Lietuvos pedagogai išmanaus mokymo patirtį perduoda ir kolegoms užsienyje

Publikuota: 2014 m. lapkričio 14 d. penktadienis

Moderniosios technologijos padeda moksleiviams ne tik greičiau įsisavinti naujas žinias, bet ir ugdyti ateities karjeroje praversiančias kompetencijas. Tiesa, kaip pastebi ekspertai, mokytojams kartais vis dar pritrūksta drąsos išbandyti naujoves savo veikloje. Todėl Kuršėnų Lauryno Ivinskio gimnazija, šalyje žinoma dėl modernaus ugdymo sprendimų, savo patirtimi ir žiniomis dalinosi ne tik su kitų šalies mokyklų atstovais, bet ir su svečiais iš Suomijos ir Latvijos.

„Jau kurį laiką stengiamės savo moksleivius ugdyti, pasitelkę naujausias technologijas ir naudodami inovatyvius mokymo metodus. Šiandieniniai moksleiviai žinias greičiau įsisavina, kai jos perduodamos vizualiai, kai jie patys gali praktikoje išbandyti ką tik išmoktą teorinę medžiagą – naujosios technologijos kasdienėje mokymo veikloje tai leidžia gana nesunkiai pritaikyti. Todėl džiaugiamės galėdami savo patirtimi pasidalinti tiek su pedagogais iš kitų Lietuvos mokyklų, tiek su svečiais iš užsienio“, ­– sako Albinas Jokubauskas, Kuršėnų Lauryno Ivinskio gimnazijos direktorius.

Trečiadienį gimnazijoje vykusioje tarptautinėje konferencijoje „XXI a. kompetencijų ugdymas: mokiniui ir mokytojui“ mokyklos mokytojai ir mokiniai atvėrė savo duris kolegoms iš kitų šalies mokyklų, pasidalino patirtimi ir papasakojo, kaip pastaruoju metu kito ir tobulėjo ugdymo procesas. Konferencijoje taip pat dalyvavo pedagogai iš Harjavaltos mokyklos (Suomija) bei Ventspilio gimnazijos (Latvija).

„Šiandien švietimo sektorius didelių iššūkių akivaizdoje turi atsakingai peržvelgti savo vaidmenį ir numatyti bei įgyvendinti galimus, gal net būtinus pokyčius. Visos prielaidos keistis yra: programos atnaujintos, mokyklos iš lėto  atsinaujina, apsirūpina reikalinga įranga, sukurta labai daug inovatyvaus turinio, o visa švietimo bendruomenė prioritetu laiko XXI amžiaus kompetencijų ugdymą. Ko labiausiai trūksta mokytojams, tai drąsos išbandyti tai kas nauja, kartu su kolegomis, mokiniais ieškoti efektyviausių priemonių, gal net kartais suklysti, bet priimti tai kaip ėjimą pirmyn ir mokymąsi visą gyvenimą. Būtina motyvacija, vidinė parengtis drąsiai priimti tuos iššūkius, ieškoti, bendrauti ir bendradarbiauti tiek tarp pačių mokytojų, mokyklų, tiek ir su verslu ir visa bendruomene. Ir žinoma nepamiršti, dažniau užduoti sau klausimą, dėl ko mes esame švietime ir su švietimu?“ – sakė konferencijoje dalyvavęs Giedrius Vaidelis, Ugdymo plėtotės centro direktorius.

Mokiniai naujoves priima noriai

„Sakoma, kad mokiniai yra skaitmeninio pasaulio čiabuviai, tad natūralu, kad naujoves jie priima pozityviai. Smagu, kad taikant naujas technologijas mokiniai geriau išmoksta dalyką, ugdo esmines kompetencijas, ruošiasi realiam gyvenimui. Mes, pedagogai, taip pat mokomės kartu su savo mokiniais“, – sako Tatjana Kriliuvienė, Lauryno Ivinskio gimnazijos anglų kalbos mokytoja ekspertė. Ji buvo pirmoji mokytoja, prisijungusi prie pasaulinės „Microsoft Partners in Learning“ programos, o šiandien ji yra „Microsoft" mokytoja ekspertė, mokanti savo kolegas dirbti novatoriškai.

Pasak jos, šiuo metu mokykla keliasi į debesį. Pasitelkus vidinį socialinį tinklą „Yammer“, „SharePoint“ sprendimus, kuriamos klasių ir dalykinės grupės įvairiems projektams, bendraujama ir dalijamasi žiniomis virtualioje erdvėje. Kaip pastebi T. Kriliuvienė, mokiniai itin mėgsta naudoti „Microsoft“ programėles „Songsmith“ bei „AutoCollage“. Pirmoji padeda kurti muziką, o antroji – nesudėtingai paruošti įvairius nuotraukų koliažus. Taip pat mokiniai projektų pristatymus rengia ne tik pasinaudoję visiems žinomas „PowerPoint“ skaidres, bet ir ruošia filmukus su „Movie Maker“ ar „Photo Story“ pagalba.

„Mokymosi procesą ženkliai pagyvino ir praėjusių metų pabaigoje „Microsoft“ dovanoti planšetiniai kompiuteriai. Dabar jau nieko nestebina jais per dailės, geografijos ar istorijos pamokas dirbantys mokiniai“, ­– teigia T. Kriliuvienė.

Vien technologijų nepakanka

„Naujausios technologijos atlieka itin svarbų vaidmenį tobulinant ugdymo procesą, tačiau reikia specialistų, kurie jas pilnai išnaudotų, antraip pajusime tik trumpalaikę technologijų naudą. Manome, kad mokytojai ir mokiniai yra svarbiausia jėga, keičianti ir tobulinanti mokymosi procesą, todėl dedame visas pastangas, kad jiems tai daryti būtų kuo paprasčiau“, – sako Kristijonas Kaikaris, „Microsoft Lietuva“ generalinis direktorius.

„Microsoft Partners in Learning“ programa per savo tinklą jungia milijonus mokytojų iš 119 šalių ir suteikia jiems galimybę dalintis patarimais, geriausia patirtimi, talpinti mokomosios medžiagos pavyzdžius, išmokti naujų būdų panaudoti technologijas mokymui ir bendrauti su geriausiais mokymo ekspertais. 2013 metais Kuršėnų Lauryno Ivinskio gimnazijai buvo suteiktas „Microsoft“ Pasaulinio turo mokyklos vardas – tokių ugdymo įstaigų Centrinėje ir Rytų Europoje yra tik trys. Praėjusią savaitę „Microsoft“ paskelbė atnaujintą mokytojų novatorių-ekspertų sąrašą į kurį papuolė ir penki pedagogai iš Lietuvos. Net du iš jų – Asta Mazūraitė ir Rima Raščikienė – yra iš Kuršėnų Lauryno Ivinskio gimnazijos.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

Vilniaus universiteto mokslininkams – apdovanojimai už nuopelnus Vilniaus miestui

Jau devynioliktąjį kartą įteikti garbingiausi Vilniaus miesto apdovanojimai – Šv. Kristoforo statulėlės, teikiamos už nuopelnus švietimo, mokslo, kultūros, meno bei kitus darbus. skaityti »

KTU ir LSMU sukūrė unikalią technologiją vestibulinės funkcijos sutrikimams tirti

Kauno technologijos (KTU) ir Lietuvos sveikatos mokslų (LSMU) universitetai apjungė jėgas bendram tikslui – vestibulinio aparato sutrikimams tirti ir jų diagnostikai tobulinti. skaityti »

Tarptautinėje jaunių gamtos mokslų olimpiadoje Lietuvos mokiniai iškovojo sidabro ir bronzos medalius

Tarptautinėje jaunių gamtos mokslų olimpiadoje, gruodžio 2–11 dienomis vykusioje Indonezijoje, Balyje, sidabro medalius pelnė Ignas Šakuro ir Ernestas Ramanauskas. skaityti »

LEU IF prof. Benediktas Šetkus lankėsi Nursultano Nazarbajevo intelektinėje mokykloje Almatoje

Lietuvos edukologijos universiteto Istorijos fakulteto (LEU IF) prof. Benediktas Šetkus lankėsi Nursultano Nazarbajevo intelektinėje mokykloje Almatoje (Kazachstanas). skaityti »

„Mokslo pusryčiai“ – kaip mokslas gali kurti pridėtinę vertę verslui?

Antradienį Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros organizuotoje konferencijoje „Mokslo pusryčiai“ pristatyta nauja iniciatyva – „Mokslo ir tyrimų atvira prieiga“, kuri, kaip planuojama, padės mokslininkams pritraukti daugiau verslo užsakymų ne tik iš Lietuvos, bet ir iš užsienio. skaityti »

VU studentai pateko į pasaulinės programavimo olimpiados finalą

Pasaulinės studentų programavimo olimpiados Šiaurės Rytų Europos regiono atrankos turnyre Vilniaus universitetui atstovaujanti Matematikos ir informatikos fakulteto (MIF) studentų komanda užėmė 10 vietą iš 228 ir pirmą kartą VU istorijoje iškovojo kelialapį į finalą. skaityti »

VU tyrėjus pripažinę CERN specialistai Lietuvoje ieškos naujų idėjų pasaulinio mokslo pažangai

Gruodžio 13–14 d. mokslinėse dirbtuvėse „CERN CMS Computing and Technology Workshop“ Vilniaus universiteto ir Europos branduolinių tyrimų organizacijos Kompaktiškojo miuonų solenoido (CMS) mokslininkai aptars aktualiausius iššūkius, su kuriais susiduria geriausi pasaulio tyrėjai. skaityti »

VGTU mokslininkai rado praktišką būdą, kaip panaudoti avių vilnos atliekas

Lietuvoje šiuo metu auginama daugiau nei 180 tūkst. avių. Iš jų vilnos gaminant verpalus susidaro itin daug vilnos atliekų, kurios yra netinkamos pakartotinei verpalų gamybai. skaityti »

Prevencines programas įgyvendino daugiau nei 60 proc. Lietuvos mokyklų

2015–2016 m. m. bent vieną prevencinę programą įgyvendino 730 bendrojo ugdymo mokyklų, tai sudaro 62,8 proc. visų šalies mokyklų. skaityti »

Vilniaus universitetas bendradarbiaus su Generaline prokuratūra

Vilniaus universitetas pasirašė bendradarbiavimo sutartį su Lietuvos Respublikos generaline prokuratūra. Šią sutartį inicijavo VU Filosofijos fakultetas. skaityti »