Lietuvos pedagogai išmanaus mokymo patirtį perduoda ir kolegoms užsienyje

Publikuota: 2014 m. lapkričio 14 d. penktadienis

Moderniosios technologijos padeda moksleiviams ne tik greičiau įsisavinti naujas žinias, bet ir ugdyti ateities karjeroje praversiančias kompetencijas. Tiesa, kaip pastebi ekspertai, mokytojams kartais vis dar pritrūksta drąsos išbandyti naujoves savo veikloje. Todėl Kuršėnų Lauryno Ivinskio gimnazija, šalyje žinoma dėl modernaus ugdymo sprendimų, savo patirtimi ir žiniomis dalinosi ne tik su kitų šalies mokyklų atstovais, bet ir su svečiais iš Suomijos ir Latvijos.

„Jau kurį laiką stengiamės savo moksleivius ugdyti, pasitelkę naujausias technologijas ir naudodami inovatyvius mokymo metodus. Šiandieniniai moksleiviai žinias greičiau įsisavina, kai jos perduodamos vizualiai, kai jie patys gali praktikoje išbandyti ką tik išmoktą teorinę medžiagą – naujosios technologijos kasdienėje mokymo veikloje tai leidžia gana nesunkiai pritaikyti. Todėl džiaugiamės galėdami savo patirtimi pasidalinti tiek su pedagogais iš kitų Lietuvos mokyklų, tiek su svečiais iš užsienio“, ­– sako Albinas Jokubauskas, Kuršėnų Lauryno Ivinskio gimnazijos direktorius.

Trečiadienį gimnazijoje vykusioje tarptautinėje konferencijoje „XXI a. kompetencijų ugdymas: mokiniui ir mokytojui“ mokyklos mokytojai ir mokiniai atvėrė savo duris kolegoms iš kitų šalies mokyklų, pasidalino patirtimi ir papasakojo, kaip pastaruoju metu kito ir tobulėjo ugdymo procesas. Konferencijoje taip pat dalyvavo pedagogai iš Harjavaltos mokyklos (Suomija) bei Ventspilio gimnazijos (Latvija).

„Šiandien švietimo sektorius didelių iššūkių akivaizdoje turi atsakingai peržvelgti savo vaidmenį ir numatyti bei įgyvendinti galimus, gal net būtinus pokyčius. Visos prielaidos keistis yra: programos atnaujintos, mokyklos iš lėto  atsinaujina, apsirūpina reikalinga įranga, sukurta labai daug inovatyvaus turinio, o visa švietimo bendruomenė prioritetu laiko XXI amžiaus kompetencijų ugdymą. Ko labiausiai trūksta mokytojams, tai drąsos išbandyti tai kas nauja, kartu su kolegomis, mokiniais ieškoti efektyviausių priemonių, gal net kartais suklysti, bet priimti tai kaip ėjimą pirmyn ir mokymąsi visą gyvenimą. Būtina motyvacija, vidinė parengtis drąsiai priimti tuos iššūkius, ieškoti, bendrauti ir bendradarbiauti tiek tarp pačių mokytojų, mokyklų, tiek ir su verslu ir visa bendruomene. Ir žinoma nepamiršti, dažniau užduoti sau klausimą, dėl ko mes esame švietime ir su švietimu?“ – sakė konferencijoje dalyvavęs Giedrius Vaidelis, Ugdymo plėtotės centro direktorius.

Mokiniai naujoves priima noriai

„Sakoma, kad mokiniai yra skaitmeninio pasaulio čiabuviai, tad natūralu, kad naujoves jie priima pozityviai. Smagu, kad taikant naujas technologijas mokiniai geriau išmoksta dalyką, ugdo esmines kompetencijas, ruošiasi realiam gyvenimui. Mes, pedagogai, taip pat mokomės kartu su savo mokiniais“, – sako Tatjana Kriliuvienė, Lauryno Ivinskio gimnazijos anglų kalbos mokytoja ekspertė. Ji buvo pirmoji mokytoja, prisijungusi prie pasaulinės „Microsoft Partners in Learning“ programos, o šiandien ji yra „Microsoft" mokytoja ekspertė, mokanti savo kolegas dirbti novatoriškai.

Pasak jos, šiuo metu mokykla keliasi į debesį. Pasitelkus vidinį socialinį tinklą „Yammer“, „SharePoint“ sprendimus, kuriamos klasių ir dalykinės grupės įvairiems projektams, bendraujama ir dalijamasi žiniomis virtualioje erdvėje. Kaip pastebi T. Kriliuvienė, mokiniai itin mėgsta naudoti „Microsoft“ programėles „Songsmith“ bei „AutoCollage“. Pirmoji padeda kurti muziką, o antroji – nesudėtingai paruošti įvairius nuotraukų koliažus. Taip pat mokiniai projektų pristatymus rengia ne tik pasinaudoję visiems žinomas „PowerPoint“ skaidres, bet ir ruošia filmukus su „Movie Maker“ ar „Photo Story“ pagalba.

„Mokymosi procesą ženkliai pagyvino ir praėjusių metų pabaigoje „Microsoft“ dovanoti planšetiniai kompiuteriai. Dabar jau nieko nestebina jais per dailės, geografijos ar istorijos pamokas dirbantys mokiniai“, ­– teigia T. Kriliuvienė.

Vien technologijų nepakanka

„Naujausios technologijos atlieka itin svarbų vaidmenį tobulinant ugdymo procesą, tačiau reikia specialistų, kurie jas pilnai išnaudotų, antraip pajusime tik trumpalaikę technologijų naudą. Manome, kad mokytojai ir mokiniai yra svarbiausia jėga, keičianti ir tobulinanti mokymosi procesą, todėl dedame visas pastangas, kad jiems tai daryti būtų kuo paprasčiau“, – sako Kristijonas Kaikaris, „Microsoft Lietuva“ generalinis direktorius.

„Microsoft Partners in Learning“ programa per savo tinklą jungia milijonus mokytojų iš 119 šalių ir suteikia jiems galimybę dalintis patarimais, geriausia patirtimi, talpinti mokomosios medžiagos pavyzdžius, išmokti naujų būdų panaudoti technologijas mokymui ir bendrauti su geriausiais mokymo ekspertais. 2013 metais Kuršėnų Lauryno Ivinskio gimnazijai buvo suteiktas „Microsoft“ Pasaulinio turo mokyklos vardas – tokių ugdymo įstaigų Centrinėje ir Rytų Europoje yra tik trys. Praėjusią savaitę „Microsoft“ paskelbė atnaujintą mokytojų novatorių-ekspertų sąrašą į kurį papuolė ir penki pedagogai iš Lietuvos. Net du iš jų – Asta Mazūraitė ir Rima Raščikienė – yra iš Kuršėnų Lauryno Ivinskio gimnazijos.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

Kauno mokslininkai kuria inovatyvias technologijas senyvų žmonių stebėsenai

„Kai susiduriame su mums artimų senyvų žmonių problemomis, didžiausią stresą patiria ne jie, o mes“, – teigia profesorius Egidijus Kazanavičius, Kauno technologijos universiteto (KTU) Realaus laiko kompiuterių sistemų centro direktorius. skaityti »

Mokytojai kviečiami tobulintis Japonijoje

Japonijos ambasada skelbia konkursą Japonijos Vyriausybės finansuojamoms studijoms Japonijoje pagal mokytojų profesinio tobulinimosi programą. skaityti »

LEU kviečia dalyvauti tarptautiniame nuotoliniame studijų kurse

Lietuvos edukologijos universitetas (LEU) kviečia dalyvauti tarptautiniame nuotoliniame studijų kurse „The Implementation of Inclusive Education in School“. skaityti »

VU alumnams už projektą „Galia nugalėti“ – tarptautinis apdovanojimas

Dokumentinis agentūros „Nanook“ projektas „Galia nugalėti“, pasakojantis apie Lietuvos parolimpiečius, įvertintas kaip geriausias tarptautinis 2016 metų multimedijos žurnalistikos darbas New Media Writing konkurse. skaityti »

Pripažinimą pelnęs jaunasis mokslininkas V. Šadauskas: „Kiekvienas tyrimas turi turėti praktinę naudą“

Baigiantis kalendoriniams metams Lietuvos jaunųjų mokslininkų sąjunga (LJMS) išrinko geriausius magistro darbus. skaityti »

Išsirinkite mokyklą interaktyviajame Vilniaus mokyklų žemėlapyje

Nuo šiol išsirinkti mokyklą sostinės mokiniams ir jų tėvams bus daug paprasčiau – sukurtas interaktyvusis sostinės mokyklų žemėlapis. skaityti »

Pradedami specialiai viešajam sektoriui sukurti virtualūs mokymai

Jau šį mėnesį bus pristatyti mokslininkų sukurti virtualūs mokymosi modeliai, kurie lietuvių ir anglų kalbomis bus prieinami kiekvienam mūsų šalies viešojo sektoriaus darbuotojui. skaityti »

ŠMM ir profsąjungos sutarė dėl esminių etatinio mokytojų darbo apmokėjimo principų

Švietimo profesinių sąjungų ir švietimo ir mokslo ministrės Jurgitos Petrauskienės bei Švietimo ir mokslo ministerijos atstovų susitikime pristatytos ir aptartos etatinio mokytojų darbo tvarkos alternatyvos. skaityti »

Mokslininkas paaiškino, kodėl sunku išmokti lietuvių kalbą

Kiekvienam kalbančiajam lietuvių kalba tikriausiai tekę girdėti, kad ši kalba yra viena seniausių pasaulyje. skaityti »

Mokyklos dalyvaus Nacionaliniame mokinių pasiekimų patikrinime

Šiemet, prieš baigdami mokslo metus, bendrojo ugdymo mokyklų antrokai, ketvirtokai, šeštokai ir aštuntokai galės dalyvauti Nacionaliniame mokinių pasiekimų patikrinime. skaityti »