekant minėtą apžvalgą, bus analizuojamos kitur jau veikiančios  sėkmingos pameistrystės sistemos, siekiant sukurti Lietuvos besimokančiųjų ir verslo poreikius bei mūsų šalies socialinį, politinį, ekonominį ir kultūrinį kontekstą atitinkančią pameistrystės formos mokymo sistemą. Atliekant apžvalgą bus siekiama išanalizuoti dabartinį pameistrystės mokymo planą, kuris turėtų vesti prie formalaus įgytų profesinių kvalifikacijų, susietų su Lietuvos kvalifikacijų sandara, pripažinimo. Visi šie veiksmai reikalingi užtikrinti pakankamą pasiūlytų pameistrystės programų formą ir trukmę, leidžiančią pameistriams išsiugdyti darbo rinkai reikalingą kompetenciją. Kitas numatytas apžvalgos tikslas – išryškinti šiame kontekste pridedamąja vertę Vyriausybės investicijų į praktinius mokymo centrus, padedančius paruošti jaunesnio ir vyresnio amžiaus besimokančiuosius darbui.

Taip pat yra numatyta, kad Lietuvos apžvalgoje bus apžvelgiama bendra Vyriausybės politika, skatinanti jaunimo užimtumą mokymosi visą gyvenimą kontekste. Be to, bendradarbiaujant su Lietuvos kvalifikacijų ir profesinio mokymo ir plėtros centru, apžvalgoje bus pasiūlyti galimi tokios politikos įgyvendinimo mechanizmai tiek profesinio mokymo institucijoms, tiek ir verslo atstovams.

Darbo grupėje dirbs atstovai iš skirtingų ministerijų, atsakingų už švietimą, užimtumą, socialinius reikalus, Lietuvos verslo darbdavių ir darbuotojų organizacijų, taip pat ekspertai iš CEDEFOP ir Lietuvos profesinių mokyklų bendruomenės.

Pirmajame grupės susitikime, įvykusiame gegužės 29 d., švietimo ir mokslo ministras Dainius Pavalkis pabrėžė tikįs, jog ši apžvalga suteiks galimybę stiprinti ryšius tarp švietimo, mokymo bei užimtumo sričių. CEDEFOP direktorius taip pat atkreipė dėmesį į glaudesnį švietimo ir užimtumo sektorių bendradarbiavimą, siekiant užtikrinti tinkamus darbo jėgos įgūdžius ir gebėjimus, reikalingus dinamiškai šiandienos darbo rinkai. CEDEFOP direktorius J. J. Calleja pabrėžė, kad ši apžvalga, kuri paraleliai bus atliekama ir Maltoje, kartu prisidės ir prie Europos pameistrystės aljanso stiprinimo.

Šaltinis: smm.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Populiariausi straipsniai

Šiuolaikinio mokslininko portretas: griūvantys stereotipai ir galia nulemti ateitį

Šiuolaikinis mokslininkas, norėdamas sėkmingai konkuruoti savo srityje, privalo būti kūrybiškas, socialus ir nuolat ieškoti savo veiklos realizavimo galimybių. skaityti »

Tarp 50 geriausių regiono universitetų – dvi Lietuvos aukštosios mokyklos

Vėlyvą pirmadienio vakarą tarptautinio universitetų reitingo „QS World University Rankings“ sudarytojai paskelbė „Emerging Europe and Central Asia 2018“ universitetų reitingą. skaityti »

Robotai ir virtuali realybė: galimybės ar pavojus mokytojo profesijai?

Prognozuojama, kad jau netolimoje ateityje mokymosi procesas stipriai pasikeis, mat pedagogų vietą mokyklose žada pakeisti ne kas kitas, o robotai. skaityti »

Metų knygos rinkimai: skelbiami išskirtiniausių kūrinių penketukai

Akcija „Metų knygos rinkimai“ jau 13 kartą kviečia skaitytojus rinkti labiausiai patikusias lietuvių autorių knygas. skaityti »

Šiuolaikinis švietimas: kaip vaikus ugdo inovatyvios pasaulio mokyklos?

Kaip turėtų atrodyti šiuolaikinė mokykla? Pasidairius po pasaulį panašu, kad mokyklose nuo tradicinių mokymosi įrankių, tokių kaip knyga ir sąsiuvinis, pereinama prie skaitmeninių mokymosi metodų. skaityti »

Ar Lietuvoje vyrai dirba pradinukų mokytojais?

Neįprastą pradinio ugdymo specialybę pasirinkęs vaikinas šiemet mokys pirmaklasius mokslo paslapčių. skaityti »

Lietuvoje kuriamas pirmasis Baltijos regione informacinių technologijų kompetencijų centras

IKT kompetencijų centre, kuris vienys lietuvių ir švedų tyrėjus ir institucijas bus vystomos inovacijos daiktų interneto kibernetinio saugumo, sveikatos technologijų srityje. skaityti »

Kokios savybės padės neužleisti vietos robotui?

Retas įsivaizduojame savo darbo dieną be kompiuterio ar išmanaus telefono, tačiau ateityje technologijų įtaka didės dar labiau. skaityti »

Lietuvos vaikų finansinis raštingumas žemas

Nors finansinis raštingumas padeda užtikrinti sėkmingą ekonominį gyvenimą, tyrimų rezultatai rodo, jog Lietuvoje vaikų ir paauglių iki 15 m. finansinio raštingumo lygis yra gerokai žemesnis nei kitose šalyse. skaityti »

Gabiems magistrantams iš užsienio – parama studijoms Lietuvoje

Siekiant didinti studijų tarptautiškumą ir pritraukti į Lietuvą studijuoti gabius jaunuolius iš užsienio, valstybė skiria paramą užsieniečių magistrantūros studijoms. skaityti »