M. Orlovsky: turime skatinti vaikus mąstyti kūrybiškai

Publikuota: 2012 m. spalio 11 d. ketvirtadienis

Mokslo metams įsibėgėjant, profesinės savanorystės iniciatyva „Kam to reikia?!“ kartu su Britų taryba įvairių sričių specialistus kvietė aptarti temą „Kas yra gera mokykla?“. Gausiai susirinkusiems klausytojams geros mokyklos viziją pristatė svečias iš Didžiosios Britanijos - tarptautinės švietimo konsultacijų kompanijos „Bryanston Square Consulting“ įkūrėjas ir vadovas Marcus Orlovsky.

Jau daugiau kaip 20 metų M. Orlovsky konsultuoja mokyklose dirbančius specialistus įvairiose pasaulio šalyse, taip siekdamas skatinti švietimo sistemos tobulinimą ir tiesiogiai prie jo prisidėti. Marcus su savo komanda jau yra įgyvendinęs daugybę mokyklų infrastruktūros pertvarkymo projektų, organizavęs daugiau kaip 100 tūkst. valandų mokymų mokytojams ir inicijavęs ne vieną inovacijų pritaikymo švietimo įstaigose projektą.

Šiandieninė švietimo sistema yra pagrįsta mokymosi programomis ir formaliu vaikų žinių ir įgūdžių vertinimu. Tokia sistema ugdo jaunus žmones, kurie mąsto pagal jiems įskiepytą visuomenės suvokimo modelį. Tačiau tobulėjant technologijoms, darbo rinkoje didėja tarpdisciplininių darbuotojų paklausa. Taigi vis svarbiau tampa jau mokykloje vaikus pratinti mąstyti kūrybiškai, ieškoti kompleksiškų sprendimų, lavinti jų analitinį mąstymą. „Mokytojai ir mokyklos aplinka turi skatinti vaiko kūrybiškumą. Paprastai mokymas ir mokymasis suvokiamas kaip žinių perdavimas, tačiau pagrindinis mokytojo uždavinys turi būti pagalba vaiko talentams atskleisti ir ugdyti,“ – teigia M. Orlovsky.

Būtent mokykla yra vieta, kuri suformuoja vaiko pasaulio suvokimą, tad būtina suteikti vaikams galimybę pažinti aplinką tokią įvairiapusę, kokia ji iš tikrųjų yra. Tik tokiu atveju vaikai galės tapti pilnaverčiais visuomenės nariais. „Mes žinome, kaip vaikus išmokyti matematikos, užsienio kalbos ar geografijos. Tačiau kaip galime juos išmokyti būti dėmesingais, gerais žmonėmis, kaip galime jiems padėti būti laimingais arba įskiepyti jiems pasitikėjimą savimi ir tikėjimą ateitimi?“, - klausia M. Orlovsky.

Paklaustas, ar gali įvardinti, kas yra gera mokykla, M. Orlovsky atsakė neturįs vieno teisingo atsakymo: „Mokykla – tai pirmiausia šilta aplinka ir gera atmosfera. Mokykloje turi būti smagu. Taip pat labai svarbu keistis idėjomis, todėl mokytojus reikia skatinti dalyvauti kolegų pamokose, kviesti į pamokas savo sričių profesionalus dalintis patirtimi su vaikais. Nereikia tikėtis, kad mokytojas viską turi padaryti pats. Mokytojas yra tas žmogus, kuris gali ir turi sukurti vaikams aplinką, kurioje jie laisvai vystytųsi ir tobulėtų. Mums tereikia išmokti jais pasitikėti ir leisti jiems dirbti savo darbą“.

„Susitikimas su Marcus tik patvirtino, kad einame teisingu keliu“, - teigia „Kam to reikia?!“ direktorė Ieva Dirvonskaitė. „Mūsų iniciatyva siekia sujungti du pasaulius – mokyklos ir profesinį – ir padėti atrasti sąsajas tarp jų. Turime suvokti, kad galime prisidėti prie vaikų ugdymo, jiems papasakodami apie galimybes už mokyklos sienų ir savo pavyzdžiu jas parodydami. Nereikia visos atsakomybės palikti mokytojams“.

Apie profesinės savanorystės iniciatyvą „Kam to reikia?!“

Mobiliojo ryšio bendrovės „Omnitel“ ir banko „Swedbank“ sukurta profesinės savanorystės iniciatyva „Kam to reikia?!“ ragina įvairių sričių specialistus padėti augančiai kartai teisingai pasirinkti ateities profesiją, dalijantis savo profesine patirtimi su moksleiviais. Norintys praktiniais pavyzdžiais paaiškinti, kaip mokykloje įgyjamos žinios praverčia realiame gyvenime, papasakoti apie savo profesiją bei pasidalinti patarimais, kaip atrasti tinkamiausią sritį, daugiau informacijos ras internetiniame portale www.kamtoreikia.lt.



Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Populiariausi straipsniai

Vilniaus universitetas laukia pusantro tūkstančio archeologų

Vilniaus universitete (VU) rugpjūčio 31–rugsėjo 4 d. vyks Europos archeologų asociacijos kongresas. skaityti »

SMK įgyvendina projektą Afrikoje

Š. m. rugpjūčio 08–12 d. Socialinių mokslų kolegijos Tarptautinių studijų vadovas Marius Zalieckas, strateginės plėtros vadovė Reda Mikalauskaitė bei projekto „Atrask save“ jaunimo garantijų iniciatyvos koordinatorė Inga Kulikauskė vedė mokymus Ganos, Ugandos bei Kenijos jaunimo darbuotojams apie karjeros konsultavimo paslaugų teikimą vietiniam jaunimui. skaityti »

Profesines mokyklas jau pasirinko tūkstančiu daugiau jaunuolių nei pernai

Auga besirenkančių profesines mokyklas skaičius: rugpjūčio vidurio duomenimis, šiemet mokymąsi profesinėse mokyklose jau yra pasirinkę 14,3 tūkst. mokinių, t. y. sulaukta per tūkstantį arba 7 proc. daugiau priėmimo prašymų nei pernai tuo pat metu. skaityti »

Rugsėjo pirmajai artėjant: programėlės padėsiančios greičiau sugrįžti į mokslus

Programos „Samsung Mokykla ateičiai“ kūrėjai moksleiviams rekomenduoja nemokamas edukacines programėles. skaityti »

VDU studentėms – vardinės „Thermo Fisher Scientific“ stipendijos

Stipendijos tikslas – gabius bei motyvuotus VDU studentus, studijuojančius su biotechnologijomis ar UAB „Thermo Fisher Scientific Baltics“ veikla susijusius mokslus ir kryptingai gilinančius šių sričių žinias, skatinti dalyvauti moksliniuose tyrimuose ir siekti karjeros. skaityti »

Mokyklose populiarėjančios elektroninės pratybos lengvina vaikų kuprines

Elektroninių pratybų kūrėjai skaičiuoja, kad šiemet Lietuvoje elektronines pratybas naudos 4 kartus daugiau mokyklų, nei praėjusiais mokslo metais. Prekybininkai pastebi, kad mokymosi skaitmenizavimas daro įtaką ir apsipirkimui prieš rugsėjo pirmąją. skaityti »

Vėžio registras leis efektyviau vykdyti mokslinius tyrimus ir kovoti su onkologinėmis ligomis

Švietimo ir mokslo ministerijos siūlymu Vyriausybė įsteigė Vėžio registrą. Nacionalinė duomenų bazė sudarys sąlygas Lietuvos mokslininkams efektyviau tirti onkologinius susirgimus ir siūlyti naujus problemų sprendimo būdus. skaityti »

Į mokyklinuko kuprinę – ne tik sąsiuvinis, bet ir kompiuteris

Artėjant mokslo metų pradžiai, į mokyklas vaikus išleidžiantys tėvai skirstosi į dvi barikadų puses. Vieni skuba mokyklinuko kuprinę sukrauti iki rugsėjo 1-osios, kiti kantriai laukia, kol praėjus bumui mokykliniams reikmenims bus pradėtos taikyti nuolaidos, tad prieš mokyklą įsigyja tik pačias būtiniausias priemones. skaityti »

Iš Sibiro grįžęs VDU doktorantas: istoriniai įvykiai padeda perprasti dabartį

Ekspedicija „Misija Sibiras“ reiškia daugiau nei dviejų savaičių trukmės išbandymą tvarkant Lietuvos tremtinių kapavietes – tai pilietinės raiškos būdas, skatinantis diskusijas apie istorinės atminties svarbą ir ugdantis sąmoningumą istoriją vertinti su didele atsakomybe bei pagarba. skaityti »

Magistrantūra naujai: šiandien nebereikia vienodas kompetencijas turinčių specialistų

„Šiandien problemos tokios kompleksinės, kad jų neįmanoma išspręsti turint tik siaurą išsilavinimą“, – teigia Jurgita Šiugždinienė, Kauno technologijos universiteto (KTU) studijų prorektorė. Pasak jos, tyrimai ir pasaulinės tendencijos rodo, kad rinkai nebereikia daug vienodas kompetencijas turinčių specialistų, kuriems sunku išsiskirti iš kitų. skaityti »