M. Orlovsky: turime skatinti vaikus mąstyti kūrybiškai

Publikuota: 2012 m. spalio 11 d. ketvirtadienis

Mokslo metams įsibėgėjant, profesinės savanorystės iniciatyva „Kam to reikia?!“ kartu su Britų taryba įvairių sričių specialistus kvietė aptarti temą „Kas yra gera mokykla?“. Gausiai susirinkusiems klausytojams geros mokyklos viziją pristatė svečias iš Didžiosios Britanijos - tarptautinės švietimo konsultacijų kompanijos „Bryanston Square Consulting“ įkūrėjas ir vadovas Marcus Orlovsky.

Jau daugiau kaip 20 metų M. Orlovsky konsultuoja mokyklose dirbančius specialistus įvairiose pasaulio šalyse, taip siekdamas skatinti švietimo sistemos tobulinimą ir tiesiogiai prie jo prisidėti. Marcus su savo komanda jau yra įgyvendinęs daugybę mokyklų infrastruktūros pertvarkymo projektų, organizavęs daugiau kaip 100 tūkst. valandų mokymų mokytojams ir inicijavęs ne vieną inovacijų pritaikymo švietimo įstaigose projektą.

Šiandieninė švietimo sistema yra pagrįsta mokymosi programomis ir formaliu vaikų žinių ir įgūdžių vertinimu. Tokia sistema ugdo jaunus žmones, kurie mąsto pagal jiems įskiepytą visuomenės suvokimo modelį. Tačiau tobulėjant technologijoms, darbo rinkoje didėja tarpdisciplininių darbuotojų paklausa. Taigi vis svarbiau tampa jau mokykloje vaikus pratinti mąstyti kūrybiškai, ieškoti kompleksiškų sprendimų, lavinti jų analitinį mąstymą. „Mokytojai ir mokyklos aplinka turi skatinti vaiko kūrybiškumą. Paprastai mokymas ir mokymasis suvokiamas kaip žinių perdavimas, tačiau pagrindinis mokytojo uždavinys turi būti pagalba vaiko talentams atskleisti ir ugdyti,“ – teigia M. Orlovsky.

Būtent mokykla yra vieta, kuri suformuoja vaiko pasaulio suvokimą, tad būtina suteikti vaikams galimybę pažinti aplinką tokią įvairiapusę, kokia ji iš tikrųjų yra. Tik tokiu atveju vaikai galės tapti pilnaverčiais visuomenės nariais. „Mes žinome, kaip vaikus išmokyti matematikos, užsienio kalbos ar geografijos. Tačiau kaip galime juos išmokyti būti dėmesingais, gerais žmonėmis, kaip galime jiems padėti būti laimingais arba įskiepyti jiems pasitikėjimą savimi ir tikėjimą ateitimi?“, - klausia M. Orlovsky.

Paklaustas, ar gali įvardinti, kas yra gera mokykla, M. Orlovsky atsakė neturįs vieno teisingo atsakymo: „Mokykla – tai pirmiausia šilta aplinka ir gera atmosfera. Mokykloje turi būti smagu. Taip pat labai svarbu keistis idėjomis, todėl mokytojus reikia skatinti dalyvauti kolegų pamokose, kviesti į pamokas savo sričių profesionalus dalintis patirtimi su vaikais. Nereikia tikėtis, kad mokytojas viską turi padaryti pats. Mokytojas yra tas žmogus, kuris gali ir turi sukurti vaikams aplinką, kurioje jie laisvai vystytųsi ir tobulėtų. Mums tereikia išmokti jais pasitikėti ir leisti jiems dirbti savo darbą“.

„Susitikimas su Marcus tik patvirtino, kad einame teisingu keliu“, - teigia „Kam to reikia?!“ direktorė Ieva Dirvonskaitė. „Mūsų iniciatyva siekia sujungti du pasaulius – mokyklos ir profesinį – ir padėti atrasti sąsajas tarp jų. Turime suvokti, kad galime prisidėti prie vaikų ugdymo, jiems papasakodami apie galimybes už mokyklos sienų ir savo pavyzdžiu jas parodydami. Nereikia visos atsakomybės palikti mokytojams“.

Apie profesinės savanorystės iniciatyvą „Kam to reikia?!“

Mobiliojo ryšio bendrovės „Omnitel“ ir banko „Swedbank“ sukurta profesinės savanorystės iniciatyva „Kam to reikia?!“ ragina įvairių sričių specialistus padėti augančiai kartai teisingai pasirinkti ateities profesiją, dalijantis savo profesine patirtimi su moksleiviais. Norintys praktiniais pavyzdžiais paaiškinti, kaip mokykloje įgyjamos žinios praverčia realiame gyvenime, papasakoti apie savo profesiją bei pasidalinti patarimais, kaip atrasti tinkamiausią sritį, daugiau informacijos ras internetiniame portale www.kamtoreikia.lt.



Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Populiariausi straipsniai

Būsimam pedagogui – tikslinė stipendija

Abiturientai, nusprendę studijuoti Lietuvos edukologijos universitete (LEU) ir siekti pedagogo karjeros, kartu su puse kitų pažangiausių kurso draugų turės galimybę gauti tikslinę stipendiją – po beveik 116 Eur kiekvieną mėnesį. skaityti »

Baigta vienuolika bendrų Lietuvos–Šveicarijos mokslinių tyrimų projektų

Lietuvos mokslo taryba pristato daugiau kaip trejus metus vykdytų 11 bendrų Lietuvos ir Šveicarijos mokslininkų projektų pasiekimus. skaityti »

LRS Švietimo, mokslo ir kultūros komitetas pritarė LEU ir VDU jungimuisi

2016 m. gegužės 25 d. Lietuvos Respublikos Seimo Švietimo, mokslo ir kultūros komitete buvo svarstomas klausimas dėl Lietuvos edukologijos universiteto (LEU) ir Vytauto Didžiojo universiteto (VDU) jungimosi. skaityti »

Didinamas finansavimas doktorantūrai

Siekiant kelti doktorantūros studijų kokybę ir paskatinti gabų jaunimą rinktis mokslininko karjerą didinamas finansavimas doktorantūros studijoms. skaityti »

Lietuvos mokslo ir inovacijų potencialas bus pristatomas Kinijos parodoje

Š.m. gegužės 28 d. – birželio 1 d. mūsų šalies delegacija Kinijos tarptautinėje prekybos ir paslaugų parodoje CIFTIS, kuri vyks Pekine, pristatys Lietuvos mokslo ir inovacijų potencialą bei „Open R&D Lietuva“ tinklo teikiamas paslaugas. skaityti »

Lietuvos mokslininkams – atvira prieiga prie tarptautinių mokslo duomenų bazių

Siekiant Lietuvos mokslą integruoti į europines infrastruktūras, ES lėšomis finansuojama prieiga prie tarptautinių elektroninių mokslo duomenų bazių. skaityti »

Vilniaus universitetas pirmą kartą Lietuvoje rengs alumnams skirtą festivalį

Vilniaus universitetas (VU) birželio 10-12 dienomis rengs pirmąjį Lietuvoje alumnų festivalį, kurio metu kvies visus absolventus prisiminti universiteto istoriją, susipažinti su jame vykdomais pokyčiais ir naujausiomis mokslo inovacijomis. skaityti »

Geriausiu politikos mokslų dėstytoju išrinktas prof. Vitalis Nakrošis

Gegužės 19 d. Vilniaus universiteto Tarptautinių santykių ir politikos mokslų institute (VU TSPMI) profesoriui Vitaliui Nakrošiui suteiktas tradicinis Professoris Optimi (PO!) titulas. skaityti »

CERN parodos gidė: lankytojus ypač domina ateiviai

Vilniaus universiteto organizuota Europos dalelių fizikos laboratorijos (CERN) paroda „Accelerating Science“ per daugiau nei du mėnesius sulaukė itin didelio ne tik Vilniaus, bet ir visos Lietuvos gyventojų dėmesio. skaityti »

Programavimo specialistų rengimas bus remiamas valstybės

Socialinių mokslų kolegijai konkurso būdu studijų programoje „Programavimas ir multimedija“ studijuojantiems studentams paskirtos 4 tiksliniu būdu finansuojamos studijų vietos. skaityti »