Nacionalinio egzaminų centro atstovas: „Prasta klasikinė pedagogika šiandien nebetinka“

Publikuota: 2014 m. gegužės 3 d. šeštadienis

Šią savaitę Vilniuje Edukologijos universitete vyko švietimo bendruomenės forumas „XXI a. mokykla: mokymasis tiriant“. Jo metu buvo pristatyti naujausi nacionaliniai ir tarptautiniai moksleivių įgūdžių tyrimai, gvildenamas „Z“ kartos fenomenas, diskutuojama apie tai, kokia turi būti XXI amžiaus mokykla, ir ar joje vis dar tinkami naudoti tradiciniai mokymo metodai. Forumą organizavo vadovėlių ir mokomosios literatūros leidykla „Šviesa“.

Pristatydamas 2012 m. nacionalinių moksleivių pasiekimų tyrimų duomenis, Nacionalinio egzaminų centro direktoriaus pavaduotojas dr. Pranas Gudynas pabrėžė, kad 15-20 proc. mokinių matematikos, skaitymo ir rašymo rezultatai yra prasti ir kelia grėsmę tolimesniam jų mokymuisi.

„Šiandien svarbu su moksleiviais kalbėti kitaip, nes jie labai pasikeitė. Pasikeitė ir bendrasis ugdymas, kuriame tradicinių faktinių žinių įsisavinimas tampa jau ne toks svarbus, o strateginių žinių svarba auga. Tenka pripažinti, kad nors geriausios pedagogikos tradicijos aktualios ir šiandien, tačiau prasta klasikinė pedagogika šiandien nebetinka“, - teigė dr. P. Gudynas.

Pasak renginyje pranešimą skaičiusios Lietuvos Edukologijos universiteto profesorės dr. Palmiros Pečiuliauskienės, vadinamosios „Z“ kartos atstovams, daug laiko praleidžiantiems virtualiame pasaulyje, svarbu patiems įsitraukti į ugdymo procesą, mokytis per praktinį darbą.

„Z“ kartą reikia įvardinti kaip fenomeną – šiandieniniai moksleiviai visiškai kitaip ieško informacijos ir kitaip ją pateikia, apdoroja greičiau, bet mažomis porcijomis. Levo Tolstojaus „Karo ir taikos“ jie, ko gero, neskaitys, tačiau jų techniniai įgūdžiai tikrai išlavinti – pavyzdžiui, pirmokui visiškai nesudėtinga savo atostogų įspūdžius pristatyti Power Point skaidrėse. Be to, ši karta, priešingai nei ankstesnės kartos, moka daryti kelis darbus vienu metu“, - teigė dr. P.Pečiuliauskienė.

Leidyklos „Šviesa“ direktorės Jurgitos Nacevičienės teigimu, tiek moksleivių įgūdžių tyrimų rezultatai, tiek „Z“ kartos išskirtinumas paskatino ieškoti alternatyvų tradiciniams mokymo metodams. Šių metų balandžio mėn. buvo pristatyta nauja mokymosi komplektų serija „Atrask“, pritaikyta Vakarų Europos šalyse plačiai naudojamai metodikai – mokymuisi tiriant. Ją taikant mokiniai raginami neapsiriboti vien faktų ir formulių įsiminimu, o skatinami mokytis mąstyti, samprotauti, ieškoti informacijos, ją apdoroti, interpretuoti, įvertinti, atrasti įvairių problemų sprendimų būdus.

„2011 m. tyrimo PISA (Programme for International Student Assessment) duomenimis, Lietuvos mokiniams sunkiausiai sekasi atpažinti problemas, sudėtinga atsakyti į klausimus, kai reikia nurodyti priežastis, susieti žinias, kai prašoma paaiškinti procesus, pritaikyti tyrimų metodologiją, analizuoti ir interpretuoti duomenis. Tikime, kad kitoks mokymosi procesas padės keisti šią tendenciją ir jauniems žmonėms geriau pritaikyti mokykloje įgytas žinias. Juk ir išėjus iš mokyklos teks panaudoti savo žinias ir įgūdžius sprendžiant konkrečias problemas“, - teigė J. Nacevičienė.

Naujosios mokymosi sprendimų serijos „Atrask“ pagrindą sudaro užduočių sąsiuvinis, skaitmeniniai ištekliai ir interaktyvi mokytojo knyga, o vadovėlis – tik vienas iš informacijos šaltinių. Pagal naująją metodiką jau paruošti mokymosi komplektai (istorijos 5 klasei, geografijos 6 klasei ir muzikos 9 klasei), tačiau ateityje ketinama šį mokymosi sprendimą tęsti aukštesnėms klasėms bei pritaikyti kitiems mokomiesiems dalykams.

Forume taip pat buvo diskutuojama apie tai, kaip mokymasis tiriant padeda įtraukti vaikus į mokymosi procesą, kodėl jis veikia ir kaip praktiškai gali pagerinti mokymosi rezultatus.

Po pranešimų švietimo bendruomenės atstovai tęsė darbą grupėse ir praktiškai išbandė mokymuisi tiriant sukurtų mokomųjų komplektų „Atrask“ (istorijos, geografijos, muzikos) pavyzdžius. 

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Populiariausi straipsniai

S. Kropas. Laimikiai tik po to, kai pasirūpinsime tinkamais įrankiais

Per pastarąjį dešimtmetį finansinis raštingumas tapo ne tik EBPO, bet ir G20 šalių prioritetinės politikos objektu. skaityti »

Vaizdo žaidimai – daugiau nei vien pramoga: kodėl naudinga žaisti?

Kiekvienas žaidimas gali pasitarnauti ir kaip edukacijos šaltinis, įsitikinusi žaidimų kūrėjų įmonės „SneakyBox“ verslo plėtros vadovė Eglė Čiuoderienė. Pasak specialistės, skirtingi žaidimai padeda ugdyti loginį, kritinį, strateginį mąstymą, lavina atmintį, kūrybiškumą ir dar daugiau. skaityti »

Lietuva kartu su Šveicarija įgyvendino 20 bendrų mokslo projektų

Sėkmingai įvykdyta bendra Lietuvos ir Šveicarijos 2011–2016 m. mokslinių tyrimų programa. Per ketverius metus vykdant šią programą finansuota 20 bendrų mokslo projektų. Tam iš viso skirta 10,649 Šveicarijos frankų. skaityti »

Šią vasarą – dar daugiau nemokamų užsiėmimų mokiniams

Daugiau kaip 200 įvairių įstaigų – mokyklų, profesinio rengimo centrų, bibliotekų – įsijungė į akciją „Atverk duris vasarai“ ir per mokinių atostogas siūlys įdomius nemokamus užsiėmimus vaikams. skaityti »

Projektas „Moksleiviai į Vyriausybę“ kviečia spręsti jaunimo emigracijos problemas

Kol jaunoji Lietuvos karta dar visiškai nepaniro į ilgųjų vasaros atostogų sūkurį, LR Vyriausybės kanceliarija kviečia moksleivius registruotis į rugpjūtį vyksiantį projektą „Moksleiviai į Vyriausybę“, kuris šiemet kvies spręsti jaunimo emigracijos problemas. skaityti »

VU mokslininkai tapo globalaus kosmoso tyrimų projekto dalimi

Iš Žemės į kosmosą vienas po kito kyla mažieji palydovai, skirti Žemės termosferos sluoksniui tyrinėti. Prie šio projekto prisideda ir lietuviai – Vilniaus universiteto (VU) mokslininkai paleis trečiąjį lietuvišką palydovą „Lituanica SAT-2“. skaityti »

Atviros universitetinės studijos internete: patogus būdas tobulėti

Vytauto Didžiojo universiteto Inovatyvių studijų institutas pristatė atviras elektronines studijas, leidžiančias visiems norintiems mokytis atskirų studijų dalykų nuotoliniu būdu. skaityti »

Martyno Mažvydo biblioteka atidaro Laisvalaikio skaityklą

Lietuvos nacionalinės Martyno Mažvydo biblioteka kviečia išsirinkti mėgstamiausią knygą, neštis ją į namus ir skaityti, skaityti, dar kartą skaityti... skaityti »

Paskelbti antrosios nacionalinės teisės žinių olimpiados nugalėtojai

Daugiau kaip 800 moksleivių. Virš 70 Lietuvos mokyklų ir gimnazijų. Tokia įspūdinga antrosios Nacionalinės teisės žinių olimpiados dalyvių statistika, o gegužės 18 dieną Teisingumo ministerijoje iškilmingai apdovanoti ir šių metų renginio nugalėtojai. skaityti »

Beveik 270 elektroninių knygų skaityklių pasieks savivaldybių bibliotekas

Vyriausybė pritarė Kultūros ministerijos siūlymui 268-ias elektroninių knygų skaitykles perduoti savivaldybių nuosavybėn. skaityti »