Lietuvos pedagogai išmanaus mokymo patirtį perduoda ir kolegoms užsienyje

Publikuota: 2014 m. lapkričio 14 d. penktadienis

Moderniosios technologijos padeda moksleiviams ne tik greičiau įsisavinti naujas žinias, bet ir ugdyti ateities karjeroje praversiančias kompetencijas. Tiesa, kaip pastebi ekspertai, mokytojams kartais vis dar pritrūksta drąsos išbandyti naujoves savo veikloje. Todėl Kuršėnų Lauryno Ivinskio gimnazija, šalyje žinoma dėl modernaus ugdymo sprendimų, savo patirtimi ir žiniomis dalinosi ne tik su kitų šalies mokyklų atstovais, bet ir su svečiais iš Suomijos ir Latvijos.

„Jau kurį laiką stengiamės savo moksleivius ugdyti, pasitelkę naujausias technologijas ir naudodami inovatyvius mokymo metodus. Šiandieniniai moksleiviai žinias greičiau įsisavina, kai jos perduodamos vizualiai, kai jie patys gali praktikoje išbandyti ką tik išmoktą teorinę medžiagą – naujosios technologijos kasdienėje mokymo veikloje tai leidžia gana nesunkiai pritaikyti. Todėl džiaugiamės galėdami savo patirtimi pasidalinti tiek su pedagogais iš kitų Lietuvos mokyklų, tiek su svečiais iš užsienio“, ­– sako Albinas Jokubauskas, Kuršėnų Lauryno Ivinskio gimnazijos direktorius.

Trečiadienį gimnazijoje vykusioje tarptautinėje konferencijoje „XXI a. kompetencijų ugdymas: mokiniui ir mokytojui“ mokyklos mokytojai ir mokiniai atvėrė savo duris kolegoms iš kitų šalies mokyklų, pasidalino patirtimi ir papasakojo, kaip pastaruoju metu kito ir tobulėjo ugdymo procesas. Konferencijoje taip pat dalyvavo pedagogai iš Harjavaltos mokyklos (Suomija) bei Ventspilio gimnazijos (Latvija).

„Šiandien švietimo sektorius didelių iššūkių akivaizdoje turi atsakingai peržvelgti savo vaidmenį ir numatyti bei įgyvendinti galimus, gal net būtinus pokyčius. Visos prielaidos keistis yra: programos atnaujintos, mokyklos iš lėto  atsinaujina, apsirūpina reikalinga įranga, sukurta labai daug inovatyvaus turinio, o visa švietimo bendruomenė prioritetu laiko XXI amžiaus kompetencijų ugdymą. Ko labiausiai trūksta mokytojams, tai drąsos išbandyti tai kas nauja, kartu su kolegomis, mokiniais ieškoti efektyviausių priemonių, gal net kartais suklysti, bet priimti tai kaip ėjimą pirmyn ir mokymąsi visą gyvenimą. Būtina motyvacija, vidinė parengtis drąsiai priimti tuos iššūkius, ieškoti, bendrauti ir bendradarbiauti tiek tarp pačių mokytojų, mokyklų, tiek ir su verslu ir visa bendruomene. Ir žinoma nepamiršti, dažniau užduoti sau klausimą, dėl ko mes esame švietime ir su švietimu?“ – sakė konferencijoje dalyvavęs Giedrius Vaidelis, Ugdymo plėtotės centro direktorius.

Mokiniai naujoves priima noriai

„Sakoma, kad mokiniai yra skaitmeninio pasaulio čiabuviai, tad natūralu, kad naujoves jie priima pozityviai. Smagu, kad taikant naujas technologijas mokiniai geriau išmoksta dalyką, ugdo esmines kompetencijas, ruošiasi realiam gyvenimui. Mes, pedagogai, taip pat mokomės kartu su savo mokiniais“, – sako Tatjana Kriliuvienė, Lauryno Ivinskio gimnazijos anglų kalbos mokytoja ekspertė. Ji buvo pirmoji mokytoja, prisijungusi prie pasaulinės „Microsoft Partners in Learning“ programos, o šiandien ji yra „Microsoft" mokytoja ekspertė, mokanti savo kolegas dirbti novatoriškai.

Pasak jos, šiuo metu mokykla keliasi į debesį. Pasitelkus vidinį socialinį tinklą „Yammer“, „SharePoint“ sprendimus, kuriamos klasių ir dalykinės grupės įvairiems projektams, bendraujama ir dalijamasi žiniomis virtualioje erdvėje. Kaip pastebi T. Kriliuvienė, mokiniai itin mėgsta naudoti „Microsoft“ programėles „Songsmith“ bei „AutoCollage“. Pirmoji padeda kurti muziką, o antroji – nesudėtingai paruošti įvairius nuotraukų koliažus. Taip pat mokiniai projektų pristatymus rengia ne tik pasinaudoję visiems žinomas „PowerPoint“ skaidres, bet ir ruošia filmukus su „Movie Maker“ ar „Photo Story“ pagalba.

„Mokymosi procesą ženkliai pagyvino ir praėjusių metų pabaigoje „Microsoft“ dovanoti planšetiniai kompiuteriai. Dabar jau nieko nestebina jais per dailės, geografijos ar istorijos pamokas dirbantys mokiniai“, ­– teigia T. Kriliuvienė.

Vien technologijų nepakanka

„Naujausios technologijos atlieka itin svarbų vaidmenį tobulinant ugdymo procesą, tačiau reikia specialistų, kurie jas pilnai išnaudotų, antraip pajusime tik trumpalaikę technologijų naudą. Manome, kad mokytojai ir mokiniai yra svarbiausia jėga, keičianti ir tobulinanti mokymosi procesą, todėl dedame visas pastangas, kad jiems tai daryti būtų kuo paprasčiau“, – sako Kristijonas Kaikaris, „Microsoft Lietuva“ generalinis direktorius.

„Microsoft Partners in Learning“ programa per savo tinklą jungia milijonus mokytojų iš 119 šalių ir suteikia jiems galimybę dalintis patarimais, geriausia patirtimi, talpinti mokomosios medžiagos pavyzdžius, išmokti naujų būdų panaudoti technologijas mokymui ir bendrauti su geriausiais mokymo ekspertais. 2013 metais Kuršėnų Lauryno Ivinskio gimnazijai buvo suteiktas „Microsoft“ Pasaulinio turo mokyklos vardas – tokių ugdymo įstaigų Centrinėje ir Rytų Europoje yra tik trys. Praėjusią savaitę „Microsoft“ paskelbė atnaujintą mokytojų novatorių-ekspertų sąrašą į kurį papuolė ir penki pedagogai iš Lietuvos. Net du iš jų – Asta Mazūraitė ir Rima Raščikienė – yra iš Kuršėnų Lauryno Ivinskio gimnazijos.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

Vilniaus vadovų klubo vizitas Nacionalinėje bibliotekoje

Lapkričio 16 d. vykusios Vilniaus III-iojo vadovų klubo dalyviai lankėsi Lietuvos nacionalinėje Martyno Mažvydo bibliotekoje, susipažino su jos veikla, erdvėmis ir galimomis bendradarbiavimo perspektyvomis. skaityti »

VGTU studentai – pasaulio programavimo čempionate

Lapkričio mėnesį devyni Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) Fundamentinių mokslų fakulteto studentai buvo išvykę į Minską atstovauti universitetui Studentų pasaulio programavimo čempionato ACM ICPC ketvirtfinalyje. skaityti »

Mokymai mokslininkams ir tyrėjams „Mokslininkų socialiniai tinklai. Autorių identifikavimo įrankiai“

Lapkričio 16 d. 14 val. Lietuvos edukologijos universiteto (LEU) mokslininkus ir tyrėjus kviečiame dalyvauti bibliotekos organizuojamuose mokymuose „Mokslininkų socialiniai tinklai. Autorių identifikavimo įrankiai“. skaityti »

Specialiųjų poreikių vaikams naujas galimybes atveria šiuolaikinės technologijos

Daugiau nei 3600 – tiek specialių poreikių vaikų Lietuvoje šiandien mokosi jiems skirtuose ugdymo centruose ir mokyklose. skaityti »

„VU vasaros iššūkis“ pateko tarp inovatyviausių Europos akademinio sporto projektų

Projektas „VU vasaros iššūkis“, pakvietęs Vilniaus universiteto bendruomenę šią vasarą praleisti fiziškai aktyviai, pateko tarp trijų geriausių Europos akademinio sporto iniciatyvų. skaityti »

PROFADIENYJE 2016 - SMK komandos triumfas

Šių metų lapkričio 10 d. “Europos namuose” įvyko nacionalinė Lietuvos kolegijų studentų verslumo diena– PROFADIENIS. skaityti »

Jungtinėse Tautose kalbėjęs VU profesorius: sveikatos apsauga nesibaigia ligų gydymu

Vilniaus universiteto (VU) Medicinos fakulteto profesorius ir Jungtinių Tautų (JT) specialusis pranešėjas teisei į sveikatą Dainius Pūras viešėjo Niujorke, kur pristatė kasmetinę ataskaitą JT Generalinei Asamblėjai. skaityti »

Lietuvos vežėjų sąjunga ir VGTU įtvirtino partnerystę

Transporto ir logistikos sektoriaus efektyvumo siekia Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) Transporto inžinerijos fakultetas. skaityti »

VGTU docentė pelnė prestižinį tarptautinį apdovanojimą

Vilniaus Gedimino techniko universiteto (VGTU) Verslo technologijų katedros docentė dr. Ieva Meidutė-Kavaliauskienė buvo apdovanota prestižiniu André Jordan apdovanojimu už straipsnį apie sprendimų priėmimą nekilnojamojo turto sektoriuje. skaityti »

Modernus dėstytojas ne tik moko, bet ir mokosi iš Z kartos

Iš Z kartos reikėtų mokytis ne tik greitos reakcijos, bet ir virtualaus bendravimo, tad ir turime galvoti, kaip tokius elementus integruoti į studijų procesą. skaityti »