Mokyklų išorinis vertinimas įvardija švietimo sėkmės ženklus ir tobulintinas sritis

Publikuota: 2014 m. vasario 28 d. penktadienis

Nacionalinė mokyklų vertinimo agentūra parengė Lietuvos bendrojo ugdymo mokyklų kokybės veiksnius analizuojantį leidinį „Bendrojo ugdymo mokyklų veiklos kokybė. Nacionalinės mokyklų vertinimo agentūros metinis pranešimas, 2013 (4)“ (prieiga per internetą http://www.nmva.smm.lt/wp-content/uploads/2012/12/Bendrojo-ugdymo-mokyklų-veiklos-kokybė.-Nacionalinės-mokyklų-vertinimo-agentūros-metinis-pranešimas-2013-4.pdf). Tai jau ketvirtasis tokio pobūdžio analitinis leidinys (pirmasis pasirodė 2010 m.). Leidžiant jį pasinaudota gausia informacija, t. y. 2012 metais 113 mokyklų atliktų išorės vertinimų rezultatais ir 1119 mokyklų veiklos įsivertinimo išvadomis. Apibendrinimų pagrindu tapo 10334 stebėtos pamokos, 14734 mokinių ir 18941 jų tėvo (globėjo) apklausos. Svarbiausias leidinio akcentas – išryškinami sėkmingi ir probleminiai šalies mokyklų veiklos kokybės aspektai, atskleidžiami sėkmingų pamokų ypatumai, atkreipiamas dėmesys į geriausius mokinių pasiekimus ir pažangą lemiančius veiksnius. Apibendrinimai, išvados ir įžvalgos padarytos remiantis įvairiarūše informacija – faktais, skaičiais, svarbiausių švietimo dalyvių nuomonėmis, siūlymais.

Leidinyje „Bendrojo ugdymo mokyklų veiklos kokybė. Nacionalinės mokyklų vertinimo agentūros metinis pranešimas, 2013 (4)“ parodomi esminiai pokyčiai Lietuvos mokyklose (nuo 2010 metų) ir tų pokyčių priklausomybė nuo įvairių veiksnių, t. y. nuo mokyklos įsikūrimo vietos (didmiesčio, miestelio, kaimo), nuo mokyklos socialinio konteksto (pagal mokykloje nemokamai maitinamų mokinių skaičių), nuo mokyklos tipo (gimnazija, vidurinė mokykla, pagrindinė mokykla, progimnazija, pradinė mokykla) ir kt. Vertinant mokyklos veiklos kokybę aiškinamasi, kiek ją lemia mokyklos vadovo turima kvalifikacinė kategorija. Analizuojant pamokos kokybę aiškinamasi, kokią įtaką daro klasėje besimokančių mokinių skaičius, mokytojo ir mokyklos vadovo kvalifikacija, mokyklos įsikūrimo vieta, mokyklos tipas ir kt. Svarbiausiu mokyklos veiklos kokybės veiksniu leidinyje įvardijama kiekvieno mokinio sėkmė ir jo daroma pažanga. Pažymima, kad vienas svarbiausių ugdymo kokybės aspektų – dėmesys kiekvienam vaikui: jo individualiam mokymosi stiliui, jo asmeniniams poreikiams, jo daromai asmeninei pažangai pamokoje ir visame mokymosi cikle.

Pasak Nacionalinė mokyklų vertinimo agentūros direktoriaus Gražvydo Kazakevičiaus, leidinyje parodoma, kad pačių mokyklų bendruomenių ir mokyklų veiklos kokybės išorės vertintojų požiūriai į svarbiausius tobulintinus aspektus ne visada sutampa. Vertintojai daugiausia tobulintinų dalykų įžvelgia mokytojų veikloje, o mokyklų bendruomenės aktualiausiomis tobulinimui problemomis laiko mokinių mokymosi motyvaciją, mokėjimą mokytis ir tėvų pagalbos aspektus. Mokyklų įsivertinimo duomenų analizė atskleidė, kad dažniausiai mokyklos rinkosi tobulinti mokinių mokymosi kokybę, šiek tiek rečiau – mokymą, dar rečiau – mokinių mokymosi pasiekimus ir pažangą lemiančius veiksnius – bendruomenės narių vertybes, elgseną, asmenybės raidos lūkesčius, personalo valdymą. „Leidinyje pateikti mokyklų veiklos įsivertinimo ir išorinio vertinimo duomenys – įrodymais grįstos politikos realizavimo prielaida, todėl jie aktualūs priimant sprendimus įvairiais lygmenimis“, – teigė NMVA direktorius Gražvydas Kazakevičius.

Leidinys „Bendrojo ugdymo mokyklų veiklos kokybė“ skiriamas įvairių lygmenų – mokyklos, savivaldybės, nacionalinio – švietimo vadybininkams, mokytojams, mokyklų steigėjams (savininkams), besirūpinantiems mokyklos veiklos kokybe. Tikimąsi, kad jis bus įdomus mokinių tėvams (globėjams), norintiems išsamiau sužinoti apie mokyklos veiklos kokybę, studentams, mokslininkams, ketinantiems rašyti straipsnius ar mokslo darbus.

Nacionalinė mokyklų vertinimo agentūra (NMVA) – septynerius metus veikianti švietimo pagalbos įstaiga. Viena iš pagrindinių veiklų – stebėti bendrojo ugdymo mokyklų ugdymo procesą (pamokas ir veiklas po pamokų), kuris turi lemiamos įtakos mokinių pažangai ir pasiekimams bei mokyklos tobulinimui. Siekdama paskatinti mokyklų vadovus ir steigėjus priimti kokybiškesnius sprendimus panaudojant turimus duomenis NMVA telkiasi į pagalbą švietimo konsultantus ir teikia kvalifikacijos tobulinimo pagalbą mokykloms, mokytojams ir visų lygmenų švietimo vadybininkams. Daugiau informacijos apie Nacionalinę mokyklų vertinimo agentūrą, apibendrintus mokyklų išorinio vertinimo ir įsivertinimo duomenis, parengtas mokyklų veiklos kokybės apžvalgas, mokykloms siūlomas „Sėkmės istorijas“ ir rekomendacijas rasite www.nmva.smm.lt.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Populiariausi straipsniai

Dilema nerandantiems darbo: laukti, kol pasikeis rinka, ar persikvalifikuoti?

Nors šių metų rugpjūčio 1 d. Lietuvos darbo biržoje buvo registruota 134,1 tūkst. darbo ieškančių žmonių, nesutampa darbdavių ir darbuotojų lūkesčiai dėl darbo pobūdžio. skaityti »

Rugsėjo stresas: kaip apsaugoti pirmokus ir abiturientus?

Pasak sveikatos specialistų, ruduo kai kuriems moksleiviams, ypač pradinukams ir gimnazistams, sukelia nervinę įtampą, o sergančių jaunuolių skaičiai šokteli kelis kartus. skaityti »

Geriausiems Lietuvos studentams – vardinės LR prezidentų stipendijos

Švietimo ir mokslo ministrė Jurgita Petrauskienė pasirašė įsakymą dėl prezidentų stipendijų 2017–2018 studijų metams skyrimo. skaityti »

Beveik pusė Lietuvos tėvų už vaikų lavinimą planuoja mokėti pinigus

Lietuvos tėvai vis daugiau dėmesio ir finansų skiria vaikų lavinimui bei ugdymui. skaityti »

Jaunieji geografai tarptautinėje olimpiadoje pasipuošė visų spalvų medaliais

Lietuvos jaunųjų geografų komanda iš Serbijoje vykusios tarptautinės geografijos olimpiados grįžo su visų spalvų medaliais. Lietuvos atstovai iškovojo vieną aukso, du sidabro ir vieną bronzos medalius. Tai geriausias Lietuvos komandos pasiekimas per visą geografijos olimpiadų istoriją. skaityti »

Skiriant valstybės finansavimą moksliniams tyrimams – orientacija į kokybę

Finansuojant mokslinius tyrimus ypatingas dėmesys bus skiriamas kokybei. 60 proc. lėšų moksliniams tyrimams bus skiriama pagal kokybinius parametrus, 40 proc. lėšų – pagal kiekybinius rodiklius. skaityti »

Į pagalbą mokytojams: parengtos rekomendacijos, padėsiančios atpažinti smurtą patyrusius vaikus ir jiems padėti

Mokytojai ir kiti mokyklos darbuotojai gali greičiausiai pastebėti skriaudžiamą vaiką ir jam padėti. skaityti »

Regionų bibliotekose – nemokama teisinė pagalba

Prieš kelis mėnesius pradėję teikti nemokamą teisinę pagalbą nuotoliniu būdu, Vilniaus universiteto (VU) Teisės klinikos konsultantai pastebi: teisinių paslaugų poreikis yra didžiulis, tačiau jos įkandamos ne visiems. skaityti »

Priimamos paraiškos dėl atnaujintos Vlado Jurgučio premijos ir naujos Lietuvos banko premijos už disertaciją

Visą rugpjūtį ir pirmąją rugsėjo pusę Lietuvos bankui galima teikti paraiškas dėl dviejų premijų, skiriamų už ekonomikos srities mokslinės veiklos pasiekimus. skaityti »

Irane vykusioje tarptautinėje informatikos olimpiadoje pelnytas bronzos medalis

Liepos 28–rugpjūčio 4 dienomis Teherane Irane vykusioje tarptautinėje informatikos olimpiadoje Kauno technologijos universiteto gimnazijos dešimtokas Gediminas Lelešius (mokytoja Kristina Serapinaitė) laimėjo bronzos medalį. skaityti »