Pamokos muziejuose – ilgalaikio bendradarbiavimo perspektyva

Publikuota: 2014 m. kovo 13 d. ketvirtadienis

Lietuvos muziejų asociacija, gavusi LR švietimo ir mokslo ministerijos pritarimą dėl muziejų ir bendrojo ugdymo mokyklų bendradarbiavimo plėtros veiksmų, pateikė prašymą Europos socialinio fondo agentūrai dėl įgyvendinamo projekto „Muziejus – mokykla – moksleivis. Muziejų ir bendrojo lavinimo mokyklų nacionalinis partnerystės tinklas“ (toliau – Projektas) papildomo finansavimo. Dvišalis papildomas susitarimas planuojamas pasirašyti artimiausią savaitę. Gautos lėšos, kurias sudarys Europos socialinio fondo ir Lietuvos valstybės biudžeto skirti 500 tūkst. litų, bus panaudojamos mokymo ir mokymosi muziejuje bei muziejų ir mokyklų bendradarbiavimo strateginei plėtrai užtikrinti.

Naujų projekto veiklų tikslas - parengti muziejų ir mokyklų bendradarbiavimo paskirties, funkcijų, paslaugų ir valdymo ilgalaikės plėtros galimybių studiją/strategiją iki 2020 m., kuri leistų apibrėžti muziejų ir mokyklų bendradarbiavimo plėtros kryptis. Muziejų lankymas kaip formaliojo ugdymo programos dalis jau kelis dešimtmečius yra efektyviai naudojamas kai kuriose ES šalyse ir yra gerai vertinamas dėl galimybių naują informaciją (istorijos, archeologijos, menų, literatūros, gamtos, tiksliųjų mokslų, inžinerijos ir kt. sričių) sieti su muziejaus tematika  ir ekspozicijomis bei patraukliais ugdymo metodais.

„Lietuvos muziejai turi didelį formaliojo ir neformaliojo ugdymo potencialą, - sako Lietuvos muziejų asociacijos vadovas, Šiaulių „Aušros“ muziejaus direktorius Raimundas Balza. – Švietimo bendruomenės poreikių tyrimo rezultatai parodė, jog pedagogai ir moksleiviai teigiamai vertina pamokas muziejuose, kuriuose yra daugiau vaizdinių priemonių. Beveik dešimtmetį trukęs dialogas su Kultūros bei Švietimo ir mokslo ministerijos atstovais dėl efektyvesnio muziejų resursų panaudojimo mokyklų bendrojo ugdymo veikloje bus įtvirtintas bendradarbiavimo plėtros veiksmų planu.”

Tolimesnio glaudaus bendradarbiavimo siekis – išdava sėkmingai įgyvendinamo projekto (SFMIS Nr. VP1-2.2-ŠMM-10-V-02-012) pagal 2007-2013 m. Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos 2 prioriteto „Mokymasis visą gyvenimą“ VP1-2.2-ŠMM-10-V priemonę „Neformaliojo švietimo paslaugų plėtra“. Projekto įgyvendinimo laikotarpiu (2012 m. sausis – 2014 m. kovas) edukaciniuose užsiėmimuose/pamokose muziejuose dalyvavo 147 mokyklos iš 37 šalies savivaldybių, per 340 mokytojų dalykininkų  ir pradinio ugdymo mokytojų, pagal muziejų parengtas ne mažiau nei 8 ak. val. trukmės neformaliojo švietimo programas apmokyta per 9 tūkst. moksleivių.

Pratęstas projektas numato kvalifikacijos kėlimą ne mažiau kaip 160-čiai mokymosi visą gyvenimą sistemos administracijos, tame tarpe ir muziejų, darbuotojų, suteikiant jiems tarptautinės patirties, strateginio planavimo inovatyviais metodais įgūdžių, reikalingų sėkmingai muziejų ir mokyklų bendradarbiavimo tinklo plėtrai nacionaliniu lygmeniu. Edukacinės patirties sklaidai užtikrinti planuojama įvairi kvalifikacijos tobulinimo stažuočių Lietuvoje bei užsienyje veikla: muziejams - projekto partneriams bei projekte nedalyvavusių muziejų – Lietuvos muziejų asociacijos nariams.

Europos socialinio fondo ir Lietuvos valstybės finansuojamame muziejų asociacijos projekte „Muziejus – mokykla – moksleivis. Muziejų ir bendrojo lavinimo mokyklų nacionalinis partnerystės tinklas“ dalyvauja muziejai – projekto partneriai - Lietuvos dailės, Nacionalinis M. K. Čiurlionio dailės muziejai, Nacionalinis muziejus Lietuvos Didžiosios Kunigaikštystės valdovų rūmai, Lietuvos jūrų, Šiaulių „Aušros“, Maironio lietuvių literatūros, Lietuvos aviacijos, Lietuvos teatro, muzikos ir kino, Lietuvos energetikos, Literatūrinis A. Puškino, A. Baranausko ir A. Vienuolio-Žukausko memorialinis, Alytaus kraštotyros, Kėdainių krašto, Rokiškio krašto, Kretingos, Šilalės Vlado Statkevičiaus muziejai ir Vilniaus memorialinių muziejų direkcija, vienijanti keturis memorialinius muziejus (V.Krėvės, B.Grincevičiūtės, V.Mykolaičio-Putino ir Venclovų).

LMA – 1995 m. įsteigta savanoriška šalies muziejų organizacija, vienija 90 muziejų.  Asociacijos  tikslas – telkti muziejus bendrai veiklai, organizuoti ir skatinti juos bendradarbiauti. Asociacija, palaikanti glaudžius ryšius su Tarptautine muziejų taryba (ICOM) ir Europos muziejinių organizacijų tinklu (NEMO), teikia muziejams metodinę pagalbą ir informaciją, leidžia žurnalą „Lietuvos muziejai“, remia besikuriančius muziejus, organizuoja muziejininkų kvalifikacijos kėlimą, dalyvauja realizuojant kultūros ir švietimo programas.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Populiariausi straipsniai

Steigiama Meilės Lukšienės premija mokslininkams, aukštųjų mokyklų dėstytojams

Švietimo ir mokslo ministerija, įprasmindama habil.dr. Meilės Lukšienės mokslinę ir visuomeninę veiklą, steigia Meilės Lukšienės premiją mokslininkams, aukštųjų mokyklų dėstytojams už ryškiausius edukologijos, kultūrologijos ir lituanistikos mokslo darbus, taip pat ir už reikšmingą viso gyvenimo mokslinę veiklą. skaityti »

Šeštojoje verslumo savaitėje verslininkai stengsis įkvėpti jaunuosius ilja laursus

Lapkričio 18 d. visame pasaulyje prasidės Tarptautinė verslumo savaitė, kurią šeštą kartą minės ir Lietuva. ISM Vadybos ir ekonomikos universiteto organizuojamoje verslumo savaitės atidarymo konferencijoje „Entrepreneurship in Lithuania“ garsūs Lietuvos verslininkai dalysis patirtimi su studentais, moksleiviais, aktyviu jaunimu, startuoliais. skaityti »

Užsienio kalbos ar skaičiuoti mintinai gali išmokti net keturmetis

Gruodžio 6–8 dienomis Lietuvos parodų ir kongresų centre „Litexpo“ vyksiančios parodos „Mokykla 2013“ dalyviai šiemet ne tik pristatys naujausią mokyklų įrangą, priemones, technologiniu požiūriu pažangias mokymosi sistemas, bet ir aibę alternatyvių tobulėjimo būdų. skaityti »

Modernus profesinis mokymas(is) – daugiau nei tikėtasi

Profesinis mokslas jau nebe toks, kokį matė esamų mokinių tėvai, nes praktiškas ir darbo rinkoje itin paklausias energetinių sistemų elektroniko, mechatroniko ir kitas specialybes galima įgyti ne technikos universitetuose, o besimokant inovatyviose profesinių mokyklų praktinio mokymo bazėse. skaityti »

SEB banke antrus metus iš eilės moksleiviai atliko praktiką

Daugiau nei 50 perspektyviausių ir labiausiai motyvuotų sostinės moksleivių praėjusią savaitę praleido atlikdami profesinę praktiką jų pasirinktose organizacijose. skaityti »

„Augu skaitydamas“ laimėtoja: „Skaitymas padeda siekti geresnių mokymosi rezultatų“

Dvejus metus iš eilės projekte „Augu skaitydamas“ kartu su seserimi dalyvaujančiai vilnietei Dovilei Kovaliūnaitei šiemet nusišypsojo sėkmė. Lapkričio 8 d. specialiai šiam projektui skirtoje TV laidoje „Lietuvos tūkstantmečio vaikai“ ji nurungė 11 uoliausių jaunųjų Lietuvos skaitytojų ir laimėjo kelionę į Hario Poterio pramogų parką Londone. skaityti »

ISM vyko tarptautinis seminaras apie atvirą prieigą

Lapkričio 5–6 dienomis ISM Vadybos ir ekonomikos universitete vyko tarptautinis seminaras, organizuotas „OpenAIRE“ projekto, skirto atviros prieigos infrastruktūros ir šios srities tyrimų Europoje plėtrai, rėmuose. Renginio metu daugiausiai dėmesio buvo skiriama atvirosios prieigos teisiniams klausimams bei efektyviausių verslo modelių atvirosios prieigos projektų palaikymui analizei bei paieškai. skaityti »

Karinių oro jėgų vadas tikrino kaip KTU GTI sekasi kurti raketinę įrangą

2013 m. lapkričio 4 d. KTU Gynybos technologijų institute lankėsi Karinių oro pajėgų vadas generolas majoras Edvardas Mažeikis, kuris drauge su kolegomis, domėjosi KTU GTI moksline baze, infrastruktūra, personalu bei vykdomais projektais. skaityti »

Parengtas Andragogo profesinės veiklos aprašas

Švietimo ir mokslo ministerija, siekdama plėsti mokymosi visą gyvenimą paslaugas, gerinti jų kokybę, didinti besimokančiųjų visą gyvenimą skaičių, patvirtino Andragogo profesinės veiklos aprašą. skaityti »

Visų Lietuvos mokyklų abiturientai laikys vienodą lietuvių kalbos ir literatūros brandos egzaminą

Lietuvių kalbos ir literatūros brandos egzamino programoje visiems Lietuvos abiturientams nustatyti vienodi rašinio apimties reikalavimai. Valstybinio brandos egzamino rašinio apimtis – ne mažiau kaip 500 žodžių, mokyklinio brandos egzamino – ne mažiau kaip 400 žodžių. skaityti »