Moksleiviai bando lietuviškai prakalbinti kompiuterius

Publikuota: 2013 m. balandžio 17 d. trečiadienis

Prasidėjo pirmasis šeštojo nacionalinio mokinių konkurso „Švari kalba – švari galva“ etapas. Lietuvių kalbos žinias ir įgūdžius mokyklų kompiuterių klasėse ar prie bet kokio kito kompiuterio, kuriame yra interneto ryšys, pasitikrinti užsiregistravo kiek daugiau nei 12 tūkst. 6–10 klasių moksleivių. Atsakydami į testo klausimus mokiniai gali naudotis visomis kompiuteryje esančiomis priemonėmis: internetu, žodynais, „Tildės Biuro“ gramatikos ir rašybos tikrintuvais.

Kaip teigia Kauno Jono Jablonskio gimnazijos lietuvių kalbos mokytoja Viltautė Kazlauskienė, kurios mokiniai kiekvienais metais patekdavo tarp konkurso nugalėtojų, tokio pobūdžio renginys jaunimui labai reikalingas, nes tai geras būdas raštingumui ugdyti jaunajai kartai priimtinomis priemonėmis – naudojant šiuolaikines technologijas. „Mokantis lietuvių kalbos net išmaniuosius telefonus galima tinkamai panaudoti, pavyzdžiui, greitai rasti reikalingą informaciją, pasitikslinti žodį ir panašiai. Svarbiausia turėti tikslą – išmokti gimtosios kalbos taisykles ir pamilti pačią kalbą“, – pasakoja pedagogė. Anot V. Kazlauskienės, lietuviškiems žodžiams, rašmenims artimiau susidraugauti su kompiuteriu, o mokiniams perprasti tą draugystę padeda ir speciali programinė įranga, įvairūs skaitmeniniai produktai. „Pavyzdžiui, kasmet konkurso nugalėtojams įteikiamas programinės įrangos paketas „Tildės Biuras“ – tikrai naudingas, juo nesudėtinga naudotis. Manau, būtų prasminga jį turėti visiems mokiniams, įdiegti į mokyklų kompiuterius. Galbūt tuo galėsime pasidžiaugti netolimoje ateityje“, – tvirtina mokytoja. 

„Lietuvių kalbos skaitmeninių produktų mokykloms kol kas dar nėra daug“, – įsitikinusi konkurso „Švari kalba – švari galva“ sumanytojos, kalbinių technologijų plėtojimu užsiimančios bendrovės „Tilde IT“ direktorė Renata Špukienė. Anot jos, lietuviams internete gal ir pakanka laisvai prieinamų žodynų, tačiau prieinamų skaitmeninių archyvų, balso atpažinimo programų, kitų sistemų bei įrankių galėtų atsirasti daugiau. „Neabejojame, kad tiek augantis mūsų kuriamos programinės įrangos naudotojų skaičius, tiek jau tradicinis konkursas „Švari kalba – švari galva“ paneigė mitą, kad lietuvių kalba yra nepatogi kasdieniam darbui informacinėmis technologijomis. Šios priemonės padeda šiuolaikiniams žmonėms nepamiršti ant raidžių prikabinti reikiamų nosinių, uždėti brūkšnelių, varnelių, kitaip tariant, lietuviškų rašmenų nekeisti angliškomis raidėmis, o bendraujant tarpusavyje vartoti kuo mažiau svetimybių“, – teigia R. Špukienė.

Kalbėdama apie konkursą „Švari kalba – švari galva“, V. Kazlauskienė priduria, kad praėjusiais metais jos išleisti abiturientai, „auginti“ nuo 5 klasės, jame dalyvavo pirmieji. „Vėliau kasmet prisijungdavo vis kitos mano mokomos klasės. Mokiniai konkursui ruošdavosi noriai ir atsakingai – mėgdavo treniruotis ir namie, ir klasėje per lietuvių kalbos pamokas, netrūkdavo savo žinias gilinančių ir per pertraukas. Apie konkursą ir jame dalyvaujančius savo mokinius kalbu būtuoju dažniniu laiku, nes šiemet pirmi metai, kai savo žinių jame netikrinsime. Labai gaila, kad konkursas skirtas tik šeštokams – dešimtokams, nes abi mano ugdytinių klasės šiuo metu yra vienuoliktokai“, – teigia mokytoja.

Konkurso „Švari kalba – švari galva“ II etapas vyks gegužės 2 dieną Vilniuje – Spaudos atgavimo, kalbos ir knygos dienos išvakarėse. Į jį pateks po dvidešimt geriausiai I etape pasirodžiusių šeštokų, septintokų, aštuntokų, devintokų ir dešimtokų. Tą pačią dieną bus rengiamos ir apdovanojimo iškilmės Seimo rūmuose. Laureatus sveikins konkurso globėja Seimo pirmininko pavaduotoja, Lituanistikos tradicijų ir paveldo įprasminimo komisijos pirmininkė Irena Degutienė.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Populiariausi straipsniai

Inovatyvūs mokymo metodai: mokytojams pamokose siūlys pasitelkti vaizdo žaidimus

Vaizdo žaidimai gali būti ne tik laisvalaikio praleidimo forma, bet ir puiki mokymosi priemonė. skaityti »

Ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų

Novatorius fizikas S. Tamulevičius teigia, kad ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų, kurių ištekliai gamtoje mažėja. skaityti »

Penkios specialybės, kurių Lietuvos darbdaviai ieško dažniausiai

IT specialistus personalo atrankos ekspertai išskiria kaip pačius geidžiamiausius darbo rinkoje. skaityti »

Mokiniai sprendžia: kas svarbiausia kuriant ateities Europos Sąjungą?

Rusijos agresija, pabėgėlių krizė, teroristiniai išpuoliai – šie klausimai aktualūs ne tik ES politikos ekspertams, bet ir mokiniams. skaityti »

MITA patvirtino finansavimą 16 naujų projektų: bus kuriamos perspektyvios technologijos

Išmani apykaklė, apsauganti nuo nuskendimo, gintaro gaminių klasifikatorius, saulės kolektorius mažaenerginiams pastatams, sveikatos dienoraštis, mobili 12V baterija, antenų sistema nanopalydovams, plataus ruožo radaro prototipas – tai tik keletą inovacijų, kurios Lietuvoje bus vystomos 2018 metais. skaityti »

Skelbiama nauja atranka į programą „Renkuosi mokyti!“

Projektas „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai!“ skelbia naują mokyklų ir „Renkuosi mokyti!“ mokytojų atranką. skaityti »

Planuojama pertvarkyti vaikų socializacijos centrus

Per kelis ateinančius metus planuojama iš esmės pertvarkyti vaikų socializacijos centrus, sukuriant šiuolaikiškas įstaigas, kuriose būtų stiprinami socialiniai vaikų įgūdžiai. skaityti »

Ko galėtume pasimokyti iš Suomijos švietimo sistemos?

Suomijos švietimo sistema yra dažnai pateikiama kaip pavyzdys, kuriuo turėtų sekti kiekviena valstybė. skaityti »

XXI amžiaus švietimo sistema turi remtis kūrybiškumo ir atvirumo nesėkmei idėjomis

Mokyklos šiais laikais turi diegti ne tik konkrečios srities žinias, bet ir kūrybiškumą, plačias pažiūras, smalsumą. skaityti »

Programuotojai – pradinių klasių moksleiviai?

Programavimo specialistai įsitikinę, kad mokyti programavimo vaikus būtų tikslinga jau pradinėse klasėse. skaityti »