Mokyklų išorinis vertinimas įvardija švietimo sėkmės ženklus ir tobulintinas sritis

Publikuota: 2014 m. vasario 28 d. penktadienis

Nacionalinė mokyklų vertinimo agentūra parengė Lietuvos bendrojo ugdymo mokyklų kokybės veiksnius analizuojantį leidinį „Bendrojo ugdymo mokyklų veiklos kokybė. Nacionalinės mokyklų vertinimo agentūros metinis pranešimas, 2013 (4)“ (prieiga per internetą http://www.nmva.smm.lt/wp-content/uploads/2012/12/Bendrojo-ugdymo-mokyklų-veiklos-kokybė.-Nacionalinės-mokyklų-vertinimo-agentūros-metinis-pranešimas-2013-4.pdf). Tai jau ketvirtasis tokio pobūdžio analitinis leidinys (pirmasis pasirodė 2010 m.). Leidžiant jį pasinaudota gausia informacija, t. y. 2012 metais 113 mokyklų atliktų išorės vertinimų rezultatais ir 1119 mokyklų veiklos įsivertinimo išvadomis. Apibendrinimų pagrindu tapo 10334 stebėtos pamokos, 14734 mokinių ir 18941 jų tėvo (globėjo) apklausos. Svarbiausias leidinio akcentas – išryškinami sėkmingi ir probleminiai šalies mokyklų veiklos kokybės aspektai, atskleidžiami sėkmingų pamokų ypatumai, atkreipiamas dėmesys į geriausius mokinių pasiekimus ir pažangą lemiančius veiksnius. Apibendrinimai, išvados ir įžvalgos padarytos remiantis įvairiarūše informacija – faktais, skaičiais, svarbiausių švietimo dalyvių nuomonėmis, siūlymais.

Leidinyje „Bendrojo ugdymo mokyklų veiklos kokybė. Nacionalinės mokyklų vertinimo agentūros metinis pranešimas, 2013 (4)“ parodomi esminiai pokyčiai Lietuvos mokyklose (nuo 2010 metų) ir tų pokyčių priklausomybė nuo įvairių veiksnių, t. y. nuo mokyklos įsikūrimo vietos (didmiesčio, miestelio, kaimo), nuo mokyklos socialinio konteksto (pagal mokykloje nemokamai maitinamų mokinių skaičių), nuo mokyklos tipo (gimnazija, vidurinė mokykla, pagrindinė mokykla, progimnazija, pradinė mokykla) ir kt. Vertinant mokyklos veiklos kokybę aiškinamasi, kiek ją lemia mokyklos vadovo turima kvalifikacinė kategorija. Analizuojant pamokos kokybę aiškinamasi, kokią įtaką daro klasėje besimokančių mokinių skaičius, mokytojo ir mokyklos vadovo kvalifikacija, mokyklos įsikūrimo vieta, mokyklos tipas ir kt. Svarbiausiu mokyklos veiklos kokybės veiksniu leidinyje įvardijama kiekvieno mokinio sėkmė ir jo daroma pažanga. Pažymima, kad vienas svarbiausių ugdymo kokybės aspektų – dėmesys kiekvienam vaikui: jo individualiam mokymosi stiliui, jo asmeniniams poreikiams, jo daromai asmeninei pažangai pamokoje ir visame mokymosi cikle.

Pasak Nacionalinė mokyklų vertinimo agentūros direktoriaus Gražvydo Kazakevičiaus, leidinyje parodoma, kad pačių mokyklų bendruomenių ir mokyklų veiklos kokybės išorės vertintojų požiūriai į svarbiausius tobulintinus aspektus ne visada sutampa. Vertintojai daugiausia tobulintinų dalykų įžvelgia mokytojų veikloje, o mokyklų bendruomenės aktualiausiomis tobulinimui problemomis laiko mokinių mokymosi motyvaciją, mokėjimą mokytis ir tėvų pagalbos aspektus. Mokyklų įsivertinimo duomenų analizė atskleidė, kad dažniausiai mokyklos rinkosi tobulinti mokinių mokymosi kokybę, šiek tiek rečiau – mokymą, dar rečiau – mokinių mokymosi pasiekimus ir pažangą lemiančius veiksnius – bendruomenės narių vertybes, elgseną, asmenybės raidos lūkesčius, personalo valdymą. „Leidinyje pateikti mokyklų veiklos įsivertinimo ir išorinio vertinimo duomenys – įrodymais grįstos politikos realizavimo prielaida, todėl jie aktualūs priimant sprendimus įvairiais lygmenimis“, – teigė NMVA direktorius Gražvydas Kazakevičius.

Leidinys „Bendrojo ugdymo mokyklų veiklos kokybė“ skiriamas įvairių lygmenų – mokyklos, savivaldybės, nacionalinio – švietimo vadybininkams, mokytojams, mokyklų steigėjams (savininkams), besirūpinantiems mokyklos veiklos kokybe. Tikimąsi, kad jis bus įdomus mokinių tėvams (globėjams), norintiems išsamiau sužinoti apie mokyklos veiklos kokybę, studentams, mokslininkams, ketinantiems rašyti straipsnius ar mokslo darbus.

Nacionalinė mokyklų vertinimo agentūra (NMVA) – septynerius metus veikianti švietimo pagalbos įstaiga. Viena iš pagrindinių veiklų – stebėti bendrojo ugdymo mokyklų ugdymo procesą (pamokas ir veiklas po pamokų), kuris turi lemiamos įtakos mokinių pažangai ir pasiekimams bei mokyklos tobulinimui. Siekdama paskatinti mokyklų vadovus ir steigėjus priimti kokybiškesnius sprendimus panaudojant turimus duomenis NMVA telkiasi į pagalbą švietimo konsultantus ir teikia kvalifikacijos tobulinimo pagalbą mokykloms, mokytojams ir visų lygmenų švietimo vadybininkams. Daugiau informacijos apie Nacionalinę mokyklų vertinimo agentūrą, apibendrintus mokyklų išorinio vertinimo ir įsivertinimo duomenis, parengtas mokyklų veiklos kokybės apžvalgas, mokykloms siūlomas „Sėkmės istorijas“ ir rekomendacijas rasite www.nmva.smm.lt.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Populiariausi straipsniai

VGTU studentai kels Vilnių į virtualią realybę

Vilniaus Gedimino technikos universitete (VGTU) jau trečią kartą vieši Žilvinas Lilas – Kelno (Vokietija) medijų meno akademijos profesorius, vienas iš Paidia instituto Kelne įkūrėjų, ketverius metus dirbęs kompanijoje „Disney“, nuo 2004 m. dėstantis akademinei bendruomenei, verslo ir vyriausybinėms institucijoms daugiau nei dešimtyje šalių. skaityti »

7 patarimai abiturientams, kaip pasirinkti tinkamas studijas

Jau greitai Lietuvos abiturientai ne tik laikys brandos egzaminus, bet ir darys vieną svarbiausių sprendimų savo gyvenime – rinksis studijas ir kartu ir būsimą karjeros kelią. skaityti »

„LOGO“ olimpiada atskleidė tendenciją: vis daugiau merginų renkasi IT mokslus

Programavimą renkasi vis daugiau merginų. Tokią tendenciją išryškino šių metų „LOGO“ konkursas ir olimpiada, kurioje dalyvavo 106 antrų-aštuntų klasių mergaitės. skaityti »

Garsiniai skaitymai supažindins su geriausiomis 2016 m. knygomis vaikams

Pasakos prieš miegą – įprastas dalykas. O jei pasaka pradėtume rytą? skaityti »

Vaikų knygos dieną bus apdovanoti labiausiai nusipelnę vaikų literatūros kūrėjai

Nacionaliniame dramos teatre, iškilmingai bus apdovanoti 2016 m. labiausiai nusipelnę vaikų literatūros kūrėjai: rašytojai, iliustruotojai, vertėjai, taip pat skaitymo skatinimo specialistai ir tyrinėtojai. skaityti »

Tyrimas atskleidė, kaip pedagogai žada sudominti šiuolaikinį mokinį

Skaitmeninės technologijos skinasi kelią į mokyklas ir gali atverti daugiau galimybių tiek mokiniams, tiek mokytojams, rodo bendrovės „Samsung“ vykdyta mokytojų apklausa Vokietijoje. skaityti »

VDU bus įkurtas pirmasis Lietuvoje Kūrybinių ir kultūrinių inovacijų kompetencijos centras

Bendradarbiaujant su italų mokslininkais ir sekant Australijos, D. Britanijos ir kitų šalių pavyzdžiu, Lietuvoje bus steigiamas pirmasis Kūrybinių ir kultūrinių inovacijų kompetencijos centras – Vytauto Didžiojo universitetas (VDU) laimėjo šio centro kūrimui skirtą Europos Komisijos (EK) remiamą projektą, finansuojamą pagal Europos tyrimų ir inovacijų programą „Horizon 2020“. skaityti »

VU profesorius – pirmasis Lietuvos mokslininkas, gavęs prestižinę Europos mokslo tarybos dotaciją

Vilniaus universiteto (VU) Gyvybės mokslų centro Biotechnologijos instituto profesoriui Sauliui Klimašauskui paskirta prestižinė, 2,5 mln. eurų siekianti Europos mokslo tarybos (EMT) dotacija patyrusiems mokslininkams (angl. European Research Council Advanced Grant). skaityti »

Vilniaus universitete gimsta tradicija teikti Atminties diplomus

„Grįžtanti atmintis – Recovering Memory“. Taip pavadintas Vilniaus universiteto (VU) projektas, kuriuo siekiama prisiminti ir pagerbti tuos bendruomenės narius, studentus ir darbuotojus, kurie dėl permainingos Lietuvos istorijos, totalitarinių režimų ar vietos žmonių kolaboravimo buvo pašalinti iš universiteto, neteko galimybės baigti studijas, įgyti išsilavinimą, tęsti mokslinius tyrimus, pedagoginę ar kitą su universitetu susijusią veiklą. skaityti »

Tautinių mažumų departamentas skelbia baigiamųjų mokslo darbų konkursą

Tautinių mažumų departamentas prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės skelbia baigiamųjų mokslo darbų Lietuvos tautinių mažumų tematika konkursą. skaityti »