Pamokos muziejuose – ilgalaikio bendradarbiavimo perspektyva

Publikuota: 2014 m. kovo 13 d. ketvirtadienis

Lietuvos muziejų asociacija, gavusi LR švietimo ir mokslo ministerijos pritarimą dėl muziejų ir bendrojo ugdymo mokyklų bendradarbiavimo plėtros veiksmų, pateikė prašymą Europos socialinio fondo agentūrai dėl įgyvendinamo projekto „Muziejus – mokykla – moksleivis. Muziejų ir bendrojo lavinimo mokyklų nacionalinis partnerystės tinklas“ (toliau – Projektas) papildomo finansavimo. Dvišalis papildomas susitarimas planuojamas pasirašyti artimiausią savaitę. Gautos lėšos, kurias sudarys Europos socialinio fondo ir Lietuvos valstybės biudžeto skirti 500 tūkst. litų, bus panaudojamos mokymo ir mokymosi muziejuje bei muziejų ir mokyklų bendradarbiavimo strateginei plėtrai užtikrinti.

Naujų projekto veiklų tikslas - parengti muziejų ir mokyklų bendradarbiavimo paskirties, funkcijų, paslaugų ir valdymo ilgalaikės plėtros galimybių studiją/strategiją iki 2020 m., kuri leistų apibrėžti muziejų ir mokyklų bendradarbiavimo plėtros kryptis. Muziejų lankymas kaip formaliojo ugdymo programos dalis jau kelis dešimtmečius yra efektyviai naudojamas kai kuriose ES šalyse ir yra gerai vertinamas dėl galimybių naują informaciją (istorijos, archeologijos, menų, literatūros, gamtos, tiksliųjų mokslų, inžinerijos ir kt. sričių) sieti su muziejaus tematika  ir ekspozicijomis bei patraukliais ugdymo metodais.

„Lietuvos muziejai turi didelį formaliojo ir neformaliojo ugdymo potencialą, - sako Lietuvos muziejų asociacijos vadovas, Šiaulių „Aušros“ muziejaus direktorius Raimundas Balza. – Švietimo bendruomenės poreikių tyrimo rezultatai parodė, jog pedagogai ir moksleiviai teigiamai vertina pamokas muziejuose, kuriuose yra daugiau vaizdinių priemonių. Beveik dešimtmetį trukęs dialogas su Kultūros bei Švietimo ir mokslo ministerijos atstovais dėl efektyvesnio muziejų resursų panaudojimo mokyklų bendrojo ugdymo veikloje bus įtvirtintas bendradarbiavimo plėtros veiksmų planu.”

Tolimesnio glaudaus bendradarbiavimo siekis – išdava sėkmingai įgyvendinamo projekto (SFMIS Nr. VP1-2.2-ŠMM-10-V-02-012) pagal 2007-2013 m. Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos 2 prioriteto „Mokymasis visą gyvenimą“ VP1-2.2-ŠMM-10-V priemonę „Neformaliojo švietimo paslaugų plėtra“. Projekto įgyvendinimo laikotarpiu (2012 m. sausis – 2014 m. kovas) edukaciniuose užsiėmimuose/pamokose muziejuose dalyvavo 147 mokyklos iš 37 šalies savivaldybių, per 340 mokytojų dalykininkų  ir pradinio ugdymo mokytojų, pagal muziejų parengtas ne mažiau nei 8 ak. val. trukmės neformaliojo švietimo programas apmokyta per 9 tūkst. moksleivių.

Pratęstas projektas numato kvalifikacijos kėlimą ne mažiau kaip 160-čiai mokymosi visą gyvenimą sistemos administracijos, tame tarpe ir muziejų, darbuotojų, suteikiant jiems tarptautinės patirties, strateginio planavimo inovatyviais metodais įgūdžių, reikalingų sėkmingai muziejų ir mokyklų bendradarbiavimo tinklo plėtrai nacionaliniu lygmeniu. Edukacinės patirties sklaidai užtikrinti planuojama įvairi kvalifikacijos tobulinimo stažuočių Lietuvoje bei užsienyje veikla: muziejams - projekto partneriams bei projekte nedalyvavusių muziejų – Lietuvos muziejų asociacijos nariams.

Europos socialinio fondo ir Lietuvos valstybės finansuojamame muziejų asociacijos projekte „Muziejus – mokykla – moksleivis. Muziejų ir bendrojo lavinimo mokyklų nacionalinis partnerystės tinklas“ dalyvauja muziejai – projekto partneriai - Lietuvos dailės, Nacionalinis M. K. Čiurlionio dailės muziejai, Nacionalinis muziejus Lietuvos Didžiosios Kunigaikštystės valdovų rūmai, Lietuvos jūrų, Šiaulių „Aušros“, Maironio lietuvių literatūros, Lietuvos aviacijos, Lietuvos teatro, muzikos ir kino, Lietuvos energetikos, Literatūrinis A. Puškino, A. Baranausko ir A. Vienuolio-Žukausko memorialinis, Alytaus kraštotyros, Kėdainių krašto, Rokiškio krašto, Kretingos, Šilalės Vlado Statkevičiaus muziejai ir Vilniaus memorialinių muziejų direkcija, vienijanti keturis memorialinius muziejus (V.Krėvės, B.Grincevičiūtės, V.Mykolaičio-Putino ir Venclovų).

LMA – 1995 m. įsteigta savanoriška šalies muziejų organizacija, vienija 90 muziejų.  Asociacijos  tikslas – telkti muziejus bendrai veiklai, organizuoti ir skatinti juos bendradarbiauti. Asociacija, palaikanti glaudžius ryšius su Tarptautine muziejų taryba (ICOM) ir Europos muziejinių organizacijų tinklu (NEMO), teikia muziejams metodinę pagalbą ir informaciją, leidžia žurnalą „Lietuvos muziejai“, remia besikuriančius muziejus, organizuoja muziejininkų kvalifikacijos kėlimą, dalyvauja realizuojant kultūros ir švietimo programas.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Populiariausi straipsniai

Studentai kviečiami vertinti dėstytojų darbą

VDU Studentų atstovybė kviečia studentus išreikšti savo nuomonę apie dėstytojų darbą ir užpildyti anoniminę jų vertinimo anketą vidiniame tinkle „FirstClass“. skaityti »

Vilniaus rajone – naujas ikimokyklinio ugdymo skyrius

Vilniaus rajone, Baltojoje Vokėje, atidarytas Juodšilių „Šilo“ gimnazijos Vaidotų ikimokyklinio ugdymo skyrius. skaityti »

Negaiškite laiko ir mokykitės tik to, ko reikia!

Tuos, kas davė sau pažadą naujais 2014-aisiais mokytis ir tobulėti, „Penkių kontinentų komunikacijų centro“ Mokymo centras kviečia tai pradėti daryti jau šiandien! Pasirinkite Jums reikalingą programą ir junkitės prie besimokančiųjų būrio. skaityti »

Lietuvos mokslininkai: „Taivano mokslininkai – idealūs bendradarbiavimo partneriai“

„Mažų šalių tyrėjams be tarptautinio bendradarbiavimo bent kiek geresnių rezultatų pasiekti neįmanoma“, – teigia Kauno technologijos universiteto (KTU) Polimerų chemijos ir technologijos katedros vedėjas profesorius Juozas Vidas Gražulevičius. skaityti »

„Anglistics in Lithuania“ – mokslininkų dovana anglistikos Lietuvoje 90-mečiui

VU Filologijos fakulteto Kanados auditorijoje pristatytas bendras grupės anglistų darbas – Anglijoje, „Cambridge Scholars Publishing“ leidykloje, ką tik publikuotas mokslinių straipsnių rinkinys svarbiausiomis kontrastyvinės lingvistikos, vertimo, sociolingvistinėmis ir kalbos didaktikos temomis. skaityti »

Rengiant specialistus svarbus mokyklų ir darbdavių bendradarbiavimas

Specialistų rengimas Lietuvoje vis labiau orientuojamas į praktinių įgūdžių ir gebėjimų suteikimą, sako švietimo ir mokslo ministras Dainius Pavalkis. skaityti »

Valdorfo pedagogikos sklaida Lietuvoje

Per mažai skatinamas ikimokyklinio amžiaus vaikų (iki 7 m.) kūrybiškumo ugdymas yra aktuali šių dienų problema Lietuvoje. skaityti »

Kaip įveikti sesiją: studentai vs psichologai

Kauno technologijos universiteto (KTU) studentai prieš egzaminus gerai išsimiega, nepersistengia mokydamiesi (sako, kad viską išmoksta per paskaitas semestro metu) ir atsipalaiduoja. Teisūs jie ar ne? skaityti »

Geriausių 2013 m. apgintų disertacijų autorių laukia solidūs apdovanojimai

Lietuvos jaunųjų mokslininkų sąjungos (LJMS) iniciatyva jau aštuntą kartą organizuojamas konkursas „Geriausios disertacijos“. skaityti »

VGTU docento monografijoje – miesto formavimo temos

Gruodžio mėnesį pasirodė Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) Architektūros fakulteto Dizaino katedros vedėjo doc. dr. Jono Jakaičio monografija „Miesto erdvinio formavimo dalyvių diskursas šiuolaikinės demokratijos sąlygomis“. skaityti »