Lietuvos mokyklose per mažai dėmesio skiriama verslumo ugdymui

Publikuota: 2012 m. balandžio 2 d. pirmadienis

Šiais mokslo metais, įgyvendinant projektą „TOC for Education“ metodikos taikymas bendrojo lavinimo mokyklos bendruomenėms per netradicines ugdymo formas", projekte dalyvaujančiose Lietuvos bendrojo lavinimo mokyklose prasidėjo verslumo svarbos ir jo efektyvaus ugdymo programos pristatymas. Vilniaus miesto ir apskrities verslininkų darbdavių konfederacijos prezidentas prof. Rimvydas Jasinavičius vienuolikoje Lietuvos mokyklų išsamiai pristatė šio projekto turinį, unikalius jo ypatumus bei išskirtinę naudą, kurią savo veikloje gali gauti kiekvienas, pasinaudojęs TOC metodikos subtilybėmis.

Projekto „TOC for Education“ metodikos taikymas bendrojo lavinimo mokyklos bendruomenėms per netradicines ugdymo formas" tikslas – pradėti diegti ir naudoti Lietuvos švietimo sistemoje naujus efektyvaus mąstymo bei harmoningo bendravimo metodus, kurie gali padėti mokytojams, moksleiviams bei jų tėvams iš esmės pagerinti elgesio ir veiklos būdus ir suteikti gebėjimų atliekamus darbus atlikti geriau ir efektyviau.

Pasak prof. Rimvydo Jasinavičiaus „TOC for Education“ metodika skatina jaunus žmones mąstyti apie geresnės darbo vietos sau ir kitiems kūrimą bei pačio darbo efektyvumo nuolatinį kėlimą, kas sąlygoja didesnio uždarbio galimybes. Verslumo įgūdžių ugdymas itin aktualus šiuo metu tiek Lietuvai, tiek Europos Sąjungai susiduriant su jaunimo nedarbo problema bei ieškant ilgalaikių jos sprendimo būdų. „Švietimo sistemos dalyvius norime įtikinti, kad šalia tų akademinių, edukacinių disciplinų, kurios dabar yra įtrauktos į mokymų programą, svarbu lavinti ir kitus bendruosius gebėjimus: efektyvaus mąstymo, harmoningo, nekonfliktinio bendravimo, profesinės vertės bei verslumo“, – priduria profesorius.

Projekte dalyvaujančios Vilniaus privačios „Saulės“ gimnazijos direktorė Irena Baranauskienė po pažintinės paskaitos sakė, kad „TOC for Education“ metodikų mokymasis mokytojams yra nauja kvalifikacijos kėlimo, kompetencijų tobulinimo kryptis.

„Tai buvo įdomu, aišku, naudinga. – sakė gimnazijos direktorė. – Manau, mūsų mokyklos mokytojai aktyviai jungsis mokytis „TOC metodikos“, nes jie yra žingeidūs, norintys įdomesnių seminarų, įdomesnės veiklos, nebesitenkinantys tais pačiais metai iš metų vykstančiais kursais, kurie vienas kitą kartoja.“

Paskaitų ciklo metu atsiskleidė ir mokyklų bendruomenių daugialypis požiūris į verslininkus. Daugelyje mokyklų tiek moksleiviai, tiek tėvai, tiek pedagogai bei mokyklų vadovai labai entuziastingai, palankiai priėmė verslumo skatinimo projekto atstovus. Tačiau pasitaikė ir mokyklų, kuriose projekto komandos nariai buvo sutikti šiek tiek skeptiškiau. „Visi remėsi savo patyrimu. Jeigu jų aplinkoje nebuvo gerų kontaktų su verslo atstovais, nieko gero bendravimas su jais nedavė, – jie tą išreiškė. Ir atvirkščiai, tie, kurie turėjo gerų pavyzdžių iš bendravimo su savo buvusiais absolventais, rėmėjais, vaikų tėvais – verslininkais, jie labai entuziastingai visą tą priemė. Šiuo požiūriu projektas taip pat svarbus, nes į jį bus įtraukiami ir verslo atstovai pristatant mokyklų bendruomenėms geruosius pavyzdžius bei skatinant pažangios patirties sklaidą“, – pasakojo konfederacijos prezidentas.

Plačiai pasaulyje naudojama mąstymo ir veiklos procesų vizualizavimo metodika „TOC for education“ (Theory of Constrains), kurią sėkmingai naudoja pažangios ir pirmaujančios rinkose verslo įmonės, kiekvienam žmogui gali atskleisti kelius ir būdus kaip surasti optimalias išeitis iš įvairiausių keblių situacijų. Jos sukurti įrankiai: išsisklaidančio konflikto debesis, loginė pasekmių šaka bei ambicinio tikslo medis padeda efektyviai išspręsti net ir sunkiausius konfliktus bei konstruoti pažangios ateities scenarijus, įgalinančius pasiekti reikšmingų rezultatų gyvenime.

Projektą „TOC for Education“ metodikos taikymas bendrojo lavinimo mokyklos bendruomenėms per netradicines ugdymo formas", finansuojamą Europos socialinio fondo lėšomis, įgyvendina Vilniaus miesto ir apskrities verslininkų darbdavių konfederacija. Projekte dalyvaujančiose švietimo įstaigose, kuriose susidaro paskaitų klausytojų grupės, metodikos mokymai tęsis iki š.m. lapkričio mėnesio. Daugiau informacijos: www.tocforedu.lt

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

ES švietimo ministrai aptars, kaip skatinti verslumo ugdymą

Gruodžio 12 d. švietimo ir mokslo ministras Dainius Pavalkis dalyvaus ES Švietimo, jaunimo, kultūros ir sporto tarybos posėdyje. skaityti »

Populiariausi straipsniai

Inovatyvūs mokymo metodai: mokytojams pamokose siūlys pasitelkti vaizdo žaidimus

Vaizdo žaidimai gali būti ne tik laisvalaikio praleidimo forma, bet ir puiki mokymosi priemonė. skaityti »

Ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų

Novatorius fizikas S. Tamulevičius teigia, kad ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų, kurių ištekliai gamtoje mažėja. skaityti »

Penkios specialybės, kurių Lietuvos darbdaviai ieško dažniausiai

IT specialistus personalo atrankos ekspertai išskiria kaip pačius geidžiamiausius darbo rinkoje. skaityti »

Mokiniai sprendžia: kas svarbiausia kuriant ateities Europos Sąjungą?

Rusijos agresija, pabėgėlių krizė, teroristiniai išpuoliai – šie klausimai aktualūs ne tik ES politikos ekspertams, bet ir mokiniams. skaityti »

MITA patvirtino finansavimą 16 naujų projektų: bus kuriamos perspektyvios technologijos

Išmani apykaklė, apsauganti nuo nuskendimo, gintaro gaminių klasifikatorius, saulės kolektorius mažaenerginiams pastatams, sveikatos dienoraštis, mobili 12V baterija, antenų sistema nanopalydovams, plataus ruožo radaro prototipas – tai tik keletą inovacijų, kurios Lietuvoje bus vystomos 2018 metais. skaityti »

Skelbiama nauja atranka į programą „Renkuosi mokyti!“

Projektas „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai!“ skelbia naują mokyklų ir „Renkuosi mokyti!“ mokytojų atranką. skaityti »

Planuojama pertvarkyti vaikų socializacijos centrus

Per kelis ateinančius metus planuojama iš esmės pertvarkyti vaikų socializacijos centrus, sukuriant šiuolaikiškas įstaigas, kuriose būtų stiprinami socialiniai vaikų įgūdžiai. skaityti »

Ko galėtume pasimokyti iš Suomijos švietimo sistemos?

Suomijos švietimo sistema yra dažnai pateikiama kaip pavyzdys, kuriuo turėtų sekti kiekviena valstybė. skaityti »

XXI amžiaus švietimo sistema turi remtis kūrybiškumo ir atvirumo nesėkmei idėjomis

Mokyklos šiais laikais turi diegti ne tik konkrečios srities žinias, bet ir kūrybiškumą, plačias pažiūras, smalsumą. skaityti »

Programuotojai – pradinių klasių moksleiviai?

Programavimo specialistai įsitikinę, kad mokyti programavimo vaikus būtų tikslinga jau pradinėse klasėse. skaityti »