M. Orlovsky: turime skatinti vaikus mąstyti kūrybiškai

Publikuota: 2012 m. spalio 11 d. ketvirtadienis

Mokslo metams įsibėgėjant, profesinės savanorystės iniciatyva „Kam to reikia?!“ kartu su Britų taryba įvairių sričių specialistus kvietė aptarti temą „Kas yra gera mokykla?“. Gausiai susirinkusiems klausytojams geros mokyklos viziją pristatė svečias iš Didžiosios Britanijos - tarptautinės švietimo konsultacijų kompanijos „Bryanston Square Consulting“ įkūrėjas ir vadovas Marcus Orlovsky.

Jau daugiau kaip 20 metų M. Orlovsky konsultuoja mokyklose dirbančius specialistus įvairiose pasaulio šalyse, taip siekdamas skatinti švietimo sistemos tobulinimą ir tiesiogiai prie jo prisidėti. Marcus su savo komanda jau yra įgyvendinęs daugybę mokyklų infrastruktūros pertvarkymo projektų, organizavęs daugiau kaip 100 tūkst. valandų mokymų mokytojams ir inicijavęs ne vieną inovacijų pritaikymo švietimo įstaigose projektą.

Šiandieninė švietimo sistema yra pagrįsta mokymosi programomis ir formaliu vaikų žinių ir įgūdžių vertinimu. Tokia sistema ugdo jaunus žmones, kurie mąsto pagal jiems įskiepytą visuomenės suvokimo modelį. Tačiau tobulėjant technologijoms, darbo rinkoje didėja tarpdisciplininių darbuotojų paklausa. Taigi vis svarbiau tampa jau mokykloje vaikus pratinti mąstyti kūrybiškai, ieškoti kompleksiškų sprendimų, lavinti jų analitinį mąstymą. „Mokytojai ir mokyklos aplinka turi skatinti vaiko kūrybiškumą. Paprastai mokymas ir mokymasis suvokiamas kaip žinių perdavimas, tačiau pagrindinis mokytojo uždavinys turi būti pagalba vaiko talentams atskleisti ir ugdyti,“ – teigia M. Orlovsky.

Būtent mokykla yra vieta, kuri suformuoja vaiko pasaulio suvokimą, tad būtina suteikti vaikams galimybę pažinti aplinką tokią įvairiapusę, kokia ji iš tikrųjų yra. Tik tokiu atveju vaikai galės tapti pilnaverčiais visuomenės nariais. „Mes žinome, kaip vaikus išmokyti matematikos, užsienio kalbos ar geografijos. Tačiau kaip galime juos išmokyti būti dėmesingais, gerais žmonėmis, kaip galime jiems padėti būti laimingais arba įskiepyti jiems pasitikėjimą savimi ir tikėjimą ateitimi?“, - klausia M. Orlovsky.

Paklaustas, ar gali įvardinti, kas yra gera mokykla, M. Orlovsky atsakė neturįs vieno teisingo atsakymo: „Mokykla – tai pirmiausia šilta aplinka ir gera atmosfera. Mokykloje turi būti smagu. Taip pat labai svarbu keistis idėjomis, todėl mokytojus reikia skatinti dalyvauti kolegų pamokose, kviesti į pamokas savo sričių profesionalus dalintis patirtimi su vaikais. Nereikia tikėtis, kad mokytojas viską turi padaryti pats. Mokytojas yra tas žmogus, kuris gali ir turi sukurti vaikams aplinką, kurioje jie laisvai vystytųsi ir tobulėtų. Mums tereikia išmokti jais pasitikėti ir leisti jiems dirbti savo darbą“.

„Susitikimas su Marcus tik patvirtino, kad einame teisingu keliu“, - teigia „Kam to reikia?!“ direktorė Ieva Dirvonskaitė. „Mūsų iniciatyva siekia sujungti du pasaulius – mokyklos ir profesinį – ir padėti atrasti sąsajas tarp jų. Turime suvokti, kad galime prisidėti prie vaikų ugdymo, jiems papasakodami apie galimybes už mokyklos sienų ir savo pavyzdžiu jas parodydami. Nereikia visos atsakomybės palikti mokytojams“.

Apie profesinės savanorystės iniciatyvą „Kam to reikia?!“

Mobiliojo ryšio bendrovės „Omnitel“ ir banko „Swedbank“ sukurta profesinės savanorystės iniciatyva „Kam to reikia?!“ ragina įvairių sričių specialistus padėti augančiai kartai teisingai pasirinkti ateities profesiją, dalijantis savo profesine patirtimi su moksleiviais. Norintys praktiniais pavyzdžiais paaiškinti, kaip mokykloje įgyjamos žinios praverčia realiame gyvenime, papasakoti apie savo profesiją bei pasidalinti patarimais, kaip atrasti tinkamiausią sritį, daugiau informacijos ras internetiniame portale www.kamtoreikia.lt.



Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Populiariausi straipsniai

Šiuolaikinio mokslininko portretas: griūvantys stereotipai ir galia nulemti ateitį

Šiuolaikinis mokslininkas, norėdamas sėkmingai konkuruoti savo srityje, privalo būti kūrybiškas, socialus ir nuolat ieškoti savo veiklos realizavimo galimybių. skaityti »

Tarp 50 geriausių regiono universitetų – dvi Lietuvos aukštosios mokyklos

Vėlyvą pirmadienio vakarą tarptautinio universitetų reitingo „QS World University Rankings“ sudarytojai paskelbė „Emerging Europe and Central Asia 2018“ universitetų reitingą. skaityti »

Robotai ir virtuali realybė: galimybės ar pavojus mokytojo profesijai?

Prognozuojama, kad jau netolimoje ateityje mokymosi procesas stipriai pasikeis, mat pedagogų vietą mokyklose žada pakeisti ne kas kitas, o robotai. skaityti »

Metų knygos rinkimai: skelbiami išskirtiniausių kūrinių penketukai

Akcija „Metų knygos rinkimai“ jau 13 kartą kviečia skaitytojus rinkti labiausiai patikusias lietuvių autorių knygas. skaityti »

Šiuolaikinis švietimas: kaip vaikus ugdo inovatyvios pasaulio mokyklos?

Kaip turėtų atrodyti šiuolaikinė mokykla? Pasidairius po pasaulį panašu, kad mokyklose nuo tradicinių mokymosi įrankių, tokių kaip knyga ir sąsiuvinis, pereinama prie skaitmeninių mokymosi metodų. skaityti »

Ar Lietuvoje vyrai dirba pradinukų mokytojais?

Neįprastą pradinio ugdymo specialybę pasirinkęs vaikinas šiemet mokys pirmaklasius mokslo paslapčių. skaityti »

Lietuvoje kuriamas pirmasis Baltijos regione informacinių technologijų kompetencijų centras

IKT kompetencijų centre, kuris vienys lietuvių ir švedų tyrėjus ir institucijas bus vystomos inovacijos daiktų interneto kibernetinio saugumo, sveikatos technologijų srityje. skaityti »

Kokios savybės padės neužleisti vietos robotui?

Retas įsivaizduojame savo darbo dieną be kompiuterio ar išmanaus telefono, tačiau ateityje technologijų įtaka didės dar labiau. skaityti »

Lietuvos vaikų finansinis raštingumas žemas

Nors finansinis raštingumas padeda užtikrinti sėkmingą ekonominį gyvenimą, tyrimų rezultatai rodo, jog Lietuvoje vaikų ir paauglių iki 15 m. finansinio raštingumo lygis yra gerokai žemesnis nei kitose šalyse. skaityti »

Gabiems magistrantams iš užsienio – parama studijoms Lietuvoje

Siekiant didinti studijų tarptautiškumą ir pritraukti į Lietuvą studijuoti gabius jaunuolius iš užsienio, valstybė skiria paramą užsieniečių magistrantūros studijoms. skaityti »