Moksleivių apklausa – dauguma jaunimo ateitį sieja Lietuva ir savo mokytojų darbą vertina 7,7 balo

Publikuota: 2012 m. kovo 29 d. ketvirtadienis

Dauguma dvyliktokų ir vienuoliktokų planuoja studijuoti Lietuvoje ir aukštais balais vertina pedagogų darbą. Tai liudija Švietimo ir mokslo ministerijoje pristatytas 11–12 klasių mokinių nuomonės tyrimas apie bendrąjį lavinimą ir studijas, kurį atliko viešosios nuomonės tyrimų bendrovė RAIT.

Kaip pabrėžia švietimo ir mokslo ministras Gintaras Steponavičius, moksleivių įžvalgos parodo, kaip būsimieji studentai vertina aukštojo mokslo pertvarkos suteiktas galimybes – studijų krepšelį ir rotaciją. Tai itin aktualu dabar, kai Seime svarstomi Mokslo ir studijų įstatymo pakeitimai. Moksleivių požiūris į mokymosi sąlygas svarbus rengiant naują mokytojų kvalifikacijos tobulinimo tvarką.

Kaip rodo tyrimas, stoti į aukštąsias mokyklas ketina apie 80 proc. apklaustųjų vyresniųjų klasių moksleivių. „Apklausa dar kartą nuvainikuoja mitą, kad jaunimas masiškai bėga į užsienį“, – pažymi švietimo ir mokslo ministras. Studijuoti svetur planuoja 16 proc. moksleivių, toks pasirinkimas daugiausia motyvuojamas ne studijų kokybe ar kaina, o geresnėmis perspektyvomis ir galimybėmis susirasti darbą. Kaip pagrindinį kriterijų renkantis studijas Lietuvoje moksleiviai įvardina norimą studijuoti dalyką, po to seka įsidarbinimo galimybė ir studijų kaina.

Net 89 proc. potencialių studentų mano, kad valstybė turėtų remti stojančiojo į aukštąją mokyklą pasirinkimą – skirti krepšelį tiek studijoms valstybiniame, tiek ir privačiame universitete ar kolegijoje. Daugiausia – apie trečdalis – pasisako už rotaciją po vienerių studijų metų, tik 16 proc. – už tai, kad ji vyktų kas semestrą. Paklausti, koks studijų rezultatų vidurkis turėtų lemti valstybės finansavimo perskirstymą, penktadalis moksleivių mano, kad studijų krepšelis turi būtų išsaugotas iki studijų pabaigos nepriklausomai nuo vidurkio.

Beveik du trečdaliai (57 proc.) vienuoliktokų ir dvyliktokų mokytojus laiko pasiaukojusiais savo profesijai, tačiau 61 proc. apklaustųjų tik kelis mokytojus gali pavadinti kūrybiškais.

„Džiaugiamės, kad moksleiviai pedagogams rašo aukštą balą – 7,7, bet kartu skiria ir „namų darbus“, kuriuos būtina atlikti, – sako švietimo ir mokslo ministras. – Kūrybiškumą laikome vienu iš mokyklos darbo prioritetų.“

Trys ketvirtadaliai apklaustųjų mano, kad mokytojams pakanka kvalifikacijos paruošti juos egzaminams, priešingai mano tik 16 proc. apklaustųjų. Tyrimas leidžia daryti išvadą, kad tėvai samdo korepetitorius dažniausiai ne dėl mokytojų kompetencijos trūkumo, o stengdamiesi vaikams suteikti daugiau galimybių. Kaip pabrėžė G. Steponavičius, apklausa taip pat leidžia daryti prielaidą, kad papildomas mokymas nėra taip plačiai paplitęs kaip kartais teigiama – su korepetitoriais dirba tik trečdalis apklaustųjų.

„Apklausa siunčia žinią, kad mokytojai turėtų atsakingiau ir produktyviau išnaudoti pamokos laiką ir nuolatos rūpintis profesiniu tobulėjimu“, – sako švietimo ir mokslo ministras. Privačių mokyklų moksleiviai savo pedagogus vertina aukštesniu balu nei valstybinių mokyklų – jiems rašo 8,5 balus.

Šaltinis: smm.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Populiariausi straipsniai

SMK pristatė naujausią nacionalinio masto iniciatyvą Lietuvos jaunimui „Kūrėjų karta“

Tarptautinėje mokymosi, žinių ir karjeros planavimo parodoje „Studijos 2017“ SMK pristatė naujausią nacionalinio masto iniciatyvą Lietuvos jaunimui „Kūrėjų karta“. skaityti »

Ekspertai: Lietuvos mokslo taryba diskriminuoja socialinius mokslus

Lietuvos mokslo tarybos (LMT) keliami reikalavimai eliminuoja šalies socialinių mokslų atstovus iš mokslo tyrimų finansavimo. skaityti »

KTU studijų prorektorė J. Šiugždinienė: konkuruodami tarpusavyje, pralaimime kovą tarptautinėje aukštojo mokslo erdvėje

Jau visi pavargo nuo diskusijų apie universitetų susijungimus – belieka laukti Vyriausybės politinės valios kuo greičiau priimti racionalius sprendimus. skaityti »

Didžiausioje Lietuvos mokslinių tyrimų įstaigoje tobulinamas atominių jėgų mikroskopas

Fizinių ir technologijos mokslų centro (FTMC) mokslininkai sukūrė unikalų būdą didesne sparta gauti atominių jėgų mikroskopo vaizdus. skaityti »

SMK plečia tarptautinį bendradarbiavimą

Socialinių mokslų kolegija, siekdama suteikti SMK bendruomenės nariams kuo įvairesnės globalios patirties, užmezgė ryšius su žinomomis ir gerai vertinamomis institucijomis Lotynų Amerikoje, Azijoje, Balkanų ir kitose Europos šalyse. skaityti »

Ar lengva būti jaunuoju mokslininku Lietuvoje?

Viešojoje erdvėje nuolat pasigirsta diskusijos apie į užsienį „nutekančius“ jaunuosius Lietuvos protus. skaityti »

Aukštųjų mokyklų tinklo pertvarka leis efektyviau panaudoti mokslui ir studijoms skiriamas lėšas

Švietimo ir mokslo ministrė Jurgita Petrauskienė susitiko su Lietuvos studentų sąjungos tarybos atstovais. skaityti »

Bus tariamasi dėl mokytojų rengimo koncepcijos

Švietimo ir mokslo ministerijoje bus aptariami ir apibendrinti šiuo metu akademinėje aplinkoje bei švietimo visuomenėje diskutuojami siūlymai dėl Nacionalinės mokytojų rengimo koncepcijos nuostatų. skaityti »

Paskirtos šešios Lietuvos mokslo premijos

Geriausiems mokslininkams paskirtos šešios 2016 m. Lietuvos mokslo premijos. skaityti »

Kodėl ambicingiems studentams reikalingi karjeros mentoriai?

Kiekvieno asmens karjeroje mentoriaus vaidmuo kuria didžiulę vertę. Žmogus savo gyvenime turėjęs mentorių yra labiau motyvuotas, daug greičiau ir sėkmingiau adaptuojasi darbo rinkoje, jam lengviau sekasi užmegzti naujas pažintis. skaityti »