M. Orlovsky: turime skatinti vaikus mąstyti kūrybiškai

Publikuota: 2012 m. spalio 11 d. ketvirtadienis

Mokslo metams įsibėgėjant, profesinės savanorystės iniciatyva „Kam to reikia?!“ kartu su Britų taryba įvairių sričių specialistus kvietė aptarti temą „Kas yra gera mokykla?“. Gausiai susirinkusiems klausytojams geros mokyklos viziją pristatė svečias iš Didžiosios Britanijos - tarptautinės švietimo konsultacijų kompanijos „Bryanston Square Consulting“ įkūrėjas ir vadovas Marcus Orlovsky.

Jau daugiau kaip 20 metų M. Orlovsky konsultuoja mokyklose dirbančius specialistus įvairiose pasaulio šalyse, taip siekdamas skatinti švietimo sistemos tobulinimą ir tiesiogiai prie jo prisidėti. Marcus su savo komanda jau yra įgyvendinęs daugybę mokyklų infrastruktūros pertvarkymo projektų, organizavęs daugiau kaip 100 tūkst. valandų mokymų mokytojams ir inicijavęs ne vieną inovacijų pritaikymo švietimo įstaigose projektą.

Šiandieninė švietimo sistema yra pagrįsta mokymosi programomis ir formaliu vaikų žinių ir įgūdžių vertinimu. Tokia sistema ugdo jaunus žmones, kurie mąsto pagal jiems įskiepytą visuomenės suvokimo modelį. Tačiau tobulėjant technologijoms, darbo rinkoje didėja tarpdisciplininių darbuotojų paklausa. Taigi vis svarbiau tampa jau mokykloje vaikus pratinti mąstyti kūrybiškai, ieškoti kompleksiškų sprendimų, lavinti jų analitinį mąstymą. „Mokytojai ir mokyklos aplinka turi skatinti vaiko kūrybiškumą. Paprastai mokymas ir mokymasis suvokiamas kaip žinių perdavimas, tačiau pagrindinis mokytojo uždavinys turi būti pagalba vaiko talentams atskleisti ir ugdyti,“ – teigia M. Orlovsky.

Būtent mokykla yra vieta, kuri suformuoja vaiko pasaulio suvokimą, tad būtina suteikti vaikams galimybę pažinti aplinką tokią įvairiapusę, kokia ji iš tikrųjų yra. Tik tokiu atveju vaikai galės tapti pilnaverčiais visuomenės nariais. „Mes žinome, kaip vaikus išmokyti matematikos, užsienio kalbos ar geografijos. Tačiau kaip galime juos išmokyti būti dėmesingais, gerais žmonėmis, kaip galime jiems padėti būti laimingais arba įskiepyti jiems pasitikėjimą savimi ir tikėjimą ateitimi?“, - klausia M. Orlovsky.

Paklaustas, ar gali įvardinti, kas yra gera mokykla, M. Orlovsky atsakė neturįs vieno teisingo atsakymo: „Mokykla – tai pirmiausia šilta aplinka ir gera atmosfera. Mokykloje turi būti smagu. Taip pat labai svarbu keistis idėjomis, todėl mokytojus reikia skatinti dalyvauti kolegų pamokose, kviesti į pamokas savo sričių profesionalus dalintis patirtimi su vaikais. Nereikia tikėtis, kad mokytojas viską turi padaryti pats. Mokytojas yra tas žmogus, kuris gali ir turi sukurti vaikams aplinką, kurioje jie laisvai vystytųsi ir tobulėtų. Mums tereikia išmokti jais pasitikėti ir leisti jiems dirbti savo darbą“.

„Susitikimas su Marcus tik patvirtino, kad einame teisingu keliu“, - teigia „Kam to reikia?!“ direktorė Ieva Dirvonskaitė. „Mūsų iniciatyva siekia sujungti du pasaulius – mokyklos ir profesinį – ir padėti atrasti sąsajas tarp jų. Turime suvokti, kad galime prisidėti prie vaikų ugdymo, jiems papasakodami apie galimybes už mokyklos sienų ir savo pavyzdžiu jas parodydami. Nereikia visos atsakomybės palikti mokytojams“.

Apie profesinės savanorystės iniciatyvą „Kam to reikia?!“

Mobiliojo ryšio bendrovės „Omnitel“ ir banko „Swedbank“ sukurta profesinės savanorystės iniciatyva „Kam to reikia?!“ ragina įvairių sričių specialistus padėti augančiai kartai teisingai pasirinkti ateities profesiją, dalijantis savo profesine patirtimi su moksleiviais. Norintys praktiniais pavyzdžiais paaiškinti, kaip mokykloje įgyjamos žinios praverčia realiame gyvenime, papasakoti apie savo profesiją bei pasidalinti patarimais, kaip atrasti tinkamiausią sritį, daugiau informacijos ras internetiniame portale www.kamtoreikia.lt.



Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Populiariausi straipsniai

VDU – antras Lietuvoje pagal europinio lygio studijų programų skaičių

Žurnalo „Reitingai“ paskelbtame Lietuvos universitetų studijų krypčių vertinime Vytauto Didžiojo universitetas (VDU) ir toliau išlaikė lyderiaujančias pozicijas. skaityti »

Aplinkos ministerijoje apdovanoti sumaniausi moksleiviai

Aplinkos ministerijoje vakar buvo apdovanoti darbščiausi ir sumaniausi moksleiviai iš visos Lietuvos – ekodizaino konkurso „Kita forma mokinys. Ekobendruomenė“ nugalėtojai. skaityti »

Šalies aukštųjų mokyklų dalykiniame reitinge – Vilniaus universiteto lyderystė

Trečiąkart žurnalo „Reitingai” pristatytame dalykiniame reitinge Vilniaus universitetas (VU) įvertintas kaip geriausias 31 bakalauro ir 32 magistrantūros studijų kryptyse, o dar vienoje – vienintelis tos magistro studijų krypties studijas vykdantis universitetas. skaityti »

Helsinkio hakatone rytdienos inovacijas kūrė „GIFTed.COMM“ studentai

1500 geriausių programuotojų, dizainerių, inžinierių ir entreprenerių iš daugiau nei 50 pasaulio šalių metų pabaigoje rinkosi į didžiausią Europoje hakatoną (angl. hackathon) „Junction 2016“, vykusį Suomijos sostinėje Helsinkyje. skaityti »

Profesinis mokymas: kas trukdo įgauti pagreitį?

Lietuvoje jau kuris laikas formuojasi nauja tendencija, kad į profesines mokyklas stoja vis daugiau žmonių, baigusių universitetus. Pasak Lietuvos pramonininkų konfederacijos (LPK) prezidento Roberto Dargio, tai rodo, kad mūsų švietimo sistemoje naudojami resursai prasilenkia. skaityti »

Lietuvos mokslininkų atradimą pripažino pasaulio mokslo elitas

Vilniaus Gedimino technikos universiteto ir Vilniaus universiteto mokslininkų komanda dirbo ieškodama efektyvesnių būdų išgauti energiją iš biomasės – žemės ūkio ar maisto atliekų, nuotekų, panaudotų aliejų, be tikslo supūvančių augalų, taip pat ir biologinės kilmės terpių. skaityti »

LEU rektoriui akademikui Algirdui Gaižučiui įteiktas Švietimo ir mokslo ministerijos apdovanojimas

Gruodžio 1 d. Lietuvos edukologijos universiteto (LEU) rektoriui akademikui Algirdui Gaižučiui Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministrė Audronė Pitrėnienė įteikė Švietimo ir mokslo ministerijos apdovanojimą. skaityti »

Didžiosios Britanijos mokslininkai tyrė „lietuviškumą“ studentų tekstuose

Mokslininkai iš Lankasterio universiteto (Jungtinė Karalystė) Kauno technologijos universiteto Socialinių, humanitarinių mokslų ir menų fakultete vykdė „pilotinį“ tyrimą, skirtą atskleisti lietuvių nacionalinio identiteto subtilybes studentų pateiktuose darbuose. skaityti »

Vilniaus universitete – bendros pastangos gerinti sąlygas žmonėms su negalia

Vilniaus universitetas (VU) nuosekliai dirba siekdamas sukurti tinkamas studijų sąlygas visiems savo studentams. skaityti »

Įsteigta Lietuvos sveikatos mokslų universiteto alumnų asociacija

Gruodžio 1 dieną Lietuvos sveikatos mokslų universitete susirinko vieni žymiausių universiteto absolventų, kurie tapo savo Alma Mater alumnų asociacijos steigėjais. skaityti »