Lietuvos pedagogai išmanaus mokymo patirtį perduoda ir kolegoms užsienyje

Publikuota: 2014 m. lapkričio 14 d. penktadienis

Moderniosios technologijos padeda moksleiviams ne tik greičiau įsisavinti naujas žinias, bet ir ugdyti ateities karjeroje praversiančias kompetencijas. Tiesa, kaip pastebi ekspertai, mokytojams kartais vis dar pritrūksta drąsos išbandyti naujoves savo veikloje. Todėl Kuršėnų Lauryno Ivinskio gimnazija, šalyje žinoma dėl modernaus ugdymo sprendimų, savo patirtimi ir žiniomis dalinosi ne tik su kitų šalies mokyklų atstovais, bet ir su svečiais iš Suomijos ir Latvijos.

„Jau kurį laiką stengiamės savo moksleivius ugdyti, pasitelkę naujausias technologijas ir naudodami inovatyvius mokymo metodus. Šiandieniniai moksleiviai žinias greičiau įsisavina, kai jos perduodamos vizualiai, kai jie patys gali praktikoje išbandyti ką tik išmoktą teorinę medžiagą – naujosios technologijos kasdienėje mokymo veikloje tai leidžia gana nesunkiai pritaikyti. Todėl džiaugiamės galėdami savo patirtimi pasidalinti tiek su pedagogais iš kitų Lietuvos mokyklų, tiek su svečiais iš užsienio“, ­– sako Albinas Jokubauskas, Kuršėnų Lauryno Ivinskio gimnazijos direktorius.

Trečiadienį gimnazijoje vykusioje tarptautinėje konferencijoje „XXI a. kompetencijų ugdymas: mokiniui ir mokytojui“ mokyklos mokytojai ir mokiniai atvėrė savo duris kolegoms iš kitų šalies mokyklų, pasidalino patirtimi ir papasakojo, kaip pastaruoju metu kito ir tobulėjo ugdymo procesas. Konferencijoje taip pat dalyvavo pedagogai iš Harjavaltos mokyklos (Suomija) bei Ventspilio gimnazijos (Latvija).

„Šiandien švietimo sektorius didelių iššūkių akivaizdoje turi atsakingai peržvelgti savo vaidmenį ir numatyti bei įgyvendinti galimus, gal net būtinus pokyčius. Visos prielaidos keistis yra: programos atnaujintos, mokyklos iš lėto  atsinaujina, apsirūpina reikalinga įranga, sukurta labai daug inovatyvaus turinio, o visa švietimo bendruomenė prioritetu laiko XXI amžiaus kompetencijų ugdymą. Ko labiausiai trūksta mokytojams, tai drąsos išbandyti tai kas nauja, kartu su kolegomis, mokiniais ieškoti efektyviausių priemonių, gal net kartais suklysti, bet priimti tai kaip ėjimą pirmyn ir mokymąsi visą gyvenimą. Būtina motyvacija, vidinė parengtis drąsiai priimti tuos iššūkius, ieškoti, bendrauti ir bendradarbiauti tiek tarp pačių mokytojų, mokyklų, tiek ir su verslu ir visa bendruomene. Ir žinoma nepamiršti, dažniau užduoti sau klausimą, dėl ko mes esame švietime ir su švietimu?“ – sakė konferencijoje dalyvavęs Giedrius Vaidelis, Ugdymo plėtotės centro direktorius.

Mokiniai naujoves priima noriai

„Sakoma, kad mokiniai yra skaitmeninio pasaulio čiabuviai, tad natūralu, kad naujoves jie priima pozityviai. Smagu, kad taikant naujas technologijas mokiniai geriau išmoksta dalyką, ugdo esmines kompetencijas, ruošiasi realiam gyvenimui. Mes, pedagogai, taip pat mokomės kartu su savo mokiniais“, – sako Tatjana Kriliuvienė, Lauryno Ivinskio gimnazijos anglų kalbos mokytoja ekspertė. Ji buvo pirmoji mokytoja, prisijungusi prie pasaulinės „Microsoft Partners in Learning“ programos, o šiandien ji yra „Microsoft" mokytoja ekspertė, mokanti savo kolegas dirbti novatoriškai.

Pasak jos, šiuo metu mokykla keliasi į debesį. Pasitelkus vidinį socialinį tinklą „Yammer“, „SharePoint“ sprendimus, kuriamos klasių ir dalykinės grupės įvairiems projektams, bendraujama ir dalijamasi žiniomis virtualioje erdvėje. Kaip pastebi T. Kriliuvienė, mokiniai itin mėgsta naudoti „Microsoft“ programėles „Songsmith“ bei „AutoCollage“. Pirmoji padeda kurti muziką, o antroji – nesudėtingai paruošti įvairius nuotraukų koliažus. Taip pat mokiniai projektų pristatymus rengia ne tik pasinaudoję visiems žinomas „PowerPoint“ skaidres, bet ir ruošia filmukus su „Movie Maker“ ar „Photo Story“ pagalba.

„Mokymosi procesą ženkliai pagyvino ir praėjusių metų pabaigoje „Microsoft“ dovanoti planšetiniai kompiuteriai. Dabar jau nieko nestebina jais per dailės, geografijos ar istorijos pamokas dirbantys mokiniai“, ­– teigia T. Kriliuvienė.

Vien technologijų nepakanka

„Naujausios technologijos atlieka itin svarbų vaidmenį tobulinant ugdymo procesą, tačiau reikia specialistų, kurie jas pilnai išnaudotų, antraip pajusime tik trumpalaikę technologijų naudą. Manome, kad mokytojai ir mokiniai yra svarbiausia jėga, keičianti ir tobulinanti mokymosi procesą, todėl dedame visas pastangas, kad jiems tai daryti būtų kuo paprasčiau“, – sako Kristijonas Kaikaris, „Microsoft Lietuva“ generalinis direktorius.

„Microsoft Partners in Learning“ programa per savo tinklą jungia milijonus mokytojų iš 119 šalių ir suteikia jiems galimybę dalintis patarimais, geriausia patirtimi, talpinti mokomosios medžiagos pavyzdžius, išmokti naujų būdų panaudoti technologijas mokymui ir bendrauti su geriausiais mokymo ekspertais. 2013 metais Kuršėnų Lauryno Ivinskio gimnazijai buvo suteiktas „Microsoft“ Pasaulinio turo mokyklos vardas – tokių ugdymo įstaigų Centrinėje ir Rytų Europoje yra tik trys. Praėjusią savaitę „Microsoft“ paskelbė atnaujintą mokytojų novatorių-ekspertų sąrašą į kurį papuolė ir penki pedagogai iš Lietuvos. Net du iš jų – Asta Mazūraitė ir Rima Raščikienė – yra iš Kuršėnų Lauryno Ivinskio gimnazijos.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

Šiuolaikinio mokslininko portretas: griūvantys stereotipai ir galia nulemti ateitį

Šiuolaikinis mokslininkas, norėdamas sėkmingai konkuruoti savo srityje, privalo būti kūrybiškas, socialus ir nuolat ieškoti savo veiklos realizavimo galimybių. skaityti »

Tarp 50 geriausių regiono universitetų – dvi Lietuvos aukštosios mokyklos

Vėlyvą pirmadienio vakarą tarptautinio universitetų reitingo „QS World University Rankings“ sudarytojai paskelbė „Emerging Europe and Central Asia 2018“ universitetų reitingą. skaityti »

Robotai ir virtuali realybė: galimybės ar pavojus mokytojo profesijai?

Prognozuojama, kad jau netolimoje ateityje mokymosi procesas stipriai pasikeis, mat pedagogų vietą mokyklose žada pakeisti ne kas kitas, o robotai. skaityti »

Metų knygos rinkimai: skelbiami išskirtiniausių kūrinių penketukai

Akcija „Metų knygos rinkimai“ jau 13 kartą kviečia skaitytojus rinkti labiausiai patikusias lietuvių autorių knygas. skaityti »

Šiuolaikinis švietimas: kaip vaikus ugdo inovatyvios pasaulio mokyklos?

Kaip turėtų atrodyti šiuolaikinė mokykla? Pasidairius po pasaulį panašu, kad mokyklose nuo tradicinių mokymosi įrankių, tokių kaip knyga ir sąsiuvinis, pereinama prie skaitmeninių mokymosi metodų. skaityti »

Ar Lietuvoje vyrai dirba pradinukų mokytojais?

Neįprastą pradinio ugdymo specialybę pasirinkęs vaikinas šiemet mokys pirmaklasius mokslo paslapčių. skaityti »

Lietuvoje kuriamas pirmasis Baltijos regione informacinių technologijų kompetencijų centras

IKT kompetencijų centre, kuris vienys lietuvių ir švedų tyrėjus ir institucijas bus vystomos inovacijos daiktų interneto kibernetinio saugumo, sveikatos technologijų srityje. skaityti »

Kokios savybės padės neužleisti vietos robotui?

Retas įsivaizduojame savo darbo dieną be kompiuterio ar išmanaus telefono, tačiau ateityje technologijų įtaka didės dar labiau. skaityti »

Lietuvos vaikų finansinis raštingumas žemas

Nors finansinis raštingumas padeda užtikrinti sėkmingą ekonominį gyvenimą, tyrimų rezultatai rodo, jog Lietuvoje vaikų ir paauglių iki 15 m. finansinio raštingumo lygis yra gerokai žemesnis nei kitose šalyse. skaityti »

Gabiems magistrantams iš užsienio – parama studijoms Lietuvoje

Siekiant didinti studijų tarptautiškumą ir pritraukti į Lietuvą studijuoti gabius jaunuolius iš užsienio, valstybė skiria paramą užsieniečių magistrantūros studijoms. skaityti »