Mokyklų išorinis vertinimas įvardija švietimo sėkmės ženklus ir tobulintinas sritis

Publikuota: 2014 m. vasario 28 d. penktadienis

Nacionalinė mokyklų vertinimo agentūra parengė Lietuvos bendrojo ugdymo mokyklų kokybės veiksnius analizuojantį leidinį „Bendrojo ugdymo mokyklų veiklos kokybė. Nacionalinės mokyklų vertinimo agentūros metinis pranešimas, 2013 (4)“ (prieiga per internetą http://www.nmva.smm.lt/wp-content/uploads/2012/12/Bendrojo-ugdymo-mokyklų-veiklos-kokybė.-Nacionalinės-mokyklų-vertinimo-agentūros-metinis-pranešimas-2013-4.pdf). Tai jau ketvirtasis tokio pobūdžio analitinis leidinys (pirmasis pasirodė 2010 m.). Leidžiant jį pasinaudota gausia informacija, t. y. 2012 metais 113 mokyklų atliktų išorės vertinimų rezultatais ir 1119 mokyklų veiklos įsivertinimo išvadomis. Apibendrinimų pagrindu tapo 10334 stebėtos pamokos, 14734 mokinių ir 18941 jų tėvo (globėjo) apklausos. Svarbiausias leidinio akcentas – išryškinami sėkmingi ir probleminiai šalies mokyklų veiklos kokybės aspektai, atskleidžiami sėkmingų pamokų ypatumai, atkreipiamas dėmesys į geriausius mokinių pasiekimus ir pažangą lemiančius veiksnius. Apibendrinimai, išvados ir įžvalgos padarytos remiantis įvairiarūše informacija – faktais, skaičiais, svarbiausių švietimo dalyvių nuomonėmis, siūlymais.

Leidinyje „Bendrojo ugdymo mokyklų veiklos kokybė. Nacionalinės mokyklų vertinimo agentūros metinis pranešimas, 2013 (4)“ parodomi esminiai pokyčiai Lietuvos mokyklose (nuo 2010 metų) ir tų pokyčių priklausomybė nuo įvairių veiksnių, t. y. nuo mokyklos įsikūrimo vietos (didmiesčio, miestelio, kaimo), nuo mokyklos socialinio konteksto (pagal mokykloje nemokamai maitinamų mokinių skaičių), nuo mokyklos tipo (gimnazija, vidurinė mokykla, pagrindinė mokykla, progimnazija, pradinė mokykla) ir kt. Vertinant mokyklos veiklos kokybę aiškinamasi, kiek ją lemia mokyklos vadovo turima kvalifikacinė kategorija. Analizuojant pamokos kokybę aiškinamasi, kokią įtaką daro klasėje besimokančių mokinių skaičius, mokytojo ir mokyklos vadovo kvalifikacija, mokyklos įsikūrimo vieta, mokyklos tipas ir kt. Svarbiausiu mokyklos veiklos kokybės veiksniu leidinyje įvardijama kiekvieno mokinio sėkmė ir jo daroma pažanga. Pažymima, kad vienas svarbiausių ugdymo kokybės aspektų – dėmesys kiekvienam vaikui: jo individualiam mokymosi stiliui, jo asmeniniams poreikiams, jo daromai asmeninei pažangai pamokoje ir visame mokymosi cikle.

Pasak Nacionalinė mokyklų vertinimo agentūros direktoriaus Gražvydo Kazakevičiaus, leidinyje parodoma, kad pačių mokyklų bendruomenių ir mokyklų veiklos kokybės išorės vertintojų požiūriai į svarbiausius tobulintinus aspektus ne visada sutampa. Vertintojai daugiausia tobulintinų dalykų įžvelgia mokytojų veikloje, o mokyklų bendruomenės aktualiausiomis tobulinimui problemomis laiko mokinių mokymosi motyvaciją, mokėjimą mokytis ir tėvų pagalbos aspektus. Mokyklų įsivertinimo duomenų analizė atskleidė, kad dažniausiai mokyklos rinkosi tobulinti mokinių mokymosi kokybę, šiek tiek rečiau – mokymą, dar rečiau – mokinių mokymosi pasiekimus ir pažangą lemiančius veiksnius – bendruomenės narių vertybes, elgseną, asmenybės raidos lūkesčius, personalo valdymą. „Leidinyje pateikti mokyklų veiklos įsivertinimo ir išorinio vertinimo duomenys – įrodymais grįstos politikos realizavimo prielaida, todėl jie aktualūs priimant sprendimus įvairiais lygmenimis“, – teigė NMVA direktorius Gražvydas Kazakevičius.

Leidinys „Bendrojo ugdymo mokyklų veiklos kokybė“ skiriamas įvairių lygmenų – mokyklos, savivaldybės, nacionalinio – švietimo vadybininkams, mokytojams, mokyklų steigėjams (savininkams), besirūpinantiems mokyklos veiklos kokybe. Tikimąsi, kad jis bus įdomus mokinių tėvams (globėjams), norintiems išsamiau sužinoti apie mokyklos veiklos kokybę, studentams, mokslininkams, ketinantiems rašyti straipsnius ar mokslo darbus.

Nacionalinė mokyklų vertinimo agentūra (NMVA) – septynerius metus veikianti švietimo pagalbos įstaiga. Viena iš pagrindinių veiklų – stebėti bendrojo ugdymo mokyklų ugdymo procesą (pamokas ir veiklas po pamokų), kuris turi lemiamos įtakos mokinių pažangai ir pasiekimams bei mokyklos tobulinimui. Siekdama paskatinti mokyklų vadovus ir steigėjus priimti kokybiškesnius sprendimus panaudojant turimus duomenis NMVA telkiasi į pagalbą švietimo konsultantus ir teikia kvalifikacijos tobulinimo pagalbą mokykloms, mokytojams ir visų lygmenų švietimo vadybininkams. Daugiau informacijos apie Nacionalinę mokyklų vertinimo agentūrą, apibendrintus mokyklų išorinio vertinimo ir įsivertinimo duomenis, parengtas mokyklų veiklos kokybės apžvalgas, mokykloms siūlomas „Sėkmės istorijas“ ir rekomendacijas rasite www.nmva.smm.lt.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Populiariausi straipsniai

6 gyvenimo pamokos, kurių išmokstama po paskaitų

Nors gyvenimo aprašyme skiltis „kita veikla“ yra paskutinė ir atrodo nereikšminga, būtent ji suteikia darbdaviui informacijos apie tai, koks žmogus siekia prisijungti prie komandos. Neretai būtent šios, asmeninės savybės, nulemia sprendimą – atsivers ar užsitrenks svajonių karjeros durys. skaityti »

Stereotipai lūžta: programavimas – moterims vis patrauklesnė sritis

Tik ~30 proc. visų IT srityje dirbančių specialistų pasaulyje yra moterys. skaityti »

Kokių specialistų reikės ateities mados versle?

Mados verslas neatpažįstamai keičiasi, todėl keičiasi ir reikalavimai čia dirbantiems specialistams. skaityti »

Lietuvos inovacijų progresui skatinti – 2,5 mln. eurų

Inovatyvios įmonės, bendradarbiaujančios ar norinčios bendradarbiauti su mokslininkais, vėl gali teikti paraiškas gauti inovacinių čekių. skaityti »

Mokyklose siūloma išjungti skambutį

Aktorius, kuriantis praktikas mokykloje, mokytojas Paulius Tamolė sako – išjunkite mokyklose skambutį. skaityti »

Rašytojai Rutai Sepetys įteikta garbinga Jungtinės Karalystės literatūros premija

Birželio 19 d. Londone lietuvių kilmės rašytojai Rutai Sepetys įteiktas garbingiausias, 80-metį minintis Jungtinės Karalystės apdovanojimas už literatūrą vaikams ir jaunimui – Carnegie medalis. skaityti »

Vis daugiau studentų Lietuvos universitetuose nori studijuoti anglų kalba

Sunku įsivaizduoti sėkmingą verslininką, nekalbantį anglų kalba. Netolimoje ateityje anglų kalba taps privaloma visų profesijų atstovams. skaityti »

Informacinių technologijų egzaminą laiko rekordinis skaičius abiturientų

Specialistai teigia, kad po 10 – 15 metų visos verslo įmonės bus susijusios su informacinėmis technologijomis, taigi nebestebina tai, jog savo ateitį su šia sritimi sieja vis daugiau jaunuolių. skaityti »

Bibliotekos meta skaitymo iššūkį savo skaitytojams

Birželio 15 d. šalies bibliotekos pakvies knygų mėgėjus priimti skaitymo iššūkį ir leistis į vasaros nuotykį. skaityti »

VU rektorius Artūras Žukauskas susitikime su LEU bendruomene: „LEU turi stiprių dalyko didaktikos mokslininkų“

Lietuvos edukologijos universitete (LEU) vyko susitikimas dėl aukštųjų mokyklų tinklo pertvarkos. Diskusijoje dalyvavo LEU bendruomenės nariai, kurie galėjo užduoti jiems rūpimus klausimus Vilniaus universiteto (VU) rektoriui prof. Artūrui Žukauskui. skaityti »