Lietuvos mokyklose per mažai dėmesio skiriama verslumo ugdymui

Publikuota: 2012 m. balandžio 2 d. pirmadienis

Šiais mokslo metais, įgyvendinant projektą „TOC for Education“ metodikos taikymas bendrojo lavinimo mokyklos bendruomenėms per netradicines ugdymo formas", projekte dalyvaujančiose Lietuvos bendrojo lavinimo mokyklose prasidėjo verslumo svarbos ir jo efektyvaus ugdymo programos pristatymas. Vilniaus miesto ir apskrities verslininkų darbdavių konfederacijos prezidentas prof. Rimvydas Jasinavičius vienuolikoje Lietuvos mokyklų išsamiai pristatė šio projekto turinį, unikalius jo ypatumus bei išskirtinę naudą, kurią savo veikloje gali gauti kiekvienas, pasinaudojęs TOC metodikos subtilybėmis.

Projekto „TOC for Education“ metodikos taikymas bendrojo lavinimo mokyklos bendruomenėms per netradicines ugdymo formas" tikslas – pradėti diegti ir naudoti Lietuvos švietimo sistemoje naujus efektyvaus mąstymo bei harmoningo bendravimo metodus, kurie gali padėti mokytojams, moksleiviams bei jų tėvams iš esmės pagerinti elgesio ir veiklos būdus ir suteikti gebėjimų atliekamus darbus atlikti geriau ir efektyviau.

Pasak prof. Rimvydo Jasinavičiaus „TOC for Education“ metodika skatina jaunus žmones mąstyti apie geresnės darbo vietos sau ir kitiems kūrimą bei pačio darbo efektyvumo nuolatinį kėlimą, kas sąlygoja didesnio uždarbio galimybes. Verslumo įgūdžių ugdymas itin aktualus šiuo metu tiek Lietuvai, tiek Europos Sąjungai susiduriant su jaunimo nedarbo problema bei ieškant ilgalaikių jos sprendimo būdų. „Švietimo sistemos dalyvius norime įtikinti, kad šalia tų akademinių, edukacinių disciplinų, kurios dabar yra įtrauktos į mokymų programą, svarbu lavinti ir kitus bendruosius gebėjimus: efektyvaus mąstymo, harmoningo, nekonfliktinio bendravimo, profesinės vertės bei verslumo“, – priduria profesorius.

Projekte dalyvaujančios Vilniaus privačios „Saulės“ gimnazijos direktorė Irena Baranauskienė po pažintinės paskaitos sakė, kad „TOC for Education“ metodikų mokymasis mokytojams yra nauja kvalifikacijos kėlimo, kompetencijų tobulinimo kryptis.

„Tai buvo įdomu, aišku, naudinga. – sakė gimnazijos direktorė. – Manau, mūsų mokyklos mokytojai aktyviai jungsis mokytis „TOC metodikos“, nes jie yra žingeidūs, norintys įdomesnių seminarų, įdomesnės veiklos, nebesitenkinantys tais pačiais metai iš metų vykstančiais kursais, kurie vienas kitą kartoja.“

Paskaitų ciklo metu atsiskleidė ir mokyklų bendruomenių daugialypis požiūris į verslininkus. Daugelyje mokyklų tiek moksleiviai, tiek tėvai, tiek pedagogai bei mokyklų vadovai labai entuziastingai, palankiai priėmė verslumo skatinimo projekto atstovus. Tačiau pasitaikė ir mokyklų, kuriose projekto komandos nariai buvo sutikti šiek tiek skeptiškiau. „Visi remėsi savo patyrimu. Jeigu jų aplinkoje nebuvo gerų kontaktų su verslo atstovais, nieko gero bendravimas su jais nedavė, – jie tą išreiškė. Ir atvirkščiai, tie, kurie turėjo gerų pavyzdžių iš bendravimo su savo buvusiais absolventais, rėmėjais, vaikų tėvais – verslininkais, jie labai entuziastingai visą tą priemė. Šiuo požiūriu projektas taip pat svarbus, nes į jį bus įtraukiami ir verslo atstovai pristatant mokyklų bendruomenėms geruosius pavyzdžius bei skatinant pažangios patirties sklaidą“, – pasakojo konfederacijos prezidentas.

Plačiai pasaulyje naudojama mąstymo ir veiklos procesų vizualizavimo metodika „TOC for education“ (Theory of Constrains), kurią sėkmingai naudoja pažangios ir pirmaujančios rinkose verslo įmonės, kiekvienam žmogui gali atskleisti kelius ir būdus kaip surasti optimalias išeitis iš įvairiausių keblių situacijų. Jos sukurti įrankiai: išsisklaidančio konflikto debesis, loginė pasekmių šaka bei ambicinio tikslo medis padeda efektyviai išspręsti net ir sunkiausius konfliktus bei konstruoti pažangios ateities scenarijus, įgalinančius pasiekti reikšmingų rezultatų gyvenime.

Projektą „TOC for Education“ metodikos taikymas bendrojo lavinimo mokyklos bendruomenėms per netradicines ugdymo formas", finansuojamą Europos socialinio fondo lėšomis, įgyvendina Vilniaus miesto ir apskrities verslininkų darbdavių konfederacija. Projekte dalyvaujančiose švietimo įstaigose, kuriose susidaro paskaitų klausytojų grupės, metodikos mokymai tęsis iki š.m. lapkričio mėnesio. Daugiau informacijos: www.tocforedu.lt

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

ES švietimo ministrai aptars, kaip skatinti verslumo ugdymą

Gruodžio 12 d. švietimo ir mokslo ministras Dainius Pavalkis dalyvaus ES Švietimo, jaunimo, kultūros ir sporto tarybos posėdyje. skaityti »

Populiariausi straipsniai

Mokslo virusu vaikus užkrečia ne tik bandymai, bet ir šansas pademonstruoti išradimus viešai

Vienas iš būdų motyvuoti jaunuosius išradėjus kurti – didelio populiarumo JAV sulaukiančios išradimų mugės bei konkursai. Tokioje mokslo mugėje šių metų rugsėjį jaunimą kviečia sudalyvauti ir technologijų bei verslumo renginys #SWITCH! skaityti »

Mechatronikos ir robotikos specialistai – be jų neįsivaizduojama ateitis

Kompiuterio spausdintuvas, oro temperatūros termostatas, šaldytuvas su skaitmeniniu valdymu – visa tai yra mechatronikos įrenginiai. skaityti »

Šiemet – rekordinis skaičius stojančiųjų į pedagogikos krypties profesines studijas

Pedagogikos krypties profesinėms studijoms, sulaukusioms itin didelio aukštųjų mokyklų absolventų susidomėjimo, Švietimo ir mokslo ministerija papildomai skyrė 30 valstybės finansuojamų vietų. skaityti »

V. Sutkus: būsimų bedarbių rengimą stabdo rinka

Pristatome Lietuvos verslo konfederacijos prezidento Valdas Sutkaus mintis apie Lietuvos švietimo pertvarką. skaityti »

Tarptautiniai studentų mainai: investicija į save ir profesinę ateitį

Naujausi „Erasmus+“ poveikio tyrimo duomenys rodo, kad daugelyje šalių studentų mainų programos dalyviams po studijų baigimo įsidarbinti darbo rinkoje pavyksta net 14 proc. lengviau ir greičiau. skaityti »

Jaunimo susidomėjimas šalies aukštosiomis mokyklomis nemažėja

Stojančiųjų susidomėjimas Lietuvos aukštosiomis mokyklomis nemažėja. Kaip ir pernai, į universitetus ir kolegijas pretenduoja 68 proc. brandos atestatus turinčių bendrojo ugdymo mokyklų abiturientų. skaityti »

Trečdalis stojančiųjų į universitetus renkasi Vilniaus universitetą

5 230 visų stojančiųjų į Lietuvos universitetus pirmuoju prioritetu pageidavo studijuoti geriausiai tarptautiniuose reitinguose tarp Lietuvos aukštųjų mokyklų vertinamame Vilniaus universitete. skaityti »

„Baltoji žynė“ – įtraukianti maginė fantastika net ir tiems, kurie nemėgsta fantastikos

Australų kilmės rašytoją Trudi Canavan nuo pat mažumės domino senovės mitologija ir jos pritaikymas fantastikos pasaulyje. skaityti »

Švietimo ministrė: Lietuva turi visas sąlygas tapti informacinių technologijų centru

Europos komisijos teigimu, net 40% darbdavių Europoje neranda darbuotojų, kurių įgūdžiai įmonei leistų atsinaujinti ir sparčiai judėti į priekį. skaityti »

JTO dirbanti lietuvė: „Didžioji mano darbo dalis – įtikinti kitus, kad viskas yra įmanoma“

„Nelaikau savęs emigrante“, – šypsosi Ieva Lazarevičiūtė, jau 11 metų gyvenanti Brazilijoje. skaityti »