Lietuvos mokyklose per mažai dėmesio skiriama verslumo ugdymui

Publikuota: 2012 m. balandžio 2 d. pirmadienis

Šiais mokslo metais, įgyvendinant projektą „TOC for Education“ metodikos taikymas bendrojo lavinimo mokyklos bendruomenėms per netradicines ugdymo formas", projekte dalyvaujančiose Lietuvos bendrojo lavinimo mokyklose prasidėjo verslumo svarbos ir jo efektyvaus ugdymo programos pristatymas. Vilniaus miesto ir apskrities verslininkų darbdavių konfederacijos prezidentas prof. Rimvydas Jasinavičius vienuolikoje Lietuvos mokyklų išsamiai pristatė šio projekto turinį, unikalius jo ypatumus bei išskirtinę naudą, kurią savo veikloje gali gauti kiekvienas, pasinaudojęs TOC metodikos subtilybėmis.

Projekto „TOC for Education“ metodikos taikymas bendrojo lavinimo mokyklos bendruomenėms per netradicines ugdymo formas" tikslas – pradėti diegti ir naudoti Lietuvos švietimo sistemoje naujus efektyvaus mąstymo bei harmoningo bendravimo metodus, kurie gali padėti mokytojams, moksleiviams bei jų tėvams iš esmės pagerinti elgesio ir veiklos būdus ir suteikti gebėjimų atliekamus darbus atlikti geriau ir efektyviau.

Pasak prof. Rimvydo Jasinavičiaus „TOC for Education“ metodika skatina jaunus žmones mąstyti apie geresnės darbo vietos sau ir kitiems kūrimą bei pačio darbo efektyvumo nuolatinį kėlimą, kas sąlygoja didesnio uždarbio galimybes. Verslumo įgūdžių ugdymas itin aktualus šiuo metu tiek Lietuvai, tiek Europos Sąjungai susiduriant su jaunimo nedarbo problema bei ieškant ilgalaikių jos sprendimo būdų. „Švietimo sistemos dalyvius norime įtikinti, kad šalia tų akademinių, edukacinių disciplinų, kurios dabar yra įtrauktos į mokymų programą, svarbu lavinti ir kitus bendruosius gebėjimus: efektyvaus mąstymo, harmoningo, nekonfliktinio bendravimo, profesinės vertės bei verslumo“, – priduria profesorius.

Projekte dalyvaujančios Vilniaus privačios „Saulės“ gimnazijos direktorė Irena Baranauskienė po pažintinės paskaitos sakė, kad „TOC for Education“ metodikų mokymasis mokytojams yra nauja kvalifikacijos kėlimo, kompetencijų tobulinimo kryptis.

„Tai buvo įdomu, aišku, naudinga. – sakė gimnazijos direktorė. – Manau, mūsų mokyklos mokytojai aktyviai jungsis mokytis „TOC metodikos“, nes jie yra žingeidūs, norintys įdomesnių seminarų, įdomesnės veiklos, nebesitenkinantys tais pačiais metai iš metų vykstančiais kursais, kurie vienas kitą kartoja.“

Paskaitų ciklo metu atsiskleidė ir mokyklų bendruomenių daugialypis požiūris į verslininkus. Daugelyje mokyklų tiek moksleiviai, tiek tėvai, tiek pedagogai bei mokyklų vadovai labai entuziastingai, palankiai priėmė verslumo skatinimo projekto atstovus. Tačiau pasitaikė ir mokyklų, kuriose projekto komandos nariai buvo sutikti šiek tiek skeptiškiau. „Visi remėsi savo patyrimu. Jeigu jų aplinkoje nebuvo gerų kontaktų su verslo atstovais, nieko gero bendravimas su jais nedavė, – jie tą išreiškė. Ir atvirkščiai, tie, kurie turėjo gerų pavyzdžių iš bendravimo su savo buvusiais absolventais, rėmėjais, vaikų tėvais – verslininkais, jie labai entuziastingai visą tą priemė. Šiuo požiūriu projektas taip pat svarbus, nes į jį bus įtraukiami ir verslo atstovai pristatant mokyklų bendruomenėms geruosius pavyzdžius bei skatinant pažangios patirties sklaidą“, – pasakojo konfederacijos prezidentas.

Plačiai pasaulyje naudojama mąstymo ir veiklos procesų vizualizavimo metodika „TOC for education“ (Theory of Constrains), kurią sėkmingai naudoja pažangios ir pirmaujančios rinkose verslo įmonės, kiekvienam žmogui gali atskleisti kelius ir būdus kaip surasti optimalias išeitis iš įvairiausių keblių situacijų. Jos sukurti įrankiai: išsisklaidančio konflikto debesis, loginė pasekmių šaka bei ambicinio tikslo medis padeda efektyviai išspręsti net ir sunkiausius konfliktus bei konstruoti pažangios ateities scenarijus, įgalinančius pasiekti reikšmingų rezultatų gyvenime.

Projektą „TOC for Education“ metodikos taikymas bendrojo lavinimo mokyklos bendruomenėms per netradicines ugdymo formas", finansuojamą Europos socialinio fondo lėšomis, įgyvendina Vilniaus miesto ir apskrities verslininkų darbdavių konfederacija. Projekte dalyvaujančiose švietimo įstaigose, kuriose susidaro paskaitų klausytojų grupės, metodikos mokymai tęsis iki š.m. lapkričio mėnesio. Daugiau informacijos: www.tocforedu.lt

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

ES švietimo ministrai aptars, kaip skatinti verslumo ugdymą

Gruodžio 12 d. švietimo ir mokslo ministras Dainius Pavalkis dalyvaus ES Švietimo, jaunimo, kultūros ir sporto tarybos posėdyje. skaityti »

Populiariausi straipsniai

Šiuolaikinio mokslininko portretas: griūvantys stereotipai ir galia nulemti ateitį

Šiuolaikinis mokslininkas, norėdamas sėkmingai konkuruoti savo srityje, privalo būti kūrybiškas, socialus ir nuolat ieškoti savo veiklos realizavimo galimybių. skaityti »

Tarp 50 geriausių regiono universitetų – dvi Lietuvos aukštosios mokyklos

Vėlyvą pirmadienio vakarą tarptautinio universitetų reitingo „QS World University Rankings“ sudarytojai paskelbė „Emerging Europe and Central Asia 2018“ universitetų reitingą. skaityti »

Robotai ir virtuali realybė: galimybės ar pavojus mokytojo profesijai?

Prognozuojama, kad jau netolimoje ateityje mokymosi procesas stipriai pasikeis, mat pedagogų vietą mokyklose žada pakeisti ne kas kitas, o robotai. skaityti »

Metų knygos rinkimai: skelbiami išskirtiniausių kūrinių penketukai

Akcija „Metų knygos rinkimai“ jau 13 kartą kviečia skaitytojus rinkti labiausiai patikusias lietuvių autorių knygas. skaityti »

Šiuolaikinis švietimas: kaip vaikus ugdo inovatyvios pasaulio mokyklos?

Kaip turėtų atrodyti šiuolaikinė mokykla? Pasidairius po pasaulį panašu, kad mokyklose nuo tradicinių mokymosi įrankių, tokių kaip knyga ir sąsiuvinis, pereinama prie skaitmeninių mokymosi metodų. skaityti »

Ar Lietuvoje vyrai dirba pradinukų mokytojais?

Neįprastą pradinio ugdymo specialybę pasirinkęs vaikinas šiemet mokys pirmaklasius mokslo paslapčių. skaityti »

Lietuvoje kuriamas pirmasis Baltijos regione informacinių technologijų kompetencijų centras

IKT kompetencijų centre, kuris vienys lietuvių ir švedų tyrėjus ir institucijas bus vystomos inovacijos daiktų interneto kibernetinio saugumo, sveikatos technologijų srityje. skaityti »

Kokios savybės padės neužleisti vietos robotui?

Retas įsivaizduojame savo darbo dieną be kompiuterio ar išmanaus telefono, tačiau ateityje technologijų įtaka didės dar labiau. skaityti »

Lietuvos vaikų finansinis raštingumas žemas

Nors finansinis raštingumas padeda užtikrinti sėkmingą ekonominį gyvenimą, tyrimų rezultatai rodo, jog Lietuvoje vaikų ir paauglių iki 15 m. finansinio raštingumo lygis yra gerokai žemesnis nei kitose šalyse. skaityti »

Gabiems magistrantams iš užsienio – parama studijoms Lietuvoje

Siekiant didinti studijų tarptautiškumą ir pritraukti į Lietuvą studijuoti gabius jaunuolius iš užsienio, valstybė skiria paramą užsieniečių magistrantūros studijoms. skaityti »