M. Orlovsky: turime skatinti vaikus mąstyti kūrybiškai

Publikuota: 2012 m. spalio 11 d. ketvirtadienis

Mokslo metams įsibėgėjant, profesinės savanorystės iniciatyva „Kam to reikia?!“ kartu su Britų taryba įvairių sričių specialistus kvietė aptarti temą „Kas yra gera mokykla?“. Gausiai susirinkusiems klausytojams geros mokyklos viziją pristatė svečias iš Didžiosios Britanijos - tarptautinės švietimo konsultacijų kompanijos „Bryanston Square Consulting“ įkūrėjas ir vadovas Marcus Orlovsky.

Jau daugiau kaip 20 metų M. Orlovsky konsultuoja mokyklose dirbančius specialistus įvairiose pasaulio šalyse, taip siekdamas skatinti švietimo sistemos tobulinimą ir tiesiogiai prie jo prisidėti. Marcus su savo komanda jau yra įgyvendinęs daugybę mokyklų infrastruktūros pertvarkymo projektų, organizavęs daugiau kaip 100 tūkst. valandų mokymų mokytojams ir inicijavęs ne vieną inovacijų pritaikymo švietimo įstaigose projektą.

Šiandieninė švietimo sistema yra pagrįsta mokymosi programomis ir formaliu vaikų žinių ir įgūdžių vertinimu. Tokia sistema ugdo jaunus žmones, kurie mąsto pagal jiems įskiepytą visuomenės suvokimo modelį. Tačiau tobulėjant technologijoms, darbo rinkoje didėja tarpdisciplininių darbuotojų paklausa. Taigi vis svarbiau tampa jau mokykloje vaikus pratinti mąstyti kūrybiškai, ieškoti kompleksiškų sprendimų, lavinti jų analitinį mąstymą. „Mokytojai ir mokyklos aplinka turi skatinti vaiko kūrybiškumą. Paprastai mokymas ir mokymasis suvokiamas kaip žinių perdavimas, tačiau pagrindinis mokytojo uždavinys turi būti pagalba vaiko talentams atskleisti ir ugdyti,“ – teigia M. Orlovsky.

Būtent mokykla yra vieta, kuri suformuoja vaiko pasaulio suvokimą, tad būtina suteikti vaikams galimybę pažinti aplinką tokią įvairiapusę, kokia ji iš tikrųjų yra. Tik tokiu atveju vaikai galės tapti pilnaverčiais visuomenės nariais. „Mes žinome, kaip vaikus išmokyti matematikos, užsienio kalbos ar geografijos. Tačiau kaip galime juos išmokyti būti dėmesingais, gerais žmonėmis, kaip galime jiems padėti būti laimingais arba įskiepyti jiems pasitikėjimą savimi ir tikėjimą ateitimi?“, - klausia M. Orlovsky.

Paklaustas, ar gali įvardinti, kas yra gera mokykla, M. Orlovsky atsakė neturįs vieno teisingo atsakymo: „Mokykla – tai pirmiausia šilta aplinka ir gera atmosfera. Mokykloje turi būti smagu. Taip pat labai svarbu keistis idėjomis, todėl mokytojus reikia skatinti dalyvauti kolegų pamokose, kviesti į pamokas savo sričių profesionalus dalintis patirtimi su vaikais. Nereikia tikėtis, kad mokytojas viską turi padaryti pats. Mokytojas yra tas žmogus, kuris gali ir turi sukurti vaikams aplinką, kurioje jie laisvai vystytųsi ir tobulėtų. Mums tereikia išmokti jais pasitikėti ir leisti jiems dirbti savo darbą“.

„Susitikimas su Marcus tik patvirtino, kad einame teisingu keliu“, - teigia „Kam to reikia?!“ direktorė Ieva Dirvonskaitė. „Mūsų iniciatyva siekia sujungti du pasaulius – mokyklos ir profesinį – ir padėti atrasti sąsajas tarp jų. Turime suvokti, kad galime prisidėti prie vaikų ugdymo, jiems papasakodami apie galimybes už mokyklos sienų ir savo pavyzdžiu jas parodydami. Nereikia visos atsakomybės palikti mokytojams“.

Apie profesinės savanorystės iniciatyvą „Kam to reikia?!“

Mobiliojo ryšio bendrovės „Omnitel“ ir banko „Swedbank“ sukurta profesinės savanorystės iniciatyva „Kam to reikia?!“ ragina įvairių sričių specialistus padėti augančiai kartai teisingai pasirinkti ateities profesiją, dalijantis savo profesine patirtimi su moksleiviais. Norintys praktiniais pavyzdžiais paaiškinti, kaip mokykloje įgyjamos žinios praverčia realiame gyvenime, papasakoti apie savo profesiją bei pasidalinti patarimais, kaip atrasti tinkamiausią sritį, daugiau informacijos ras internetiniame portale www.kamtoreikia.lt.



Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Populiariausi straipsniai

Konkurse „Išmanus miestas III“ VGTU studentai kurs ir tobulins miestų erdves

Jau trečiąjį kartą rengiamas projektas, skatinantis viešojo ir privataus sektorių intensyvų bendradarbiavimą, siekia įgyvendinti Lietuvos savivaldybių planus, pagražinti miestų aplinką, atgaivinti bei pritaikyti erdves pageidaujamai gyventojų veiklai. skaityti »

Užsienyje dirbantys mokslininkai – aktyvūs VU mokslinio gyvenimo dalyviai

Už tarptautinio lygio mokslo laimėjimus ir bendradarbiavimą su Lietuva Švietimo ir mokslo ministerija gruodžio 1 d. apdovanojo penkis užsienyje dirbančius lietuvių kilmės mokslininkus. Keturių iš jų akademinis kelias glaudžiai susijęs su Vilniaus universitetu. skaityti »

Sukurtas ir paviešintas LEU absolventų geografų internetinis žemėlapis

Lietuvos edukologijos universiteto (LEU) geografai sukūrė ir paviešino mūsų aukštosios mokyklos alumnų geografų internetinį žemėlapį. skaityti »

Valstybė tęs savo įsipareigojimus mokytojams

Naujos kadencijos Seimo Švietimo ir mokslo komiteto nariams laikinai pareigas einanti švietimo ir mokslo ministrė Audronė Pitrėnienė pateikė informaciją apie nueinančios Vyriausybės paruoštą 2017 m. valstybės biudžeto projekto švietimo dalį. skaityti »

Švietimo ir mokslo komitetas pasisako už universitetų tinklo optimizavimą

Seimo Švietimo ir mokslo komitetas bendru sutarimu šiandien pritarė Seimo nutarimo projektui dėl valstybinių universitetų tinklo optimizavimo (XIIP-4819(2). skaityti »

Kodėl mokyklose šalia vadovėlio turi atsirasti ir kompiuterinis žaidimas?

Nors įprastai žaidimus laikome laisvalaikio praleidimo būdu, jie pamažu atkeliauja ir į klases. Mokytojai Lietuvoje pastebi, kad žaidimai praturtina mokymosi procesą, padeda lengviau įsiminti pamokos medžiagą, o svarbiausia – motyvuoja vaikus net labiau nei tradiciniai mokymosi būdai. skaityti »

Verslo konfederacija ir Nacionalinė biblioteka skatins žinių visuomenės ugdymą Lietuvoje

Siekdamos gerinti verslo aplinką, skatinti inovacijas ir puoselėti darnios visuomenės kūrimąsi šalyje, Lietuvos nacionalinė Martyno Mažvydo biblioteka ir Lietuvos verslo konfederacija (LVK) pasirašė bendradarbiavimo susitarimą. skaityti »

Prieš kitų metų egzaminų naujovę – „repeticija“ sostinės vienuoliktokams

Jau nuo kitų metų Lietuvos abiturientai susidurs su nauju vertinimo įrankiu – brandos darbu. skaityti »

Įvyko tarptautinė MENAR mintino skaičiavimo olimpiada 2016

Vilniuje įvyko jau trečioji MENAR olimpiada 2016, kurią organizavo MENAR AKADEMIJA. Šiais metais Olimpiada buvo išskirtinė - šiemet ji paskelbta tarptautine, kadangi dalyvavo ne tik vaikai iš Lietuvos, bet ir iš kitų šalių – Rusijos, Serbijos bei Kazachstano. skaityti »

Už studijas sumokėtas lėšas šiemet atgaus beveik maksimalus skaičius studentų

Geriausiems už mokslą mokantiems bakalauro ir vientisųjų studijų studentams valstybė kompensuoja studijų kainą. skaityti »