Lietuvos mokyklose per mažai dėmesio skiriama verslumo ugdymui

Publikuota: 2012 m. balandžio 2 d. pirmadienis

Šiais mokslo metais, įgyvendinant projektą „TOC for Education“ metodikos taikymas bendrojo lavinimo mokyklos bendruomenėms per netradicines ugdymo formas", projekte dalyvaujančiose Lietuvos bendrojo lavinimo mokyklose prasidėjo verslumo svarbos ir jo efektyvaus ugdymo programos pristatymas. Vilniaus miesto ir apskrities verslininkų darbdavių konfederacijos prezidentas prof. Rimvydas Jasinavičius vienuolikoje Lietuvos mokyklų išsamiai pristatė šio projekto turinį, unikalius jo ypatumus bei išskirtinę naudą, kurią savo veikloje gali gauti kiekvienas, pasinaudojęs TOC metodikos subtilybėmis.

Projekto „TOC for Education“ metodikos taikymas bendrojo lavinimo mokyklos bendruomenėms per netradicines ugdymo formas" tikslas – pradėti diegti ir naudoti Lietuvos švietimo sistemoje naujus efektyvaus mąstymo bei harmoningo bendravimo metodus, kurie gali padėti mokytojams, moksleiviams bei jų tėvams iš esmės pagerinti elgesio ir veiklos būdus ir suteikti gebėjimų atliekamus darbus atlikti geriau ir efektyviau.

Pasak prof. Rimvydo Jasinavičiaus „TOC for Education“ metodika skatina jaunus žmones mąstyti apie geresnės darbo vietos sau ir kitiems kūrimą bei pačio darbo efektyvumo nuolatinį kėlimą, kas sąlygoja didesnio uždarbio galimybes. Verslumo įgūdžių ugdymas itin aktualus šiuo metu tiek Lietuvai, tiek Europos Sąjungai susiduriant su jaunimo nedarbo problema bei ieškant ilgalaikių jos sprendimo būdų. „Švietimo sistemos dalyvius norime įtikinti, kad šalia tų akademinių, edukacinių disciplinų, kurios dabar yra įtrauktos į mokymų programą, svarbu lavinti ir kitus bendruosius gebėjimus: efektyvaus mąstymo, harmoningo, nekonfliktinio bendravimo, profesinės vertės bei verslumo“, – priduria profesorius.

Projekte dalyvaujančios Vilniaus privačios „Saulės“ gimnazijos direktorė Irena Baranauskienė po pažintinės paskaitos sakė, kad „TOC for Education“ metodikų mokymasis mokytojams yra nauja kvalifikacijos kėlimo, kompetencijų tobulinimo kryptis.

„Tai buvo įdomu, aišku, naudinga. – sakė gimnazijos direktorė. – Manau, mūsų mokyklos mokytojai aktyviai jungsis mokytis „TOC metodikos“, nes jie yra žingeidūs, norintys įdomesnių seminarų, įdomesnės veiklos, nebesitenkinantys tais pačiais metai iš metų vykstančiais kursais, kurie vienas kitą kartoja.“

Paskaitų ciklo metu atsiskleidė ir mokyklų bendruomenių daugialypis požiūris į verslininkus. Daugelyje mokyklų tiek moksleiviai, tiek tėvai, tiek pedagogai bei mokyklų vadovai labai entuziastingai, palankiai priėmė verslumo skatinimo projekto atstovus. Tačiau pasitaikė ir mokyklų, kuriose projekto komandos nariai buvo sutikti šiek tiek skeptiškiau. „Visi remėsi savo patyrimu. Jeigu jų aplinkoje nebuvo gerų kontaktų su verslo atstovais, nieko gero bendravimas su jais nedavė, – jie tą išreiškė. Ir atvirkščiai, tie, kurie turėjo gerų pavyzdžių iš bendravimo su savo buvusiais absolventais, rėmėjais, vaikų tėvais – verslininkais, jie labai entuziastingai visą tą priemė. Šiuo požiūriu projektas taip pat svarbus, nes į jį bus įtraukiami ir verslo atstovai pristatant mokyklų bendruomenėms geruosius pavyzdžius bei skatinant pažangios patirties sklaidą“, – pasakojo konfederacijos prezidentas.

Plačiai pasaulyje naudojama mąstymo ir veiklos procesų vizualizavimo metodika „TOC for education“ (Theory of Constrains), kurią sėkmingai naudoja pažangios ir pirmaujančios rinkose verslo įmonės, kiekvienam žmogui gali atskleisti kelius ir būdus kaip surasti optimalias išeitis iš įvairiausių keblių situacijų. Jos sukurti įrankiai: išsisklaidančio konflikto debesis, loginė pasekmių šaka bei ambicinio tikslo medis padeda efektyviai išspręsti net ir sunkiausius konfliktus bei konstruoti pažangios ateities scenarijus, įgalinančius pasiekti reikšmingų rezultatų gyvenime.

Projektą „TOC for Education“ metodikos taikymas bendrojo lavinimo mokyklos bendruomenėms per netradicines ugdymo formas", finansuojamą Europos socialinio fondo lėšomis, įgyvendina Vilniaus miesto ir apskrities verslininkų darbdavių konfederacija. Projekte dalyvaujančiose švietimo įstaigose, kuriose susidaro paskaitų klausytojų grupės, metodikos mokymai tęsis iki š.m. lapkričio mėnesio. Daugiau informacijos: www.tocforedu.lt

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

ES švietimo ministrai aptars, kaip skatinti verslumo ugdymą

Gruodžio 12 d. švietimo ir mokslo ministras Dainius Pavalkis dalyvaus ES Švietimo, jaunimo, kultūros ir sporto tarybos posėdyje. skaityti »

Populiariausi straipsniai

Vilniaus universiteto mokslininkams – apdovanojimai už nuopelnus Vilniaus miestui

Jau devynioliktąjį kartą įteikti garbingiausi Vilniaus miesto apdovanojimai – Šv. Kristoforo statulėlės, teikiamos už nuopelnus švietimo, mokslo, kultūros, meno bei kitus darbus. skaityti »

KTU ir LSMU sukūrė unikalią technologiją vestibulinės funkcijos sutrikimams tirti

Kauno technologijos (KTU) ir Lietuvos sveikatos mokslų (LSMU) universitetai apjungė jėgas bendram tikslui – vestibulinio aparato sutrikimams tirti ir jų diagnostikai tobulinti. skaityti »

Tarptautinėje jaunių gamtos mokslų olimpiadoje Lietuvos mokiniai iškovojo sidabro ir bronzos medalius

Tarptautinėje jaunių gamtos mokslų olimpiadoje, gruodžio 2–11 dienomis vykusioje Indonezijoje, Balyje, sidabro medalius pelnė Ignas Šakuro ir Ernestas Ramanauskas. skaityti »

LEU IF prof. Benediktas Šetkus lankėsi Nursultano Nazarbajevo intelektinėje mokykloje Almatoje

Lietuvos edukologijos universiteto Istorijos fakulteto (LEU IF) prof. Benediktas Šetkus lankėsi Nursultano Nazarbajevo intelektinėje mokykloje Almatoje (Kazachstanas). skaityti »

„Mokslo pusryčiai“ – kaip mokslas gali kurti pridėtinę vertę verslui?

Antradienį Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros organizuotoje konferencijoje „Mokslo pusryčiai“ pristatyta nauja iniciatyva – „Mokslo ir tyrimų atvira prieiga“, kuri, kaip planuojama, padės mokslininkams pritraukti daugiau verslo užsakymų ne tik iš Lietuvos, bet ir iš užsienio. skaityti »

VU studentai pateko į pasaulinės programavimo olimpiados finalą

Pasaulinės studentų programavimo olimpiados Šiaurės Rytų Europos regiono atrankos turnyre Vilniaus universitetui atstovaujanti Matematikos ir informatikos fakulteto (MIF) studentų komanda užėmė 10 vietą iš 228 ir pirmą kartą VU istorijoje iškovojo kelialapį į finalą. skaityti »

VU tyrėjus pripažinę CERN specialistai Lietuvoje ieškos naujų idėjų pasaulinio mokslo pažangai

Gruodžio 13–14 d. mokslinėse dirbtuvėse „CERN CMS Computing and Technology Workshop“ Vilniaus universiteto ir Europos branduolinių tyrimų organizacijos Kompaktiškojo miuonų solenoido (CMS) mokslininkai aptars aktualiausius iššūkius, su kuriais susiduria geriausi pasaulio tyrėjai. skaityti »

VGTU mokslininkai rado praktišką būdą, kaip panaudoti avių vilnos atliekas

Lietuvoje šiuo metu auginama daugiau nei 180 tūkst. avių. Iš jų vilnos gaminant verpalus susidaro itin daug vilnos atliekų, kurios yra netinkamos pakartotinei verpalų gamybai. skaityti »

Prevencines programas įgyvendino daugiau nei 60 proc. Lietuvos mokyklų

2015–2016 m. m. bent vieną prevencinę programą įgyvendino 730 bendrojo ugdymo mokyklų, tai sudaro 62,8 proc. visų šalies mokyklų. skaityti »

Vilniaus universitetas bendradarbiaus su Generaline prokuratūra

Vilniaus universitetas pasirašė bendradarbiavimo sutartį su Lietuvos Respublikos generaline prokuratūra. Šią sutartį inicijavo VU Filosofijos fakultetas. skaityti »