Lietuvos mokslas įsijungia į tarptautines tyrimų erdves

Publikuota: 2012 m. liepos 9 d. pirmadienis

Lietuvos mokslo institucijos turės daugiau galimybių aktyviai dalyvauti tarptautinėse mokslo veiklose. Švietimo ir mokslo ministras Gintaras Steponavičius patvirtino dalyvavimo tarptautinėse mokslinių tyrimų infrastruktūrose tvarką.

Mokslinių tyrimų infrastruktūra – tai išteklių, kuriais naudojasi mokslo bendruomenė, atlikdama mokslinius tyrimus, visuma. Mokslinių tyrimų infrastruktūra apima mokslinę įrangą, mokslinių tyrimų medžiagą, žinių šaltinius, informacijos ir ryšių technologijomis grindžiamas infrastruktūras ir kitas priemones.

Lietuvos mokslo taryba tvirtina Lietuvos mokslinių tyrimų infrastruktūrų kelrodį. Į kelrodį įtraukiamos nacionalinės ir Lietuvai aktualios europinės bei kitos tarptautinės infrastruktūros ir jų projektai, kuriuose tikslinga siekti Lietuvos nacionalinės narystės. Mokslo ir studijų institucijos gali teikti siūlymus dėl naujų infrastruktūrų ir projektų įtraukimo.

„Lietuvos geriausių ir perspektyviausių laboratorijų bei kitų mokslo ir studijų institucijų padalinių mokslininkams atsiveria plačios galimybės aktyviai bendradarbiauti tarptautinėje erdvėje, megzti mokslinius ryšius su panašiose temose dirbančiais kitų šalių mokslininkais, stažuotis užsienio šalių mokslo laboratorijose, drauge rengti ir įgyvendinti bendrus projektus. Tikimės, kad mūsų institucijos naujomis galimybėmis veržliai naudosis“, – sako švietimo ir mokslo viceministrė Nerija Putinaitė.

Dalyvavimo tarptautinėse mokslinių tyrimų infrastruktūrose tvarkoje nustatytos iniciavimo, sprendimų dėl dalyvavimo priėmimo ir dalyvavimo rezultatų vertinimo procedūros. Įsijungimui į tarptautinius mokslo projektus numatytas dalinis valstybės finansavimas.

Šaltinis: smm.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

Inovatyvūs mokymo metodai: mokytojams pamokose siūlys pasitelkti vaizdo žaidimus

Vaizdo žaidimai gali būti ne tik laisvalaikio praleidimo forma, bet ir puiki mokymosi priemonė. skaityti »

Ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų

Novatorius fizikas S. Tamulevičius teigia, kad ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų, kurių ištekliai gamtoje mažėja. skaityti »

Penkios specialybės, kurių Lietuvos darbdaviai ieško dažniausiai

IT specialistus personalo atrankos ekspertai išskiria kaip pačius geidžiamiausius darbo rinkoje. skaityti »

Mokiniai sprendžia: kas svarbiausia kuriant ateities Europos Sąjungą?

Rusijos agresija, pabėgėlių krizė, teroristiniai išpuoliai – šie klausimai aktualūs ne tik ES politikos ekspertams, bet ir mokiniams. skaityti »

MITA patvirtino finansavimą 16 naujų projektų: bus kuriamos perspektyvios technologijos

Išmani apykaklė, apsauganti nuo nuskendimo, gintaro gaminių klasifikatorius, saulės kolektorius mažaenerginiams pastatams, sveikatos dienoraštis, mobili 12V baterija, antenų sistema nanopalydovams, plataus ruožo radaro prototipas – tai tik keletą inovacijų, kurios Lietuvoje bus vystomos 2018 metais. skaityti »

Skelbiama nauja atranka į programą „Renkuosi mokyti!“

Projektas „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai!“ skelbia naują mokyklų ir „Renkuosi mokyti!“ mokytojų atranką. skaityti »

Planuojama pertvarkyti vaikų socializacijos centrus

Per kelis ateinančius metus planuojama iš esmės pertvarkyti vaikų socializacijos centrus, sukuriant šiuolaikiškas įstaigas, kuriose būtų stiprinami socialiniai vaikų įgūdžiai. skaityti »

Ko galėtume pasimokyti iš Suomijos švietimo sistemos?

Suomijos švietimo sistema yra dažnai pateikiama kaip pavyzdys, kuriuo turėtų sekti kiekviena valstybė. skaityti »

XXI amžiaus švietimo sistema turi remtis kūrybiškumo ir atvirumo nesėkmei idėjomis

Mokyklos šiais laikais turi diegti ne tik konkrečios srities žinias, bet ir kūrybiškumą, plačias pažiūras, smalsumą. skaityti »

Programuotojai – pradinių klasių moksleiviai?

Programavimo specialistai įsitikinę, kad mokyti programavimo vaikus būtų tikslinga jau pradinėse klasėse. skaityti »