Moksleivių apklausa – dauguma jaunimo ateitį sieja Lietuva ir savo mokytojų darbą vertina 7,7 balo

Publikuota: 2012 m. kovo 29 d. ketvirtadienis

Dauguma dvyliktokų ir vienuoliktokų planuoja studijuoti Lietuvoje ir aukštais balais vertina pedagogų darbą. Tai liudija Švietimo ir mokslo ministerijoje pristatytas 11–12 klasių mokinių nuomonės tyrimas apie bendrąjį lavinimą ir studijas, kurį atliko viešosios nuomonės tyrimų bendrovė RAIT.

Kaip pabrėžia švietimo ir mokslo ministras Gintaras Steponavičius, moksleivių įžvalgos parodo, kaip būsimieji studentai vertina aukštojo mokslo pertvarkos suteiktas galimybes – studijų krepšelį ir rotaciją. Tai itin aktualu dabar, kai Seime svarstomi Mokslo ir studijų įstatymo pakeitimai. Moksleivių požiūris į mokymosi sąlygas svarbus rengiant naują mokytojų kvalifikacijos tobulinimo tvarką.

Kaip rodo tyrimas, stoti į aukštąsias mokyklas ketina apie 80 proc. apklaustųjų vyresniųjų klasių moksleivių. „Apklausa dar kartą nuvainikuoja mitą, kad jaunimas masiškai bėga į užsienį“, – pažymi švietimo ir mokslo ministras. Studijuoti svetur planuoja 16 proc. moksleivių, toks pasirinkimas daugiausia motyvuojamas ne studijų kokybe ar kaina, o geresnėmis perspektyvomis ir galimybėmis susirasti darbą. Kaip pagrindinį kriterijų renkantis studijas Lietuvoje moksleiviai įvardina norimą studijuoti dalyką, po to seka įsidarbinimo galimybė ir studijų kaina.

Net 89 proc. potencialių studentų mano, kad valstybė turėtų remti stojančiojo į aukštąją mokyklą pasirinkimą – skirti krepšelį tiek studijoms valstybiniame, tiek ir privačiame universitete ar kolegijoje. Daugiausia – apie trečdalis – pasisako už rotaciją po vienerių studijų metų, tik 16 proc. – už tai, kad ji vyktų kas semestrą. Paklausti, koks studijų rezultatų vidurkis turėtų lemti valstybės finansavimo perskirstymą, penktadalis moksleivių mano, kad studijų krepšelis turi būtų išsaugotas iki studijų pabaigos nepriklausomai nuo vidurkio.

Beveik du trečdaliai (57 proc.) vienuoliktokų ir dvyliktokų mokytojus laiko pasiaukojusiais savo profesijai, tačiau 61 proc. apklaustųjų tik kelis mokytojus gali pavadinti kūrybiškais.

„Džiaugiamės, kad moksleiviai pedagogams rašo aukštą balą – 7,7, bet kartu skiria ir „namų darbus“, kuriuos būtina atlikti, – sako švietimo ir mokslo ministras. – Kūrybiškumą laikome vienu iš mokyklos darbo prioritetų.“

Trys ketvirtadaliai apklaustųjų mano, kad mokytojams pakanka kvalifikacijos paruošti juos egzaminams, priešingai mano tik 16 proc. apklaustųjų. Tyrimas leidžia daryti išvadą, kad tėvai samdo korepetitorius dažniausiai ne dėl mokytojų kompetencijos trūkumo, o stengdamiesi vaikams suteikti daugiau galimybių. Kaip pabrėžė G. Steponavičius, apklausa taip pat leidžia daryti prielaidą, kad papildomas mokymas nėra taip plačiai paplitęs kaip kartais teigiama – su korepetitoriais dirba tik trečdalis apklaustųjų.

„Apklausa siunčia žinią, kad mokytojai turėtų atsakingiau ir produktyviau išnaudoti pamokos laiką ir nuolatos rūpintis profesiniu tobulėjimu“, – sako švietimo ir mokslo ministras. Privačių mokyklų moksleiviai savo pedagogus vertina aukštesniu balu nei valstybinių mokyklų – jiems rašo 8,5 balus.

Šaltinis: smm.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Populiariausi straipsniai

Inovatyvūs mokymo metodai: mokytojams pamokose siūlys pasitelkti vaizdo žaidimus

Vaizdo žaidimai gali būti ne tik laisvalaikio praleidimo forma, bet ir puiki mokymosi priemonė. skaityti »

Ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų

Novatorius fizikas S. Tamulevičius teigia, kad ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų, kurių ištekliai gamtoje mažėja. skaityti »

Penkios specialybės, kurių Lietuvos darbdaviai ieško dažniausiai

IT specialistus personalo atrankos ekspertai išskiria kaip pačius geidžiamiausius darbo rinkoje. skaityti »

Mokiniai sprendžia: kas svarbiausia kuriant ateities Europos Sąjungą?

Rusijos agresija, pabėgėlių krizė, teroristiniai išpuoliai – šie klausimai aktualūs ne tik ES politikos ekspertams, bet ir mokiniams. skaityti »

MITA patvirtino finansavimą 16 naujų projektų: bus kuriamos perspektyvios technologijos

Išmani apykaklė, apsauganti nuo nuskendimo, gintaro gaminių klasifikatorius, saulės kolektorius mažaenerginiams pastatams, sveikatos dienoraštis, mobili 12V baterija, antenų sistema nanopalydovams, plataus ruožo radaro prototipas – tai tik keletą inovacijų, kurios Lietuvoje bus vystomos 2018 metais. skaityti »

Skelbiama nauja atranka į programą „Renkuosi mokyti!“

Projektas „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai!“ skelbia naują mokyklų ir „Renkuosi mokyti!“ mokytojų atranką. skaityti »

Planuojama pertvarkyti vaikų socializacijos centrus

Per kelis ateinančius metus planuojama iš esmės pertvarkyti vaikų socializacijos centrus, sukuriant šiuolaikiškas įstaigas, kuriose būtų stiprinami socialiniai vaikų įgūdžiai. skaityti »

Ko galėtume pasimokyti iš Suomijos švietimo sistemos?

Suomijos švietimo sistema yra dažnai pateikiama kaip pavyzdys, kuriuo turėtų sekti kiekviena valstybė. skaityti »

XXI amžiaus švietimo sistema turi remtis kūrybiškumo ir atvirumo nesėkmei idėjomis

Mokyklos šiais laikais turi diegti ne tik konkrečios srities žinias, bet ir kūrybiškumą, plačias pažiūras, smalsumą. skaityti »

Programuotojai – pradinių klasių moksleiviai?

Programavimo specialistai įsitikinę, kad mokyti programavimo vaikus būtų tikslinga jau pradinėse klasėse. skaityti »